Analiza aktualnej sytuacji na rynku - Czy byki postanowiły ponownie zaatakować?

in #polish6 years ago (edited)

Jak przewidzieć zmianę trendu na rynku? Gdzie szukać wskazówek? Na co zwracać uwagę?

Poniżej opiszę w punktach argumenty, które wskazują na to, że korekta na rynku kryptowalut zakończyła się i być może przed nami kilkumiesięczne wzrosty.

1. Wolumen jako mocny wskaźnik odwrócenia trendu

Czym jest wolumen? Prosto tłumacząc, to obrót na giełdzie. Czyli jak dużo wymian przeprowadzili użytkownicy giełdy w danej: godzinie, dniu, tygodniu czy miesiącu. Jeżeli chodzi o kryptowaluty to mamy to szczęście, że nie można ukryć wolumenu jak to jest np. na giełdach akcji - może więcej o tym napiszę innym razem, bo to dość ciekawy temat.
Zerknij teraz na historyczne zmiany trendu na przykładzie kilku kryptowalut:

ETHEREUM RAJD na 1400 USD.

Bez tytułu.png

Zwróć uwagę jak duży wolumen pojawił się w tamtym czasie. Obrót wskoczył na swoje historyczne ATH i co najważniejsze był to wolumen skupów.

AKTUALNA SYTUACJA ETHEREUM

ii.png

Oczywiście aktualnego wolumenu nie można porównywać z wcześniejszym przykładem, ponieważ od tygodnia na rynku można zauważyć powrót optymizmu, ale zauważ, że obrót stopniowo rośnie co może w najbliższych tygodniach/miesiącach sprawić, że Ethereum będzie miał ochotę zaatakować ostatnie szczyty. Czas oczywiście pokaże, ale...myślę, że Ethereum długotrminowo ma ochotę na 5 cyfr :)

Ethereum to klasyczny przykład stopniowego powrotu do normalności po dłuższym okresie spadków i braku optymizmu. Jednak przeogromny obrót można zauważyć na kilku innych kryptowalutach, a ja chciałbym dzisiaj przedstawić Ci jedną z nich.

OMISEGO śpiący gigant

omi.png

Teraz napiszę coś co dla niektórych może wydać się kontrowersyjne, ale wykres, analiza fundamentalna wskazuje na to, że OMISEGO może być dopiero w fazie akumulacji i największe wzrosty dopiero przed nami. Zwróć uwagę jak spory obrót pojawił się kilkanaście dni temu.

A więc co z tym wolumenem...? Poświęć czas na analizę, popatrz jak historycznie reagowała dana kryptowaluta, gdy pojawiał się podwyższony wolumen "zakupowy". EOS, o którym wspomniałem w komentarzu pod ostatnim postem też informował inwestorów o możliwych wzrostach właśnie poprzez podwyższony wolumen. Zaprzyjaźnij się z słupkami obrotu. Gwarantuję, że nie stracisz na tej znajomości :)

2. Ilość pozytywnych informacji fundamentalnych publikowanych w jednym czasie

Myślisz, że Soros i spółka zaczęli inwestować w kryptowaluty dopiero po publikacji tych informacji w mediach społecznościowych? Jeśli miałbyś mnóstwo pieniędzy, które docelowo miałby wejść w rynek to w jaki sposób wprowadziłbyś pieniądze nie podnosząc przy tym wartości danego aktywa? Jestem przekonany że wieloryby ustawiali swoje zlecenia na spadkach i spanikowany tłum - od stycznia do marca - wypełniał ich zlecenia.
Moment, w którym pojawiły się informację o inwestycji np. Sorosa to wg. mnie czas, w którym skończyli skupować. Sygnał do tego, że rynek jest gotowy i możemy lecieć na północ. Co myślisz o takiej teorii? Oczywiście to moja subiektywna opinia, ale...ja bym właśnie tak zrobił. Po co wchodzić na euforii, gdy można kupić taniej, gdy Kowalscy i Nowaki uciekają z płaczem :)

(

3. Transakcje pozagiełdowe

Niestety nie mogę ujawnić źródła, więc w tym punkcie będziesz musiał mi zaufać na słowo. Przez ostatni miesiąc trafiły do mnie trzy propozycje zakupu bitcoinów. Jedna z tych organizacji chce zakupić 10.000 BTC, następna nie określiła kwoty i wspomniała, że bierze każdą ilość, a ostatni to czysta perełka...Ci ludzie skupują - zabrzmi to niewiarygodnie - do miliona bitcoinów
Wbrew pozorom największe transakcje nie są przeprowadzane na giełdach.

4. Największa giełda kryptowalut przenosi się na Maltę i wprowadza pary FIAT/ALTCOINS

Nie wszyscy zdają sobie sprawę z wagi tej informacji. Prawdopodobnie wejdziemy na całkowicie nowy poziom jeśli chodzi o obroty na rynku. Binance jest giełdą, którą inwestorzy darzą największym zaufaniem. Trzymam kciuki, żeby wszystko poszło gładko.

Binance.png

5. Największe portfele systematycznie dokupują, a wieloryby rynku zmieniają rezydencję podatkową

Berlin, Puerto Rico, Singapur...jeśli chciałbyś wypłacić zyski z kryptowalut to zmieniałbyś rezydencję podatkową przed/w trakcie/po hossie? Odpowiedź jest bardzo prosta. Nie uważasz?

Co powiesz na portfel, który został założony miesiąc temu, a już zgromadził ponad 60 tysięcy Bitcoinów?

A to nie jeden przykład. Można zauważyć, że ogromne ilości Bitcoinów przechodzą z rąk "małych" do tych dużych.
Co osobiście mnie niepokoi, bo głęboko wierzyłem, że nigdy nie dojdzie do sytuacji, w które 95% bitcoinów będzie posiadać garstka - zupełnie jak w dzisiejszej gospodarce - ale niestety taka jest kolej rzeczy. Nie daj się ograbić i trzymaj bezpiecznie swoje Bitcoiny.

I oczywiście nie mam na myśli kupowanie tylko bitcoina. Jeśli zerkniesz na największe adresy EOS, ETHEREUM, STORM zauważysz jak ogromne pieniądze wchodzą w grę. Mam na myśli tutaj setki milionów dolarów.

6. Wszyscy mówią o tym, że bańka pękła. Czy, aby na pewno?

Pewnie kilkanaście, jak nie kilkaset razy widziałeś ten wykres:

Eksperci zaczęli nakładać wykres Bitcoina na ten przykład i na siłę szukają podobieństw. Jak dla mnie prawidłowy wykres powinien wyglądać tak:

IMG_20180222_124737.jpg

No to powiedz mi, jak uważasz na której bańce jesteśmy?

7. "Wszyscy" czekają na 3000 - 5000 USD / BTC

Krótka historia. Gdy miesiąc temu ONT - ONTOLOGY NETWORK - wchodziło na giełdy cierpliwie czekałem, aż cena osiągnie mój target zakupowy. Były to okolice 0,50 - 0,60 USD. Co ciekawe, zauważyłem, że bardzo dużo osób na Twitterze czeka na to samo. Jednak nie przejąłem się tym i spokojnie czekałem. ONT swój dołek miało w okolicach 1 USD. Tak dużo osób czekało na niższe ceny, że nie było sprzedawców. Zabawne co?

Jeśli to prawo miałoby zadziałać również w przypadku Bitcoina to już nigdy nie zobaczymy 3000 USD/BTC.

8. Przyrosty aktywności na reddicie/bitcointalk. Wzrost aktywnych użytkowników na giełdach

Jakiś czas temu byłem na wykładzie osoby, która pamięta czasy inwestowania przed cyfryzacją/internetem. Osoba ta opowiadał o tym w jaki sposób sprawdzano jakie jest zainteresowanie giełdą i w ten sposób szacowano czy w niedługim czasie dojdzie do odwrócenia trendu. Jego opowieść zaskoczyła mnie całkowicie, a z drugiej strony utwierdziła, że najprostsze sposoby są najskuteczniejsze (czasami). Tym sposobem było...obserwowanie kolejek do brokerów!
Im dłuższa tym większe zainteresowanie, a co za tym idzie dalsze wzrosty na giełdzie. GENIALNE
Obserwuj aktywność na Reddicie ,innych social media oraz giełdach. To nasza dzisiejsza "kolejka".

To co z tą hossą Panie Kamilu?

Odpowiedź...nie wiem. Nigdy nie będziesz miał stu procentowej pewności. Możemy spekulować i swoje decyzje podpierać twardymi faktami, ale jak będzie...czas pokaże
Trochę się rozpisałem. Mam nadzieję, że dobrniesz do końca i coś wartościowego wyniesiesz dla siebie. Moja głowa jest pełna pomysłów, strategii i przemyśleń. Chciałbym się tym nadal z Tobą dzielić, dlatego KAŻDA opinia jest dla mnie ważna. Daj znak życia!

Sort:  

Esencja Panie Kamilu! Tak trzymac.

Kamila wiedza i umiejetność jej przekazywania co chwila osiąga nowe szczyty :)

Thanks for this worth a follow. I enjoyed it, Keep up the good work.

fajnie opisane, tak trzymać ;)

Dzięki za kolejny wpis, dobra robota, szkoda że tak rzadko się pojawiają ;). Jeżeli prawdą jest to że tyle btc jest skupowanych to aż strach pomyśleć co się może w tym roku wydarzyć..

Bardzo dobry artykuł. Dziękuję !

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 57882.05
ETH 2579.00
USDT 1.00
SBD 2.35