PC dla Fotografa

in #polish6 years ago

Witam
Od pewnego czasu zacząłem przygodę z fotografią, a że fotografia to nie tylko aparat, więc przyszedł czas zainwestować w komputer. Do tej pory działałem na Laptopie, ale niestety taki program jak adobe lightroom ma sporo wymagania do płynnej obróbki zdjęć.

Procesor: Intel Core i7 6700 3.4GHz 4.0GHZ TURBO 8MB.

Płyta główna:MSI H110M-K D3 . (USB 3.0 SATA3).

RAM:Kingstox CRUCIAL BALISTIX SPORT DDR3 16GB 1600MHZ CL9 DUAL CHANNEL.

Karta graficzna :MSI GEFORCE GTX970 OC 4GB DDR5!.

Dysk SSD: Adata Ssd Premier Pro Sp550 128Gb 2,5 SATAIII.

Dysk HDD: WD BLUE 1TB 3,5'' SATA III 64MB.

Zasilacz: SilentiumPC Vero L1 500w 80+.

Obudowa: SilentiumPC Gladius M20 Pure Black.

Po tygodniu testów jestem mega zadowolony. Posiadają taką grafikę pozwoliłem sobie przetestować komputer na grze need for speed i wszystko chodzi jak głupie ;-)

Na czasie będe musiał zainwestować w jakiś lepszy monitor, bo póki co to mam taki szajs ;p

Więc mam pytanie jaki polecacie monitor do obróbki zdjęć ?
Pozdrawiam

Sort:  

Wystrzegaj się monitorów z matrycą TN. IPS, PVA to jest właściwy trop. Skoro dopiero zaczynasz to może zamiast ładować minimum 2500zł w 24" EIZO warto rozejrzeć się za czymś poleasingowym. Ja kupiłem dwa lata temu HP ZR2440w za 400zł. Różnica między nim na wcześniejszym monitorem na matrycy TN jest ogromna, mimo że monitor ma swoje lata. Jednak sprzęt poleasingowy to trochę loteria ( w szczególności monitory) bo nie wiesz jak był użytkowany i jest przeważnie na niego 6 miesięcy gwarancji. Ja trafiłem chyba nieźle bo monitor dalej chodzi bez problemu.

Dzięki za wyjaśnienie 😁

Monitory do obróbki tanie nie są łap listę https://mva.pl/viewtopic.php?t=152

Ogólnie to przydał by ci się jeszcze jeden dysk aby rendering zdjęć był z dysku na dysk co przyśpiesza znacząca ten proces porównując do sytuacji gdzie odczyt i render jest na jednym dysku.

Dzięki wielkie za link ;-)
Mówisz o jeszcze jednym SSD ?

HDD SSD zależy jak pracujesz, czego wymagasz i ile masz $

w zestawie jest drugi Dysk HDD: WD BLUE 1TB 3,5'' SATA III 64MB. ;-)

Jeśli ten ssd starcza ci na programy i pracowanie na surówce to spoko.

póki co tak, a z czasem zobaczymy ;-)

Hola @jakubj, upv0t3
Este es un servicio gratuito para nuevos usuarios de steemit, para apoyarlos y motivarlos a seguir generando contenido de valor para la comunidad.
<3 Este es un corazón, o un helado, tu eliges .

: )


N0. R4ND0M:
2005 9013 1770 6817
5677 6965 7524 6639
6541 4801 6426 8732
8758 8694 7238 4313

Congratulations @jakubj! You have received a personal award!

1 Year on Steemit
Click on the badge to view your Board of Honor.

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @jakubj! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.039
BTC 69965.85
ETH 3540.49
USDT 1.00
SBD 4.71