Własny biznes - fotografia - spalony na panewce

in #polish6 years ago

obiektywy.jpg

Witam serdecznie. Spory czas nie udzielałem się na platformie- sporo zmieniało się w moim życiu, no i dodatkowo studia pochłonęły troszkę czasu.

Tak więc, lecę z wyjaśnieniami.

Od początku roku starałem się stanąć na głowie, by dostać dofinansowanie na otwarcie własnego biznesu - fotografii ślubnej/ plenerowej. Niestety, z własnego budżetu nie byłem w stanie zapewnić sobie odpowiedniego sprzętu do rozpoczęcia tej przygody, tak więc liczyłem bardzo, że może jakimś cudem UE pomoże mi z tym wyzwaniem.

Cóż, po milionach papierosów, stresach, założeniu strony na fb i godzinach spędzonych nad wnioskiem- ostatecznie złożyłem go w urzędzie.
Po miesiącu dostałem odmowę, uzasadnioną tym, że nie posiadam żadnych kwalifikacji do rozpoczęcia działalności fotograficznej - co skutkuje odrzuceniem wniosku. Poprzeczkę zarzucili chyba trochę wysoko w tym roku, ponieważ z 3 osób mi znanych, które składały również ów wniosek- żadna nie dostała wsparcia , a argumenty były wręcz kuriozalne.

1:0 dla urzędu, co przyznam, znacznie mnie przytłoczyło. Ale cóż, nie ma chyba sensu płakać nad rozlanym mlekiem. Już prawie maj, zaraz posypią się egzaminy, a po nich - jak co roku, wyjazd za granicę w celach zarobkowych. Jeśli tylko odrobinę szczęście się do mnie uśmiechnie, po wakacjach postaram się dokupić jakiś dodatkowy sprzęt.
Jeśli nie mam co liczyć na pomoc z zewnątrz, może trzeba małymi kroczkami wziąć to w swoje ręce? Czas pokaże.

Reasumując- kolejny plan życiowy spłonął na panewce. Ale nie ma sensu się załamywać- przynajmniej tak bardzo. W końcu przecież musi być lepiej, prawda? ;)

Pozdrawiam,
@krajes1993

Sort:  

Ja sie zastanawiam jakie kwalifikacje mają osoby w UP. Aby oceniać czyjeś kwalifikacje z setek zawodów. Te osoby nigdy nie prowadziły żadnego własnego biznesu, zazwyczaj nie pracowały w normalnej firmie. a jedyne ich osiągnięcia to załapanie sie na ciepła nudną posadkę w urzędzie, która to pozwala im decydować który biznes ma sens a który nie. Kto ma kwalifikacje a kto ich nie ma... Moim zdaniem powinieneś napisać projekt budowy zamków z piasku na plaży. W tabelce z narzędziem wpisał byś łopatka, wiaderko, i lustrzanka z odpowiednim osprzętem do uwiecznienia "arcydzieła" ;) w kwalifikacjach podał byś doświadczenie z wakacji... i nie ma bata nie mogli by Ci odrzucić z powodu braku kwalifikacji :)

@czcibor360
Bardzo dobre spostrzeżenie!
Cóż, moje doświadczenie polega na latach nieudokumentowanej pasji - coś , co jak widać jest zupełnie niewystarczalne wg urzędników, którzy w wielu przypadkach nie skończyli pewnie nawet szkoły średniej.
Obstawiam również, ze znaczna część ludzi pracujących w UP to nie ludzie z przypadku, tylko zwinnie wkręceni po znajomości. No ale my - jako szarzy ludzie, nie jesteśmy w stanie tego przeskoczyć...
Pomysł z budowa zamków z piasku również mistrzowski! Być może kiedyś go wykorzystam :)

Dokładnie zapomniałem o tym napisać że spora część wkręciła sie na te posadki z nadań politycznych lub po znajomości czy po rodzinie.
10 lat temu dostałem tą dotację 13tyś mój zawód jaki chciałem wykonywać to Płatnerz pamiętam jak babki kombinowały jak koń pod górkę żeby to sklasyfikować jakoś bo w tabelkach nie było takiego zawodu :D był też problem z doświadczeniem ale uświadomiłem je, że nie istnieje szkoła produkująca płatnerzy z dyplomem. dałem też kilka umów o dzieło do wglądu. Ogólny poziom wiedzy na temat pracy w metalu tych pań był żałośnie niski. Momentami czułem że nie rozumieją o czym czytają we wniosku. Oczywiście przewidziałem taką sytuację i zapisałem chyba 40% szacowanego zarobku na usługi warsztatowe na maszynach. Miałem też już sporo swojego sprzętu więc jakoś poszło :)
Porozmawiaj też z jakiś fotografem żeby wzioł Cie na drugiego na wesele czy coś i zróbcie umowę. to będzie jakaś podkładka zawsze

Congratulations @krajes1993! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63466.72
ETH 2683.95
USDT 1.00
SBD 2.80