Sprzęt na którym pracuję! MyPC

in #polish6 years ago

Witajcie!

Od czasów, gdy pierwszy raz moi rodzice wraz ze znajomymi ogrywali pierwsze Residenty na Play Station, a niedługo później na antenie telewizji pojawił się HYPER. Oglądałem gameplaye z najnowszych gier, choć o własnej konsoli czy komputerze nawet nie śmiałem marzyć.

Obecny komputer nie jest moim pierwszym, ani drugim, powiedziałbym, że jest on już piątym (o ile pamięć mnie nie zawodzi). Kilka przeszło ich przez moje ręce i na każdym z nich uczyłem się nowych rzeczy. To właśnie na tym sprzęcie postanowiłem rozpocząć moją przygodę z udostępnianiem materiałów video w sieci.
Oczywiście planuję do końca tego roku całkowicie zmienić główną jednostkę tego zestawu, lecz mimo to i tak jestem zdumiony jak wiele mogłem zrobić za pomocą już posiadanych komponentów. Stąd chęć zaprezentowania go Wam i udowodnienia, że nie trzeba mieć High-endowego komputera by zająć się montowaniem filmów, czy transmisjami na żywo.

komp.jpg

Przejdźmy zatem do specyfikacji:

Procesor: AMD FX-4130
MOBA: ASUSTeK M5A78L-M LE
GPU: Radeon RX550 Gaming OC 2GB
RAM: GeiL DDR3 8GB 1600Mhz Dragon
HDD1: SEAGATE Barracuda 500GB
HDD2: WD BLUE 500GB 2,5

Cooler CPU: Spartan 3 PRO HE1024
Zasilacz: SilentiumPC Vero L1 500W
Obudowa: Zalman Z1 Neo
Podświetlenie: SilentiumPC Aurora II Remote RGB-302

Monitor Główny: LG 24MP59G-P
Monitor Boczny: LG Flatron L1972H
Mikrofon: Zalman (ZM-MIC1)
Głośniki: Creative Inspire T6100
Karta dźwiękowa: I-TEC 7.1 USB
Kamerka: Creative Live! Cam Sync HD (73VF077000001)
Klawiatura: Tracer Battle Heroes Squadron
Mysz: Tracer Battle Heroes Hover
Podkładka: RAVCORE RAVPAD EPIC MP Smooth
Biurko: Fredde – Ikea

Jestem świadomy, że może nie wszystkie komponenty które wypisałem wpływają na wydajność sprzętu, ale wolałem wypisać każdy element, by już nikt nie musiał ewentualnie dopytywać o konkretne szczegóły.

Pora na testy!

Zaczniemy od najpopularniejszych aktualnie gier sieciowych:

zestawienie.jpg

GraUstawieniaPrzedział klatek
Counter-Strike: Global OffensiveHigh50-60 FPS
League Of LegendsVery High + AA60-90 FPS
PlayerUnknown's BattlegroundsLow30-40 /15 FPS
Fortnite BattleroyaleMedium50 FPS

W CSie liczba klatek stała faktycznie dość stabilnie na podanym poziomie, czasami gdy nic się nie działo skakała nawet do 90 FPS.
W LoLu rozbieżność jaką widać wzięła się z różnych sytuacji i nasilenia efektów, które możemy zaobserwować na ekranie w danym momencie.
PUBG okazał się najtrudniejszą grą dla tego zestawu. Mimo najniższych detali FPS-y często spadały do około 15 i praktycznie zawsze mieliśmy przycięcia wyskakując z samolotu.
Konkurencyjny Fortnite wypada nieco lepiej. Tutaj już możemy cieszyć się płynną rozgrywką w nie najgorszych detalach, choć spadki, również mogą występować.

Raczej dobrze wiecie, że ten zestaw nie nadaje się pod najnowsze gry, postanowiłem jednak dorzucić jeszcze dwie dość popularne nawet teraz gry SinglePlayer, które sam ogrywam.

zestawienie2.jpg

GraUstawieniaPrzedział klatek
Far Cry 3High50 FPS
-//-Ultra30 FPS
TES: SkyrimUltra30-50 FPS

W oba tytuły można zagrać na ustawieniach najwyższych, lecz nie liczmy na 60 klatkach na sekundę.
Wahania tutaj notuje Skyrim który choć w zamkniętych lokacjach osiąga te 50FPS, tak gdy przemierzamy otwarty świat liczba ta raczej trzyma się przy 30FPS i potrafi nam spaść w nagłych sytuacjach.

Dodam jeszcze na koniec test 3DMark

3dmark wycięte.jpg

W tym teście jednak przede wszystkim miałem Wam pokazać, że na takim komputerze da się nagrywać oraz montować filmy, a do tego udostępniać transmisje na żywo, dlatego do tego teraz przejdziemy.

SonyVegas14
Tym programem obecnie się do montażu plików video i tak wygląda jego wydajność:
Film 30 minutowy w jakości 1080 renderuje się około 2 godzin.
Ten sam film w jakości 720 renderuje się już zaledwie około 1 godziny, więc jest to znacząca różnica.

OBS Studio
A jak z transmisjami na żywo i nagrywaniem?

Tutaj musimy iść na naprawdę wiele kompromisów.
Chcąc udostępniać rozgrywkę, np. z takiego Skyrima musiałem obniżyć jego detale na "niskie" i ograniczam się do 30 FPS, a transmisja jest wyświetlana raczej w jakości 720. League Of Legends, również rewelacyjnie nie chodził, jednakże dało się grać.

Niestety, gdy chciałem streamować pierwszego Wiedźmina, czy Fortnite to nawet na najniższych detalach nie było o tym mowy.

Nie musimy, jednak od razu streamować najnowszych tytułów z super grafiką. Jest wiele gier nie mających wielkich wymagań sprzętowych, a wciąż cieszących się super rozgrywką i mających swoją oglądalność.
Albion Online, gry Hack,n,Slash typu Path Of Exile lub Diablo 3. Gry przygodowe, bądź z komiksową grafiką jak Don't Starve.

Obecnie rynek gier PC jest na tyle urozmaicony, że początkujący streamer z nie najlepszym komputerem znajdzie coś dla siebie.

Tak oto prezentuje się mój obecny komputer oraz jego osiągi. Nie jest on może idealnie spasowany pod względem wydajności. Był kompletowany w długim okresie czasu i to już raczej jego ostateczna forma. Nie będę przeprowadzał żadnych upgrade-ów tego zestawu w przyszłości.
Aktualnie już odkładam pieniądze na całkowitą wymianę głównej jednostki. Budżet, który chciałbym przeznaczyć to około 4tys zł.

Pamiętajcie, że zawsze najważniejsze są chęci, a nie najnowszy sprzęt! Wszyscy uczymy się na błędach!

sdsdsdsdsdsds.png

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 64647.65
ETH 3473.91
USDT 1.00
SBD 2.50