Salvador Dali - "Nienawidzę wolności..."

in #polish6 years ago


Salvador Dali (1904-1989) - kataloński malarz, jeden z najszerzej znanych przedstawicieli nurtu surrealistycznego i jeden z najlepiej znanych artystów XX w. Był postrzegany jako ekscentryk. Do najsławniejszych dzieł należą m. in. : "Uporczywość pamięci", "Atawistyczne ruiny po deszczu" i "Kuszenie Św. Antoniego".



 Nienawidzę wolności – zmusza do dokonywania wyboru.   ~ Salvador Dali
 



Ergo?

Sort:  

Szufladkowanie to wyzwolenie od konieczności wyboru. Każda rzecz ma swoje miejsce nawet jeżeli tego nie chcemy i opieramy się przed tym. "The Anthropomorphic Cabinet" zawsze mnie zdumiewał swoją wymową.

hello

Warto dodać, że oddany monarchista i frankista ;)

I megaloman, egocentryk i narcyz w jednym. :) Jedyna jak dla mnie postać ze świata XX-wiecznej sztuki, którą z czystym sumieniem mogę nazwać prawdziwym artystą. Gorąco polecam "Dziennik geniusza", Salvador w pełnej okazałości.

Oj tam... żeby tylko "megaloman, egocentryk i narcyz w jednym". Miał też dziwne upodobania seksualne ;)

"postrzegany jako ekscentryk"?
hah, jakie uproszczenie, ekscentryków to ona zjadał na śniadanie :D

tez czytałam "Dziennik geniusza", przecierałam oczyska i czytałam dalej :)
ale wiązanie krawata mniesie podoba:)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 60637.64
ETH 2405.36
USDT 1.00
SBD 2.60