Kiedy chciałam zostać projektantem mody / When I wanted to become a fashion designer ENG BELOW

in #polish6 years ago

Moim marzeniem od lat dziecięcych było zostać projektantem ubioru.

Jako mała dziewczynka podpatrywałam szyjącą wieczorami mamę, przeglądałam gazety z wykrojami (słynna ‘’Burda’’ :) ) wycinałam kolaże modowych inspiracji z gazet i rysowałam modelki w wymyślnych kreacjach. Może brzmi jak oklepana historyjka ale naprawdę tak było :)

Jak to się dzieje, o marzeniach czasem się zapomina, po drodze przychodzą też różne pomysły na siebie lub zwykły brak wiary w swoje możliwości. Tym sposobem kiedy nadszedł czas wyboru studiów, ja zamiast na kierunek artystyczny postanowiłam pójść na Socjologię ;)

Po roku studiowania stwierdziłam, że mimo bardzo ciekawej wiedzy jaką zdobywam, nie widzę siebie jako socjologa. Cały czas coś w środku ciągnęło mnie w artystyczną stronę projektanta…

I tak, po rozmowie z jednym absolwentem Krakowskich Szkół Artystycznych podjęłam decyzję. Kilka miesięcy później rozpoczęłam naukę w Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru na tamtej uczelni.
W końcu poczułam, że idę w dobrym kierunku, że to moja droga. Rysowałam, projektowałam, poznawałam pracę z różnymi materiałami, trochę szyłam. Największą jednak przyjemność sprawiało mi przebywanie wśród ludzi, którzy patrzą w podobnym kierunku co ja.

Jeden z moich projektów ''Kimono''
One of my projects ''Kimono''

kimono 1.jpg

A to ja:) w moim "Kimono''
And that's me in my ''Kimono''

ja w kimono.jpg

To był niezwykle cenny czas, który wiele mi dał. Mogłam poznać siebie od różnych stron- tego jak reaguję na pochwałę ( to wbrew pozorom nie takie łatwe!) jak i krytykę, jak radzę sobie ze stresem ( szczególnie podczas pokazów) i jak bardzo pracowita jestem.

Projekt bluzy

Sweatshirt

bluza.jpg

Po 2,5 roku edukacji obroniłam się na 5tkę, uzyskując dyplom projektanta ubioru i … świadomość, że wcale nie chcę nim być ;)

Ale o tym dlaczego napiszę kolejnym razem. Pokażę Wam też moją kolekcję dyplomową:)

Tymczasem na koniec zdjęcie moich projektów na pokaz , którego tematem był '' dżins i koszula'' .
Zadaniem studentów było zaprojektowanie dwóch sylwetek obrazujących nasze podejście do tego tematu.
Ja zainspirowałam się malarstwem abstrakcyjnym i koreańskim strojem ludowym ''Hanbok''

LABOLATORIUM MODY 2015
LABOLATORY OF FASION 2015
dżins.jpg

Pozdrowienia!
Trzymajcie się ciepło!

My dream from a childhood years was to become a fashion designer...

As a little girl I watched my mother sewing in the evenings, I looked through newspapers with patterns (the famous '' Burda '' :)) I cut out collages of fashion inspirations from newspapers and drew models in fancy creations. Maybe it sounds like a trite story but it really was like that:)

As it happens, dreams are sometimes forgotten, along the way come various ideas for ourselves or simply lack of faith in ours abilities. In this way, when the time has come to choose my studies, instead of going to the art direction I decided to go to Sociology;)

After a year of studying, I found that despite the very interesting knowledge that I gain, I do not see myself as a sociologist. All the time something inside me drew me into the artistic side of the designer ...

And so, after talking to one of the graduates of the Krakow School of Art, I made a decision. A few months later, I started to study at the School of Artistic Design in KSA
.
In the end, I felt that I was going in the right direction, that it was my way. I drew, designed, got to know the work with different materials, I sew a little. However, the greatest pleasure was staying among people who look in a similar direction as me.

It was an extremely valuable time that gave me a lot. I could get to know myself from different sides -how I react to praise (this is not so easy as it seems!) and criticism, how I deal with stress (especially during fashion shows) and
how hard I can work.

After 2.5 years of education I graduated , obtaining a diploma of a Fashion Designer and ... realizing that I do not want to be one;)

But why- I will write next time. I will also show you my diploma collection :)

Meanwhile, here is the photo of my projects for the show, which theme was '' jeans and shirt ''.
The students' task was to design two silhouettes illustrating our approach to this topic.
I was inspired by abstract painting and Korean folk costume '' Hanbok ''

Cheers everyone!
Take care!

Sort:  

Julia, świetne projekty! Kimono podoba mi się najbardziej, do twarzy Ci w tych kwiatowych wzorach. Pozdrawiam :)

Dzięki Patka :)

Ale super! Chcialabym takie spodnie jakie zaprojektowałas na dyplom! Mega!

dzięki:) to akurat był pokaz na koniec drugiego roku- dyplom dopiero pokażę w kolejnym poście ale takie spodnie też tam są :D

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 63824.30
ETH 3420.53
USDT 1.00
SBD 2.54