Krótka podróż do Łodzi - miasta murali

in #polish7 years ago

1.7.17 razem z moim kolegą udaliśmy się do Łodzi na szkolenie nt. kryptowalut - tym razem jednak nie o tym.
Był to mój pierwszy raz w Łodzi i powiem szczerze - jestem pod ogromnym wrażeniem, jakie zrobiło na mnie to miasto. Pogoda była słaba, co chwila padało, jednak udało mi się zrobić kilka zdjęć. Mam nadzieję, że Wam się spodobają i zainspirują do odwiedzenia Łodzi :)

Pierwszy mural jaki zobaczyłem po przyjeździe do Łodzi, ulica Sienkiewicza

DSC_0002.JPG

Plac Wolności

DSC_0013.JPG

Szklane selfie

DSC_0017.JPG

Kamienica przy ulicy Piotrkowskiej pokryta odłamkami szkieł

DSC_0028.JPG

Ulica Piotrkowska

DSC_0042.JPG

Łódzka architektura

DSC_0046.JPG

Tu chyba kiedyś coś było

DSC_0070.JPG

Łódzka architektura part 2

DSC_0071.JPG

Stary Ratusz

DSC_0079.JPG

W Łodzi oprócz murali bardzo często można spotkać różnego rodzaju graffiti

DSC_0074.JPG

Łódzka architekturapart 3

DSC_0085.JPG

Mural

DSC_0116.JPG

Łódzka architektura part 4

DSC_0122.JPG

Łódzka architektura part 5

DSC_0112.JPG

Łódź bardzo mnie urzekła swoim klimatem, aż sam się sobie dziwię, że byłem tam dopiero pierwszy raz. Na pewno tam wrócę w niedługim czasie. Co według Was powinienem jeszcze zobaczyć w Łodzi? Piszcie w komentarzach :)

Sort:  

Ostatnio otworzyli dworzec fabryczny po kilku latach przebudowy i robi wrażenie. Mmurali jest naprawdę sporo, jak lubisz grafiti to udaj się w okolice zoo. Po za tym, liczne pałace fabrykantów, wiele galerii handlowych z ktorych manofaktura jest najbardziej znana w świecie. Nawet architektura niektorych wydziałów uczelni jest ciekawa, palacyki należące do politechniki łódzkiej, nowoczesna fabryka inżynierów, różne wydziały uniwersytetu łudzkiego, budynek ASP czy rozpoznawalna stajnia jednorżców (Piotrkowska centrum) mają postawić tam pomnik jednorożca z iniciatywy mieszkańców xD Ogólnie Łódź jest zablisko Warszawy żeby cos znaczyć ale wcale nie jest taka zła jak ludzie mówią. Na limance i legionów lepiej uważać. Architektura jest stara bo Łódź nie byla bombardowana za bardzo w trakcie wojny. Ale przez to niektore ulice sa zdecydowanie za wąskie. Jesli libisz koscioly i katedry tez znajdziesz coś ciekawego.

Wow, dzięki serdeczne, na pewno odwiedzę te miejsca przy najbliższej okazji :)

English version soon! :)

Jeśli chodzi o murale polecam też lublin :) można znaleźć sporo perełek w blokowiskach.

W Lublinie też nie byłem, a w sumie nie mam aż tak daleko, dzięi za info! ;)
W Warszawie też ich przybywa, jednak Łódź kojarzy mi się z.. prekursorem(nie wiem czy to dobre słowo?) jeśli chodzi o murale. Fakt faktem klimat Łódzkich uliczek bardzo przypadł mi do gustu

Więcej murali!

Wiem! Z tego wyjazdu chciałem zrobić "pokemon GO" version Murale. Ale jednak czasu było na tyle mało, że postanowiłem przełożyć zrealizowanie tego planu na następny raz

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 64196.23
ETH 2757.67
USDT 1.00
SBD 2.71