Jesienna wyprawa do lasu na grzyby i zabawne liściaste stworki - konkurs @pl-rekodzielo

in #polish5 years ago (edited)

IMG_9798.JPG

Jesienny las hipnotyzuje bogactwem kolorowych liści. Uwielbiam po nich chodzić, słyszeć ich szelest pod stopami, a także oglądać je i zabierać ze sobą, aby później w domowym zaciszu stworzyć z nich naturalne dzieła sztuki. Czasem obok spadających liści można odkryć smakowite leśne przysmaki - grzyby :) Tylko kilka razy w życiu byłam na grzybach. Nie znam się za bardzo na ich rozpoznawaniu, a nie chcę ryzykować ewentualnego zatrucia. Jednak ostatnio czułam coraz większą chęć, żeby spróbować i gdy po kilku deszczowych dniach nadeszła ciepła sobota, razem z chłopakiem wybrałam się do pobliskiego lasu.

IMG_9864.JPG

IMG_9868.JPG

Przez dłuższy czas nie widzieliśmy żadnego grzyba, który nadawałby się do zebrania. Aż wreszcie pojawił się ten pomarańczowy okaz. Zastanawiałam się, czy to nie jest kurka. Ostatecznie jej nie zebrałam.

IMG_9745.JPG

Kawałek dalej leżały kapelusze grzybów podobnych do kani. Ciekawe, czy rozsypały je tam zwierzęta, czy jacyś ludzie.
I czy to były kanie ;)

IMG_9755.JPG

Ten grzyb też przypominał mi kanię, ale ze względu na brak pewności, nie zebrałam go. Przed wybraniem się na wycieczkę dużo czytałam o kani. Miałam też ściągę z listą najbardziej podobnych do kani grzybów - np. muchomor sromotnikowy.

IMG_9865.JPG

Spacerując po lesie przypadkowo wdepnęłam w purchawkę, która zadymiła brunatnym obłokiem - miliardami zarodników. Wyglądało to tak, jakby ktoś wypuścił trujący dym...

IMG_9835.JPG

Znalazłam jeszcze grzyby przypominające uszaka bzowego, ale nie miałam pewności, czy to ten grzyb, więc zostawiłam go na miejscu. Szkoda... gdyby to był uszak bzowy, miałabym w domu niezły zapas naszego rodzimego grzybka który w smaku przypomina azjatyckiego grzyba mun i znakomicie się przydaje w kuchni orientalnej.

IMG_9841.JPG

Reasumując. Słabo znam się na grzybach i mam zasadę - nie zbieram grzybów jeśli nie jestem na 99% pewna co to za okaz. A nawet jeśli jestem niemal pewna, konsultuję zebrane grzyby z osobami, które mają większe doświadczenie grzybiarskie. Niestety tym razem nie było popularnych podgrzybków, czy borowików. Grzybobranie zakończyło się niepomyślnie, nie zebraliśmy ani jednego grzyba. Znacie się może na grzybach? Jeśli tak, to może ktoś mógłby zidentyfikować grzyby ze zdjęć, które wstawiłam i powiedzieć mi jakie to są gatunki, czy są jadalne itp.? I może znacie sensowne książki oraz aplikacje do rozpoznawania grzybów? Chętnie bym rozwinęła swoją wiedzę w tym zakresie.

Przyniosłam z lasu trochę liści, żeby wraz z siostrzeńcem stworzyć z nich jesienne stworki.

IMG_9775.JPG

Tak je robiliśmy -"krok po kroku". Najpierw mój siostrzeniec namalował oczy.

IMG_9901.JPG

Później ułożył je na liściu.

IMG_9902.JPG

Następnie zabrał się za narysowanie pazurków na nogach stworka. Wybrał czerwone i czarne kolory.

nóżki.jpg

Następnie domalował trawę oraz dodał stworkowi uszy z czerwonych liści.

IMG_9908.JPG

Po chwili oba stworki (mój - po prawej, i ten siostrzeńca - po lewej stronie) były gotowe.

je.jpg

Zgłaszam mój post do konkursu #pl-rekodzielo - jesień.

mój obraz instamini.jpg

Oryginalne treści, których autorką jest @katiefreespirit

Sort:  

@tipu curate

Posted using Partiko iOS

super stworki!
takie trochę jeżyko - pieski :D

oczy oczami, ale te usta!

Twój post został bezinteresownie podbity głosem @mmmmkkkk311 dlatego że nie delegujesz Steem Power do sp-group. Twoje konto zostało dodane do listy moich ulubionych autorów i ma szanse na automatyczne upvoty, które zostają przydzielane tylko wtedy gdy nie mam czasu na czytanie postów i moja Voting Power wzrasta do wysokiego poziomu. Pamiętaj, jedyny oficjalny chat polskiej społecznosci to https://steem.chat/channel/polish

Musisz to wiedzieć: #newsteem @pennsif @steemit-polska

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 62784.34
ETH 3337.95
USDT 1.00
SBD 2.47