Nimiq, waluta, którą należy obserwować

in #polish6 years ago

Witam,
ostatnio za mną trudny okres, o czym pisałem w swoim ostatnim wpisie. Roboty, póki co nie zmieniłem, ale cały czas szukam i mam pewność, że znajdę coś dużo lepszego. Ale teraz do rzeczy. Kryptowalutę nimiq obserwuję już od roku (początkowo w fazie testnet). W połowie kwietnia ruszył mainnet i mogę się pokusić o krótką recenzję tej kryptowaluty.

Dlaczego nimiq jest wyjątkowy?

Nimiq.png

Założeniem nimiqa jest to, że do jego kopania i przesyłania wystarczyć powinien nam komputer i przeglądarka internetowa. Tak nie musimy instalować, żadnych minerów i portfela. Czy to nie jest piękne?! Niestety nie ma nic za darmo. O nasze środki musimy dbać chyba jeszcze bardziej niż o zwykłe kryptowaluty, a kopanie za pomocą przeglądarki (za pomocą pooli) ruszyło dopiero ze dwa tygodnie temu. Samodzielne kopanie od samego początku mijało się w zasadzie z celem. Aha podobnie jak w przypadku monero, kopiemy za pomocą CPU. Nimiqów ma być maksymalnie 210 milionów. 1/10 nimiqów została już "premined" w trakcie ICO.

Jak zacząć kopać?

Przyznam szczerze, że jeżeli chodzi o technologie komputerowe nie jestem jakimś tam geniuszem i ustawienie właściwych danych w minerach (nawet jeżeli próbowałem tylko eksperymentować) przysparzało mi niekiedy wiele zachodu. Wiem, że w przypadku nimiq istnieją też inne metody kopania, ale ja uparłem się, by zacząć kopać używając przeglądarki internetowej na swoim laptopie (nie róbcie tego w domu:), użyjcie lepiej kompa stacjonarnego). Na samym początku musicie wejść na stronę nimiq. Dostaniecie 24 słowa, które musicie zapisać na kartce . Kartkę zabezpieczacie, tak aby nikt jej nie dostał. Oprócz tego ustalacie bezpieczne hasło. Teraz możemy zacząć kopać.

Który pool wybrać

Jak już pisałem samodzielne kopanie (o ile ktoś nie posiada jakiegoś zarąbiaszczego kompa z wieloma wielordzeniowymi CPU) mija się z celem. Należy więc wybrać pool (basen). Początkowo było z tym spro problemu, bo trzeba było coś tam instalować na linuksie i konfigurować, czego ja zupełnie nie ogarniałem. Ale od dwóch tygodni sytuacja się zmieniła. Możemy podłączyć się do kilku pooli za pomocą jednego kliknięcia.

page (2).png

Ja wybrałem porkypool. Zalety to bardzo zaangażowany admin, ciekawa społeczność i statystyki aktualizowane na bieżąco

Dlaczego was zachęcam do nimiqa?

Nie ukrywam, że od dłuższego czasu kibicuję nimiqowi. Mam nadzieję, że projekt odniesie sukces. Dlatego zachęcam was do wypróbowania kopania tej kryptowaluty. Póki co jest jedynie na jednej giełdzie (Tradesatoshi), ale twórcy zapewniają, że wkrótce NIM pojawi się na kolejnych giełdach.

Czy wszystko jest takie piękne?

Mimo, że kibicuję nimiqowi i to bardzo . To jest kilka rzeczy, które mogą niepokoić. Głównym zarzutem może być to, że zespół nimiq (głównie Niemcy, co można uznać za plus) za mało przykłada się do marketingu i komunikacji. Na reddicie wygląda to wprost żałośnie, twitter odzywa się raz na dwa tygodnie, youtube też rzadko. Główne kanały informacyjne zespołu to medium, discord i telegram. Zespół jest niewielki i siedzi sobie na Kostaryce (co według mnie jest minusem). Niektórzy wprost zarzucają, że robią sobie wakacje, co z całą pewnością nie jest prawdą.

Wybór należy do was. Zachęcam do wypróbowania kopania. Może ktoś opracuje poradnik jak kopać efektywnie. Po polsku na razie nie ma na ten temat żadnych materiałów, a mój angielski pozostawia wiele do życzenia.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że znajdę czas by steemicić (ostatnio dużo czasu zżarło mi RODO)

Sort:  

Nie słyszałem o tym wcześniej, ale chyba zacznę kopać, chociaż na próbę :P

Słuszna postawa

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 64555.14
ETH 3086.03
USDT 1.00
SBD 3.85