[PL] - Co złoto, a co srebro?

in #polish6 years ago (edited)

Litecoin vs. Bitcoin.

ltcvsbtclogo.png

Witajcie ponownie. Tym razem chcę się z Wami podzielić subiektywnymi spostrzeżeniami na temat kryptowaluty Litecoin.

Głównym czynnikiem, który zachęcił mnie do napisania tego postu jest fenomen Bitcoina. Jak już pisałem we wcześniejszym poście, życiowa okazja przeszła mi koło nosa.

https://steemit.com/cryptocurrency/@kapicup/poznajcie-swiat-kryptowalut-zanim-beda-za-drogie-zeby-je-kupic

Przynajmniej tak myślałem do teraz. Jednak widząc Bitcoina wartego aktualnie blisko 40 000 złotych zacząłem się zastanawiać nad jego relacją w stosunku do Litecoina.

Znawcy mówią, że Litecoin w tej relacji jest taki tani, gdyż jest „srebrem”, podczas gdy Bitcoin złotem.

Rzeczywiście złoto jest warte ponad $1200, gdy srebro w tym czasie kosztuje około $16. Różnica na korzyść złota to 75-krotność ceny srebra.

Jak taka relacja ma się do stosunku dwóch opisywanych kryptowalut?

Bitcoin kosztuje $11000 a Litecoin $100. Relacja w tym przypadku wynosi 110-krotność.

Wiem... rewelacji nie odkryłem tym prostym działaniem. Jednak zacząłem się zastanawiać, a co jeżeli to Litecoin powinien być złotem, a Bitcoin srebrem? I jak mogę na tym zarobić? Czy jest to w ogóle możliwe?

Litecoin wyszedł na rynek w pierwszym okresie handlu Bitcoinem. Powstał wzorując się na starszym bracie, z tą różnicą, że posiada pewne ulepszenia. Jest jakby ulepszoną wersją pierwowzoru. O to dlaczego:

Litecoin-Vs-Bitcoins.jpg

  1. Maksymalna ilość monet w obiegu.
    Maksymalna ilość Bitcoina jaka finalnie zostanie wydobyta drogą „miningu” jest określona na 21 milionów sztuk. W przypadku Litecoina są to 84 miliony sztuk. Jest go czterokrotnie więcej, i uważam to za dobry znak. Kryptowaluty, które wychodzą na rynek bez ograniczenia, są według mnie nieatrakcyjne. Lepiej jak jest jakaś ograniczona ilość dobra, wtedy jego cena może iść w górę bez ograniczeń! Litecoin spełnia ten wymóg idealnie. Jest go tylko czterokrotnie więcej. Przy światowym popycie, i wraz z rosnącą falą popularności kryptowalut w domach zwykłych ludzi, taka ilość nie jest czymś nadzwyczajnym. To jest pierwsza teoria dlaczego Litecoin powinien o wiele więcej kosztować w przyszłości.
  2. Szybsze transakcje.
    Litecoin nauczony niedogodnościami Bitcoina ma szybszy system potwierdzania zleceń w łańcuchu blokowym, przy tym tak samo bezpieczny i anonimowy.
    Dzięki temu jeżeli w przyszłości będziemy mogli płacić kryptowalutami w sklepach to zgadnijcie, która waluta okazuje się lepiej dostosowana do potrzeb klientów? Generowanie potwierdzenia przez sieć trwa 2,5 minuty. Bitcoin generuje 1 blok w minimum 10 minut, czterokrotnie wolniej.
  3. Mniejsze koszty transakcji.
    Transakcje w kryptowalutach często wiążą się z minimalną opłatą na rzecz sieci, w której działają. Litecoin wygrywa także pod tym względem. Opłaci się nim płacić nawet za posiłki w restauracjach lub zwykłe zakupy, bez nadmiernego kosztu całej transakcji. Z tego co mi wiadomo, udało się nawet wprowadzić działanie błyskawicznej metody transakcji bez prowizji, która może być wykorzystywana w przyszłości.

Teraz trzeba zadać sobie pytanie jak to jest możliwe, że Litecoin jest tak niedowartościowany?

Moja analiza mówi mi, że:

Jeżeli Litecoin ma być srebrem to powinien kosztować aktualnie około $150. Czyli 50% więcej. Dobra inwestycja.

Jeżeli jednak słowo Litecoin zacznie być wymieniane w społeczeństwie na równi z Bitcoinem, mam tutaj na myśli wzrost świadomości ludzi o kryptowalutach, a nie tylko tego , że jest coś takiego jak Bitcoin, to jego cena powinna wynosić przynajmniej 1/4 ceny Bitcoina, z uwagi na 4-krotnie większą ilość w obiegu. Dzisiaj było by to aż $2750. Taka cena jest dla mnie fair.

Z uwagi na ten fakt postanowiłem zakupić kilka Litecoinów przy najbliższej dobrej okazji, na tak zwanym dołku. Wiem, że tylko na tym zarobię w czasie.

Jeżeli zainwestuję 1000 złotych, tak jak kiedyś miałem zainwestować w BTC, to przy zakładanym wzroście otrzymam 27500 złotych. Oczywiście cena może poszybować znacznie wyżej. Jeżeli Bitcoin będzie kiedyś kosztował $500000 to Litecoin powinien być wart $125000. Dlatego jeżeli kupię dzisiaj 3 Litecoiny za 1000 złotych to zarobię majątek. Era globalnego oświecenia nadchodzi.

Korzystam z kursów polskiej giełdy.

Będę wam relacjonował jak wygląda taka inwestycja. Najważniejsze, że mając wolny tysiąc złotych nie jest to dla mnie sprawa życia lub śmierci, dlatego tak zakupione Litecoiny mogą czekać na swój czas późniejszej sprzedaży. Nie inwestuję pieniędzy, które potrzebuję na codzienne życie.

Więcej na temat kryptowalut, po mojemu, na: https://goldenwallet.info/zarabianie-przez-internet/kryptowaluty/

Pozdrawiam wszystkich użytkowników Steemit.

Sort:  

Witam twój pierwszy argument nie jest zbyt przekonujący, stwierdziłeś że LTC jest 4krotnie wiecej (4wieksza podaz w stosunku do BTC) a argumentujesz że LTC powino kosztować więcej.
Z 2 i 3 argumentem się zgadzam, jest wiele wiele lepszych projektów od BTC i LTC np: Iota i Nem.
Żeby LTC przegoniło BTC myśle by musiało minąć wiele wiele lat, BTC jest już tylko "cyfrowym złotem" jako środek płatniczy bardzo nieopłacalny w porównaniu do swoich kolegów. Ale jest to BTC pierwsza kryptowaluta, "kryptowaluta matka" i dopóki zwykły kowalski nie będzie wiedział że są jeszcze inne kryptowaluty niż BTC. To LTC zostanie tym "cyfrowaym srebrem".

powinien kosztować więcej niż obecnie, teraz kosztuje tyle jakby jego podaż wynosiła 2 310 000 000 a nie 84 000 000. Jest niedowartościowany pod tym właśnie względem, według mnie

Rynek kryptowalut obserwuję, ale nie inwestuje i jako obserwator widzę że BTC jest modne, ludzie nie rozumieją co to właściwie jest ale kupują bo cały czas rośnie, ale nie znam nikogo kto robiłby zakupy za pomocą BTC.

Patrząc zdrowo rozsądkowo, jeśli będziemy chcieli kiedyś powszechnie korzystać z kryptowalut to oczywiste że wybierzemy te które są bezpieczne i szybkie.

w takim razie informuj :) Ja zainwestowałem w Lisk I czekam. Zapraszam dobpolubiebia mojego profilu I postów ;) Pozdrawiam I obserwuje

Też posiadam LISKA i czekam :) Ostatnia konferencja jednak mnie trochę rozczarowała...

Wydaje mi się, że jeśli traktujesz swoje inwestycje długoterminowo I nie inwestuhesz pieniędzy "na życie" to niepowinny Cię takie spadki martwić ;) Będzie dobrze. LISK to dobry projekt. W sumie to nie przypominam sobie żeby załoga LISka obiecywała cokolwiek na ten rok. Pozdrawiam ;)

po ile go kupiłeś? mi udało się coś zgarnąć w przedziale 5-10 złotych także jest plus cały czas

To ładna cena :) Ja kupiłem za 16zł. Inwestujesz też w inne krypto?

tak, mam np. trochę Bitquence kupione po $1.15 , ogólnie chciałbym posiadać więcej krypto dlatego liczę na LISKA po $100, żeby zrobić extra kapitał, jak wpadnie coś extra kasa to warto coś tam zawsze kupić po małej analizie

A w takim razie trzecie miejsce na podium?

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63697.39
ETH 3145.23
USDT 1.00
SBD 3.83