You are viewing a single comment's thread from:

RE: Czy sztuczna inteligencja będzie początkiem końca cywilizacji, jaką znamy?

in #polish7 years ago

Troszkę to wszystko przesadzone. Przecież rozwój automatyzacji przesuwa zasoby ludzkie w sektor usług. Bardziej rozwinięte kraje np. Niemcy pokazują, że bezrobocie nie wzrasta tylko własnie bardzo dynamicznie rośnie sektor usług. Dwa jeżeli chodzi o transport to naturalny rozwój, Kierowców brakuje w każdej firmie, automatyzacja jest nieunikniona, zawód zaniknie całkiem naturalnie jak bycie zdunem ;)

Sort:  

Do tego dochodzą zawody, w których samo techniczne wykonanie usługi to tylko część dobra, za które ludzie płacą. Pewnie automatyczny fryzjer będzie tańszy i szybszy, a jednak sporo pań będzie wolała usługę wykonaną przez człowieka - może ze względów prestiżowych (stać mnie) a może po prostu ze względu na miłe ploteczki, spotkania w fajnym salonie, interakcję z żywym człowiekiem.

Wystarczy pomyśleć, czy w tej chwili mamy warzywniak/aptekę/bibliotekę/przychodnię lekarską, do której chodzimy ze względu na pracujące tam osoby. Ja mam - obecność tej właśnie osoby to wartość, dla której tam właśnie postanawiam spożytkować swoje zasoby (czas, pieniądze).

Już nawet w Polsce istnieją całkowicie zautomatyzowane magazyny itp. a bezrobocie nie wzrasta. Zobaczcie też jak się rozwija rynek usług, ile jest nowych rzeczy za które ludzie płacą duże pieniądze. Usługi reklamowe, drony, obsługa IT, sterowanie systemami, zarządzanie zautomatyzowaną produkcją itp., zawodowe tworzenie contentu czy reklam i tak dalej i tak dalej

Ale Ty cały czas mówisz o automatyzacji w sferze pracy fizycznej. A ja raczej o automatyzacji pray umysłowej. Inna sprawa, że Twoja wizja podoba mi się dużo bardziej niż ta przedstawiona przez Joe'ego. Mam szczerą nadzieję, że to Ty masz rację :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 61129.24
ETH 2376.01
USDT 1.00
SBD 2.54