DOBRE STARE KRYMINAŁY -SERIALE MOJE TOP 10

in #polish4 years ago (edited)

Dziś przez przypadek znalazłam stary serial, którego nie oglądałam bardzo, a to bardzo dawno temu. Po obejrzeniu odcinka, przypomniałam sobie, że w młodości byłam miłośniczką seriali kryminalnych.
Czwartkowe wieczory siadało się przed telewizorem, aby obejrzeć strzelankę, morderstwo i bohaterów pod postacią detektywów.
Dlatego postanowiłam napisać moje Top 10 seriali kryminalnych. Może niektórych zachęcę do obejrzenia a innym przypomnę te cudeńka z dawnych lat.

1. Columbo

Kto nie oglądał lub nie słyszał o słynnym detektywie ze szklanym okiem z cygarem w ustach i chodzący w znoszonym prochowcu. Porucznik z pozoru nieudacznik, jeździ starym gruchotam, ma psa który wabi się Pies i ciagle trzyma się za brodę z grabiony. Porucznik jest lekceważona przez morderców, którzy za wszelka cenę chcą zbić go stropu, będąc pewni swojej przewagi. W każdym odcinku widzimy grę manipulacji ze strony mordercy, jednak czy ciapkowaty Columbo to postać naiwna, czy tylko gra głupka.
Peter Falk zagrał genialnie w tym serialu. Wykreował postać , która utkwiła w pamięci nawet osobie , która nie lubią tego serialu. Dla mnie zawsze nr jeden.

2. Kojak

Porucznik pracujący w nowojorskiej policji, zawsze ubrany elegancko, krawat, kapelusz z lekkim poczuciem humoru. Jego znak rozpoznawczy łysina i okrągły lizak. Kochający kobiety i odbierany jako gołębie serce. Zagadki kryminalne nie były dla niego nie możliwe.
Pamietam że wszyscy którzy mieli ubogie fryzury, byli nazywani Kojakami, dlatego ten serial przez niektórych był znienawidzonym. Jednak mam cichą nadzieję że jednak podbił serca łysych. 🙃
Tellly Savalas mimo mnóstwo ról których zagrał w życiu dla mnie jest po prostu Kojakiem.
Polecam ten serial młodszym czytelnikom, bo starsi obowiązkowo oglądali porucznika z wydziału zabójstw.

3. Herkules Poirot

Wąsik idealnie przystrzyżony, elegancki strój, laska , nienaganne maniery który przypomina troszkę pingwina. Mowa oczywiście o prywatnym detektywie Herkulesie Poirot, który zamieszkał w Anglii. Postać stworzyła znakomita pisarka Agathę Christie.
Poirot rozwiązuje skomplikowane zagadki kryminalne używając swoich małych szarych komórek. Często nazywany jest cudzoziemcem, lub mylono go Francuzem , chodź z pochodzenia był Belgiem. Herkules sam o sobie mówi że jest najlepszym detektywem świata i nikt mu nie dorówna. Towarzysza mu przyjaciele, Kapitan Hastings, inspektor Japp , oraz sekretarka panna Lemon.
Dawid Suchet odegrał tą znakomita postać. Wielokrotnie oglądałam i będę wracać do tego serialu bo go uwielbiam i oczywiście przeczytałam wszystkie książki o tym znakomitym detektywie. Polecam !

4. 07 zgłoś się

Sławomir Borewicz , porucznik z nosem boksera, który pracuje w Komendzie Stołecznej Milicji Obywatelskiej Warszawie. Rozwiązuje i sukcesywnie wszystkie nadane mu sprawy. Mimo że nie ma wyglądu Bonda, żadna kobieta mu się nie oprze. Często jego zachowanie wzbudza nerwy u przełożonych. Słynny tekst Borewicza jest „ Biorę to na siebie”
W pierwszych częściach jego partnerem jest Porucznik Zubek, późniejszych nadgorliwy porucznik Jaszczuk. A nad „młodymi orłami „ czuwa Major Wołczyk.
Mimo że serial został okrzyknięty PRL-owską Milicyjna propagandą, mnie się podobał i Bronisław Cieślak zagrał super swoją rolę.

5. Policjanci z Miami

Serial który pamietam doskonale, chodź raz go oglądałam, mimo że upłynęło trochę lat od jego pierwszej emisji w telewizji.
Nie dało się zapomnieć o przystojniaku Sonnym Crockettet ahhh , nie będę opisywać mojej platonicznej miłości ze szklanego ekranu. 😀 tylko o serialu.
Akcja dzieje się na Florydzie, gdzie dwaj detektywi z obyczajówki, Crockett i Tubbs stawiają czoło zorganizowanym przestępcą. Mimo że widzimy w serialu strzelanki, pościgi, narkotyki i morderstwa, możemy również zobaczyć drugie oblicze w postaci bogatego świata, przynajmniej w tamtych czasach tak odbierałam.
Sonny w swoim biednym dorobku z pensji policjanta posiadał Ferrari, motorówkę, jacht z krokodylem oraz idealne ubrania 😀
Główne role zagrał Don Johnson i Philip Michael Thomas .
Nie wiem czemu nigdy później już go nie oglądałam, ale napewno wrócę do tego serialu i polecam tym którzy go nie oglądali.

6. Przygody Psa Cywila

Ten serial musiałam wpisać mój ranking . To chyba najbardziej kochany kryminał przez te „starsze dzieci”
Sierżant milicji Walczak i jego partner sierściuch pies Bej , to duet idealny w oczach dzieci. W serialu wszystko dzieje się z nutą komedii, ale mimo że jest zabawny to również dzieją się tu wątki kryminalne. W obliczu strzelanin i pościgów poczujemy dreszczyk emocji. Każdy opryszek może czuć się niepewnie, gdy prawa pilnuje czworonogi cywil i jego partner sierżant.
W roli opiekuna ślicznego piesiunia zagrał Krzysztof Litwin.
Następny serial którego muszę po latach obejrzeć i cofnąć się do lat dzieciństwa. 🤗

7. Dempsey i Makepeace Na Tropie

Serial trochę zapomniany, szczerze nigdy nie widziałam żeby przez ostatnie 20 lat leciał w tv.
Zawsze w czwartek była emisja, wiec oczy w ekran i mnie nie było.
Dempsey Amerykański policjant musi wyjechać z kraju, po strzelaninie. Przylatuje do Anglii i zaczyna prace w Londyńskiej Policji. Jego partnerką zostaje, piękność o blond włosach Makepeace. Jednak parze potrzeba czasu, aby się „dotrzeć „
Serialu są strzelanki, pościgi, morderstwa i złodzieje wiec cały pakiet w jednym 😄
Pamietam że wszystkie dziewczyny chciały mieć fryzurkę pięknej policjantki, a panowie pewnie mieć taką żonę.
Następny serial do odświeżenia, a może komuś przypomniałam i ktoś również cofnie się do dawnych lat 😜

8. Na Wariackich Papierach

Dzięki temu serialowi zapamiętałam aktora, który stał się później twardzielem męskiego kina. Bruca Willisa
Para prywatnych detektywów, Addisin i Hayes prowadza wspólnie agencje detektywistyczna. On zwariowany i lekko duch, Ona piękna, mądra i ustatkowana. Mimo różnic charakteru i konfliktów między sobą, para znakomicie się uzupełnia a nawet z czasem wbrew pozorom czują do siebie miętę.

Muszę przyznać , że oglądając każdy odcinek bawiłam się znakomicie. Zwariowane historie, świetne dialogi, pościgi strzelanki a także zbrodnie, jednak wszystko w zabawnej otoczce.
Jeśli chcesz zobaczyć Willisa z włosami i jeszcze jako fajnego aktora to polecam. Uważam że z latami odbiła mu Hollywoodzka palma.

9. Na kłopoty Bednarski

„Bednarski na kłopoty ma zawsze środek złoty ...”

Główny bohater Bednarski prywatny detektyw, rozwiązuje zagadki kryminalno-szpiegowskie.
Akcja dzieje się w latach 30 tych , Wolnym Mieście Gdańsku. Niepokorny prywatny detektyw nieraz naraża swoje życie, aby rozwikłać trudną sprawę. Jego gosposia Tzarowa, którą zagrała najbardziej charakterystyczna twarz Polskiego kina Krystyna Feldman, usiłuje nakłonić Bednarskiego na inna mniej ryzykowna pracę i która dałaby mu lepsze zarobki. Jednak główny bohater mimo ryzyka nie zmienia zawodu. Zawsze może liczyć na radę swojego przyjaciela, żydowskiego właściciela sklepu z papugami.
Serial humorystyczny jednak pokazuje realia z czasów międzywojennych, gdzie były trudne relacje polsko-żydowsko-niemieckie.
Stefan Friedmann, który znakomicie wcielił się w postać Bednarskiego.

10. Gliniarz i Prokurator

Zastanawiałam się, który tytuł wpisać pod 10. Miałam dylemat, przychodziły mi dwa tytuły pierwszy „ Detektyw w sutannie” czy „ Gliniarz i prokurator” jednak po chwili zastanowienia wybrałam drugi.
Serial często puszczany w tv, dlatego większość pewnie już oglądała. Jednak z nuta sympatii pamietam jak oglądałam odcinki grubego prokuratora, który był twardy w swoich decyzjach, nie zmieniał zdania. Ale z drugiej strony przesympatyczny humorystyczny, grubasek , który kochał swojego pieska i nigdzie się z nim nie rozstawał. Miał zaufanych ludzi w policji a najbardziej mógł liczyć na przyjaciela detektywa Jacka Stylesa. Gliniarza z urokiem osobistym, któremu żadna kobieta się nie oparła. Był błyskotliwy , dobrze ubrany oraz jeździł ładnym samochodem. Dzięki temu duetowi, miasto było bezpieczniejsza od przestępców.

Mam nadzieje, że chociaż trochę przypomniałam starych seriali kryminalnych, lub zachęciła do obejrzenia, Większość wymienionych tytułów oglądałam pod koniec lat 80 tych. Jednak mimo upływu lat dobrze je zapamiętałam wszystkie.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie 🙋‍♀️ i Dziękuję za przeczytanie artykułu 😊

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 64385.10
ETH 3209.83
USDT 1.00
SBD 2.49