You are viewing a single comment's thread from:

RE: Jak dobrze nauczyć się angielskiego, czyli dlaczego gramatyka to podstawa!

in #polish7 years ago

Gramatyka to podstawa, ale właśnie tylko podstawa. Bez osłuchania się z językiem, bez pisania, bez rozmawiania w języku ciężko wejść na satysfakcjonujący poziom. Znam dobrze niemiecką gramatykę, kilka tysięcy słów (gramatyka głównie jeszcze z czasów liceum/studiów, słownictwo z memrise), ale jakby mnie ktoś zapytał o coś na ulicy to nie byłaby to zbyt płynna rozmowa ;-)
Z angielskim jest już inaczej - używam w pracy, czytam po angielsku, piszę po angielsku, mnóstwo podcastów, kursów etc w tym języku. I nawet jak się okazuje, nie trzeba znać wszystkich 16 czasów, żeby języka aktywnie używać ;-)

Sort:  

Jezeli kończysz szkołę i np. piszesz maturę i zdasz rozszerzoną pisemną na 90% to nawet jeżeli wcześniej nigdy nie powiedziałeś "how are you" to z tą wiedzą ze szkoły nauczysz się bardzo dobrze angielskiego w praktyce(w mowie czy sluchu).
Mój post był o tym że ten okres w szkole jest właśnie po to żeby dobrze, gruntownie utrwalić sobie wszystko, wyrobić dobre nawyki. Wiadomo zależy czego oczekuje się od swojego poziomu języka, ale jest duża różnica między communicative a fluent.
Tak więc ja osobiście, po paru latach, zgadzam się z formą nauczania języków w naszych szkołach mimo że pamiętam za czasów liceum też psioczyłem i narzekałem, a teraz żałuję że właśnie do niemca się nie przykładałem. :D Dzięki za comment

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 62601.60
ETH 2452.46
USDT 1.00
SBD 2.64