Wegańskie trzyskładnikowe "kotleciki krabowe" z sercami palmy

in #polish5 years ago

WhatsApp Image 2019-02-03 at 3.04.42 PM.jpeg

Hej! Co u Was drodzy Steemianie?

Wiem, wiem... Dawno mnie nie było i jest mi też przykro z tego powodu. Ale obiecuję, że wracam! Może nie będę codziennie, ale na pewno raz w tygodniu coś wrzucę. A jestem tego pewna, dlatego że odkąd jestem w Toronto przeszłam na weganizm i zaczęłam sama gotować, więc w najgorszym wypadku będę wrzucać przepisy na #pl-kuchnia i #pl-wege i dokumentować moją drogę do nauki wegańskiego gotowania! :D Jest tutaj strasznie zimno (-20 stopni to norma, a dochodziło i do -30), więc jedyne co mi zostało na te chłodne wieczory to pieczone warzywa korzeniowe i dobra herbata pod kocykiem. :)

WhatsApp Image 2019-02-03 at 3.10.13 PM.jpeg

Jedliście kiedyś serca palmy? To warzywko pozyskuje się z pnia niektórych palm. Ja po raz pierwszy spróbowałam ich w Nowym Jorku, w jakiś ciepły niedzielny poranek, kiedy z mamą wybrałyśmy się na brunch na Brooklynie przed sesją zwiedzania okolicy. Byłyśmy w szoku! Są one naprawdę pyszne, niskokaloryczne, w smaku nieco podobne do karczochów, choć bardziej łagodne i zupełnie nie łykowate. Doskonałe na surowo jako przekąska. Ale można z nich także zrobić coś innego.

Dzisiaj zaszalałam i zrobiłam wegańskie kotleciki "krabowe", które kiedyś podpatrzyłam u Sweet Potato Soul (link tutaj: klik). Moje kotleciki są znacznie prostsze i szybsze, choć na pewno te z oryginalnego przepisu będą smakować bardziej jak faktyczne kotleciki krabowe z amerykańskich dinerów. Moje jednak, mimo prostoty są naprawdę pyszne. Więc jak je zrobić?

Składniki na kotlety:

  • szklanka namoczonej i ugotowanej fasoli białej
  • 3-4 słupki serca palmy
  • bułka tarta lub panko breadcrumbs do obtoczenia kotlecików
  • przyprawy: czosnek, papryka czerwona słodka, oregano
    (ja nie używam soli, ale można)
  • oliwa z oliwek lub olej kokosowy do smażenia

Serca palmy i miękką białą fasolę łączymy ze sobą - można ją albo delikatnie i krótko zmiksować, tak aby osiągnąć konsystencję, w której widać włókna serc palmy - albo tak jak ja - rozgnieść fasolę ręcznie, a serca palmy rozdzielić pionowo rękami i pociąć na drobne kawałki, aby konsystencja imitowała mięso krabowe. Łączymy masę z przyprawami i formujemy kotleciki, które potem obtaczamy w bułce tartej. Rozgrzewamy oliwę lub olej na patelni i smażymy do zarumienienia. U mnie masy wystarczyło na sześć kotletów, które oprócz dzisiejszego obiadu rozdzieliłam na trzy lunche. Są pyszne, soczyste i pięknie pachną przyprawami.

WhatsApp Image 2019-02-03 at 2.43.19 PM.jpeg

A co do kotlecików?
Ja upiekłam jednego dużego batata, dwa czerwone ziemniaki i jedną czerwoną cebulę w piekarniku, lekko spryskawszy je oliwą z oliwek. Wystarczyło spokojnie na cztery porcje węglowodanów. Oprócz tego każde danie wyposażyłam w 1/3 awokado i kawałek serca palmy, a kotlecik udekorowałam dużą kroplą wegańskiego majonezu.

WhatsApp Image 2019-02-03 at 2.57.23 PM.jpeg

Do tego upiekłam też dziś wegańskie ciasteczka śniadaniowe z bananów, fasoli i płatków owsianych. Ale o tym innym razem - do następnego!

Sort:  

stare przysłowie pszczół mówi:

"zamiast męskich serc niewdzięczników - jedz serca palm".

zawsze to dużo zdrowiej i smaczniej :)

fajnie że sie odzywasz Kasia, z pewnością wypróbuję Twój przepis!
(i jednoczę sie w mroźnym bólu: -30 tez)

A gdzież to aż -30?!
Co za zima! Jak polska z przed dekad;)

Rozgrzewaj się grzańcem!

taaa,
przez te mrozy zostanę alkoholikiem :D

Hahaha aż bym się grzanego wina napiła!

RÓŻA! Cieszę się, że piszesz. Zahibernowalam się trochę i wychodzę z dola warzywami. Zaraz zajrzę do Ciebie :) piękne to przysłowie!

Congratulations @katayah! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70839.13
ETH 3563.41
USDT 1.00
SBD 4.77