Pyszny omlet 'Ala jozef' - temat konkursowy #pl-kuchniakonkurs

in #polish6 years ago

Jajka goszczą u mnie od dzieciństwa na stole. Pamiętam jak rodzice robili mi kogelmogel. To było coś😀 Z wiekiem czasu urozmaicałem sobie w kuchni, a od kiedy zacząłem ćwiczyć na siłowni to zjadam 20-30 jajek tygodniowo. Jednym z moich ulubionych śniadań jest omlecik z płatkami owsianymi. Robię go na różne sposoby. Czasami jest wytrawnie, a raz jest na słodko.
IMG_4059.JPG

Składniki:

  • jajka
  • płatki owsiane
  • ser żółty
  • pomidorki
  • słonecznik
  • dowolne przyprawy

Przygotowanie jest banalnie proste

Do miseczki wsypujemy płatki owsiane (ja dałem około 30-40g żeby mnie syty był). Zalewamy gorącą wodą i czekamy 5 minut. Wbijamy jajka i razem wszystko mieszamy ( ja ubijak widelcem aż pianka będzie)
IMG_4049.JPG

IMG_4050.JPG

Po dokładnym wymieszaniu wylewamy na rozgrzaną patelnie

IMG_4051.JPG

W tym czasie kroimy pomidorki i ser żółty
IMG_4052.JPG

Kiedy jedna strona się podpiecze musimy odwrócić naszego omleta. Nie martwcie się mam na to prosty patent!😉
IMG_4054.JPG

Zsuwamy omleta na pokrywkę, przykrywamy patelnią i całość odwracamy. Teraz rozkładamy pomidorki i posypujemy serem. Zostawiamy na małym ogniu pod przykryciem. Kiedy serek się rozpuści to czas na wyłożenie na talerz.

IMG_4055.JPG

Posypujemy słonecznikiem i jemy póki gorące😀 Życzę SMACZNEGO!

Sort:  

Taki omlecik dzień po szumnym grilowaniu to ratunek dla nie jednej osoby 😉

Wygląda smakowicie .... mniam :)

Wygląda smakowicie:)

Niezły patent na obrócenie omleta. Ja używam dwóch patelni, najpierw smażę na jednej pózniej przykrywam druga, przerzucam na druga patelnie i podpiekam na tej drugiej patelni z innej strony. Muszę spróbować patentu z pokrywka.

Piękny i kolorowy :)

World of Photography
>Visit the website<

You have earned 6.50 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.30
Block time: 2018-05-03T11:31:42
Account Level: 0
Total XP: 24.75/100.00
Total Photos: 3
Total comments: 8
Total contest wins: 0
When you reach level 1 you will start receiving up to two daily upvotes

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank

Zaskakujacy (pozytywnie) pomysł z płatkami:)

Jak byłam na studiach (bardzo biedna zreszta) to moja ulubiona potrawa był barszcz czerwony z torebki z płatkami owsianymi. Do dzisiaj pamiętam smak tego cudu kulinarnego;)

Świetny omlet. Rzadko robię, ale je uwielbiam. Pozdrawiam.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 60380.95
ETH 2623.05
USDT 1.00
SBD 2.55