🌵Moja ulubiona roślina doniczkowa💚

in #polish4 years ago

Drzewko szczęścia lub inaczej grubosz jajowaty.

Niewymagający sukulent. Łatwo się rozmnaża, każdy liść jest potencjalną sadzonką. Nie lubi nadmiaru wody. Mam ich w domu około 10 i co roku obdarowuję znajomych doniczkami z tą roślinką.
Okaz na zdjęciu ma nawet własne imię : Żwawiec.
75580071_1384390595061353_5822041513638494208_n.jpg
Został kupiony od Pani handlującej pietruszką, jajkami i szczepkami różnych kwiatów na rozłożonej przed sobą ścierką. Poparłam więc nielegalny handel na Placu Legionów we Wrocławiu, zapłaciłam Pani całe 5 złotych nie płacąc przy tym podatku vat na rzecz naszego państwa. Było to w roku 2011, kilka dni po tym kiedy poznałam swojego męża. Żwawiec, wtedy kilkucentymetrowy stał się drzewkiem symbolizującym dla mnie nasz związek. Jak widać po symbolu, wszystko się układa. Wczoraj przesadziłam go kolejny raz do większej donicy bo w poprzedniej zaczął nadmiernie wypuszczać korzenie przybyszowe. Ja właśnie spodziewam się drugiego syna, więc może jest to jakaś analogia ? 🌱
O pielęgnacji tej roślinki w internecie napisane jest już wszystko więc nie widzę sensu tego powielać, od siebie dodam tylko, że nie lubi ostrego bezpośredniego Słońca 🌞 i od rozgrzanej letniej szyby okna mogą pożółknąć mu liście. Jest to roślina łatwo dostępna i popularna, niektórzy nawet pozwalają sobie nazwać grubosza drzewkiem bonsai przez wzgląd na drewniejące z czasem pędy. Ja jednak uważam, że ludzie zajmujący się sztuką miniaturyzowania roślin mogliby poczuć się dotknięci porównaniem bezobsługowego grubosza do ich ciężkiej i wieloletniej pracy nad formowaniem pędów.

Sort:  

Wygląda, że Wasza rodzina rozmnaża się równie szybko jak grubosz jajowaty 😉🤗

O nie, grubosz jest zdecydowanie bardziej płodny od nas. Bardzo mu zazdrościmy lekkości z jaką mu to przychodzi.

W Fengshui drzewko szczęścia uważane jest za symbol dobrobytu, dlatego w Chinach ustawiane jest w południowo-wschodnim rogu domu. Poza tym.
Za młodu postawiłem nieopatrznie na parapecie, w południowo-zachodnim rogu mieszkania globus, będący symbolem podróży. No i stało się - zaczęło mnie rzucać po Europie i nie tylko. Podobno sztuka ta działa tylko w 30% procentach, ale jeśli się jej pomaga można mieć wyższe osiągi. Od tego czasu wierzę w działanie symboli.
Siedzący w temacie (Fengshui) wiedzą, że współcześnie wielkie banki budowane są i aranżowane według wskazówek sprowadzanych (głównie z Hong Kongu), bardzo drogich w usługach) mistrzów tej starożytnej wiedzy. Oczywiście nikt się do tego nie przyzna.

Żwawiec 😊 mam prośbę do Ciebie ;)
Twoja Pani @kittyspawspl niedawno wróciła na STEEMa. Szepnij jej więc, gdzie jest nasze tajne miejsce spotkań i gdzie aktualnie przesiaduje większość aktywnych osób z #polish. Wyślij jej ukrytą myśl w której zrodzi się u niej ciekawość do tego miejsca CZAT

🐻 @michalx2008x

@michalx2008x
Dziękuję za takie ładne zaproszenie ale obawiam się, że mój ponowny pobyt na steemit będzie bardziej powierzchowny w obcowaniu ze społecznością.
Mam duszę wolnościowca, wierzę w wolny rynek a niestety społeczność steemit jest rządzona ręką samozwańczych strażników teksasu, którzy co rusz będą mi zarzucać zbyt małą dbałość o jakość,flagi za tagi, za malo liter, za mało treści, brak elementarnej wiedzy na temat bieli i czerni, plagiatowanie swojego własnego tekstu i inne tego typu pierdy.
Nie chce mi się walczyć z wiatrakami, jestem babą w ciąży i nie mogę się wczuwać.

No cóż, rozumiem ;) Wstąpienie do sekty nie jest łatwą decyzją:P
U nas taka niby wolność, ALE ma to swoją cenę... Od czasu do czasu jakiś rytuał, czy ofiara z dziewicy (cholera! w ciąży jesteś powiadasz... hmmm co nieco nam to komplikuje...). No cóż trzeba nam szukać dziewic dalej, lecz mimo wszystko sprawdź nas, dołącz i dopomóż w poszukiwaniach ;)

@michalx2008x

@michalx2008x Czytałam też (u herbacianego paladyna ), że bujając się z Waszą sektą mogę się narazić waleniowi mk cafe. To prawda?

Skąd wiedziałaś o paladynie :D? Moją poprzednią postacią w internetowym świecie był paladyn ;)

Wojna zażegnana. Choć nigdy nie wiadomo, kiedy zaczną w trąby dąć ;)

Daleki jestem od popadania w skrajności i wyciągania tak daleko idących wniosków...

Nie wydaje mi się, aby dołączanie do sekty... tfuu... czatu na którym jest większość aktualnie aktywnych ludzi z polish było powodem do jakichś represji 🤪

Także tego... "Żwawiec" ratuj sytuację 😂

@michalx2008x

Piszesz chyba z doświadczeń początku roku 2018.

Jedynie co zostało Ci w nowej odsłonie, to powielenie treści. Niestety taka jest zasada i obowiązuje wszystkich. Jednym przechodzi przez niezauważenie, a innym nie.

Wcześniej też to były zasady, które obowiązywały wszystkich i też owe standardy były pilnowane i stanowione przez szeryfów. Poziom polskiego steemita spadł tak bardzo, że koguciki musiały trochę spasować, bo niedługo musieliby rządzić sami sobą. To jest moja opinia, steemit to taka gra pay to win i tak samo jak niedawno battlefront II została oceniona przez użytkowników rezygnacją w uczestnictwie.
Żeby była jasność, nie czepiam się walki z plagiatem ale uważam, że tylko to tak naprawdę powinno być pilnowane a cała reszta w mojej opini musi wywalczyć sobie miejsce treścią.

Nie będę przekonywał Cię, że ten muł to nie osioł, bo ewidentnie ma coś z taty ;)

Troszkę ostatnio się pozmieniało jednak i mam nadzieję, że się zadomowisz jednak :> Teraz to jest normalnie walka o każdego użytkownika, bo wiatr hulać będzie ;)

Też go mam :) Cudne są te drzewka!

Wow, czyli już drugi kwiatek, który może by się u nas przyjął. I lepiej pozyskać nielegalnie, żeby lepiej rósł ;p ? W sumie tocoś w tym jest, bo babcia mi kiedyś mówiła, że najlepiej jej rosną kwiaty, które sobie od kogoś zerwała właśnie w postaci szczepki albo pędu ;p

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.039
BTC 69735.97
ETH 3533.64
USDT 1.00
SBD 4.72