[pl-wierszokleci]- Wspaniały Nowy Świat

in #polish6 years ago

new world.png

Świat zaczyna się od nowa...

Kowalski wybiegł w slipkach na balkon,
"Chodź tu Halina i pakuj się wartko
Będzie nowy świat, pakuj też chłopców,
Jedziemy na wczasy, nie umrę w Sosnowcu..."
Jakiś koleś po ulicach biega z pistoletem,
Jutro zaczyna się nowe, a ma porachunki z szefem,
Ojciec czworga dzieci jedzie do swej sekretarki,
Przed końcem starego zaspokoi jedną ze swoich fantazji,
Student sobie myśli "nowy świat"? Ja sram to,
Odpala Netflixa, by dokończyć sezon "Narcos",
Co niektórzy przestraszeni proszą Boga o litość,
Co niektórzy nawaleni od rana piją z ekipą,
Tylko starsze małżeństwo ogląda zdjęcia sprzed lat,
Wspomnień nikt im nie zabierze, choć od jutra nowy świat...

Bo szczekały psy, i odlatywały łabędzie,
gdy każdy z nich dowiedział się, że starego już nie będzie...
Zatrzymał się czas, gdy usłyszeli słowa Boga,
Że od jutra świat zaczyna się od nowa...

Sort:  

Podobało się pomimo potknięcia "sekretarki - fantazji".
I Kowalski w slipkach podobał mi się najbardziej! Upvote!

Mam trochę takie zaszłości w pisaniu, bo często piszę teksty pod bit (hip hop). Przy odpowiednim akcentowaniu "czuć tam rym".

No właśnie, już podczas czytania poczułam ten rytm, od razu pomyślałam, że to brzmi jak kawałek hiphopowy 🙂

Nigdy nie pisałem pod "bit". Jeśli tym rządzą jakieś reguły to popełnij może jakiś tekst w tym temacie. Z chęcią bym się nauczył.

Tym nie rządzą żadne reguły. Każdy ma inne, własny "flow" i pod ten sam bit każdy napisze w "innym rytmie". Nie jestem jakimś specem w tym temacie, więc nie chcę się też zbytnio wypowiadać. Ale wiem, że jeśli nie czujesz rytmu to ciężko będzie napisać pod bit. Ja znów mam taką przypadłość, że pisząć coś rymowanego od razu w głowie, włącza mi się rapowanie i ciężko mi wtedy "tak normalnie napisać tekst".

Ps. wrzuciłem jedne ze swoich kawałków które kiedyś nagrałem. Możesz zerknąć, to może tak po troszce poczujesz jak to wygląda ;)

Rzeczywiście. Czytam drugi raz i już dużo, dużo lepiej. Fajnie. Pozdrawiam.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63877.55
ETH 3143.56
USDT 1.00
SBD 3.97