Chcesz być bogaty? Nie oszczędzaj!

in #polish6 years ago


Obejrzyj ten film a dowiesz się, dlaczego oszczędzanie pieniędzy nie prowadzi do bogactwa. Opowiadam co robić zamiast tego z najbardziej egzotycznej wyspy Hawajów, z Kauai. Na końcu wideo jest też konkurs.

Skorzystaj z linków pod wideo, by udostępnić je przyjaciołom i znajomym. Podziękują Ci za to!

Zasubskrybuj ten kanał!
Obserwuj mnie na Steemit: http://steemit.com/@indywidualista
Polub mnie i obserwuj na Facebooku: http://fb.me/indywidualista.pl
Obserwuj mnie na Twitterze: http://twitter.com/indywidualista
Tutaj mój angielski kanał dTube:

Mowa na TEDx "Czego nauczyłem się od najlepszych przedsiębiorców świata":
http://tedxwsb.indywidualista.pl

Mowa na TEDx i 3-godzinna prelekcja na temat
"Jak robić rzeczy niemożliwe":
http://tedx.indywidualista.pl

Tu możesz kupić książkę, którą napisałem z Brianem Tracy:
E-Book: https://www.amazon.de/Ready-Set-Special-Entrepreneurs-Professionals-ebook/dp/B078WZXJDW/
Papierowa: https://www.amazon.de/Ready-Set-Go-Nick-Nanton/dp/0999171402/

Tu możesz dostać darmowy rozdział następnej książki (o miliarderach):
http://TheBillionDollarSecret.com

TRANSKRYPCJA WIDEO

Witam Was dzisiaj z Hanalei Beach na rajskiej wyspie Kauai na Hawajach.

Dziś opowiem Wam, dlaczego nie należy oszczędzać pieniędzy.

Zostańcie ze mną do końca. Na końcu będzie konkurs i coś do wygrania.

[Muzyka]

Dlaczego nie powinieneś oszczędzać pieniędzy? Co mam na myśli poprzez oszczędzanie pieniędzy?

Wielu ludzi oszczędza pieniądze, odkłada pieniądze. I co z nimi robią?

Albo pakują je w skarpetę albo na przykład wrzucają je na książeczkę oszczędnościową.

Większość ludzi w ten sposób odkłada / oszczędza pieniądze.

Odkłada pieniądze, żeby je w jakiś sposób zakonserwować; oszczędzić te pieniądze, które zarabiają w postaci gotówki. W ten sposób chcą je zakonserwować.

Niestety większość ludzi sobie nie zdaje sprawy z tego, jak wysoka jest inflacja.

Oficjalnie inflacja w Europie, powiedzmy jest między 2 a 2,5%.

Natomiast w rzeczywistości ta inflacja jest około 5%.

Niezależnie od tego, czy patrzymy na to z punktu widzenia oficjalnego, czy nie. Ta inflacja zjada gotówkę.

Czyli wartość tej gotówki, którą odłożyłeś, którą chcesz zakonserwować... ona cały czas maleje. Z roku na rok, powiedzmy, pomiędzy 2 a 5%.

I jeśli masz szczęście i nie dochodzi do jakichś przetasowań, kryzysów finansowych, itd.

I teraz możesz powiedzieć "Nie, nie! Przecież ja nie odkładam w skarpetę, tylko ja odkładam to na książeczkę oszczędnościową"

Tak jak to się kiedyś odkładało.

I właśnie z czego większość ludzi sobie nie zdaje sprawy jest to, że oprocentowanie na książeczkach oszczędnościowych zawsze w każdym okresie hostorii

Niezależnie od stopy procentowej... zawsze jest mniejsze od inflacji.

Czyli w rzeczywistości tutaj też zawsze tracisz pieniądze. Być może trochę mniej tracisz, niż jakbyś to odkładał w skarpetę.

Ale zawsze tracisz pieniądze. Ja pamiętam, jak mi rodzice chyba na mieszkanie oszczędzali jeszcze w socjalistycznej Polsce.

I później jak wybrali te pieniądze, to mogli mi chyba buty kupić za to.

A oszczędzali chyba przez 10-15 lat dla mnie na mieszkanie.

Także to widać po tym jaki to ma sens oszczędzanie pieniędzy. Tutaj mówimy o książeczce oszczędnościowej.

O takim typowym oszczędzaniu. Odkładaniu w skarpętę i oszczędzaniu.

Może nawet dojść do takiej paradoksalnej sytuacji, gdzie jak odkładasz pieniądze, to ta inflacja zjada Ci więcej pieniędzy, niż Ty co roku odkładasz.

Czyli mimo że odkładasz, oszczędzasz cały czas, to te pieniądze tracą tak silnie na wartości, że po prostu mają coraz mniejszą siłę nabywczą.

Noi teraz możesz powiedzieć "No dobrze, co robić, skoro mówisz żeby nie oszczędzać pieniędzy. To co? Wydawać wszystkie?".

Nie! Ja nie mówię, żeby nie odkładać pieniędzy. Tylko mówię, żeby nie oszczędzać pieniędzy w taki tradycyjny sposób.

Tylko pieniądze się inwestuje.

To jest właśnie różnica między bogatymi ludźmi, a biednymi.

Że biedni albo nie mają wiedzy, albo nie mają dostępu do instrumentów, żeby inwestować te pieniądze, które zarabiają, które odkładają.

Czyli oni w bardzo nieumiejętny sposób próbują budować wartość, próbują budować majątek i to po prostu nie działa w ten sposób.

Czyli te pieniądze, które odkładasz, powinieneś inwestować. Co to znaczy inwestować?

Czyli powiedzmy inwestować w akcje, w papiery wartościowe. Można inwestować w nieruchomości. Czyli w rzeczy trwałe, które mają inny przebieg niż inflacja

Tudzież nie tracą pod wpływem inflacji, tylko zachowują swoją wartość, a być może nawet zwiększają swoją wartość pod wpływem inflacji.

I teraz jest takie powiedzenie (chyba żydowskie)

Że jak masz więcej niż 10 tyś. dolarów na koncie, to jesteś głupi, bo to powinieneś już w coś zainwestować, a nie trzymać na koncie.

Jeszcze tak a propos powiem, że właśnie czy trzymasz na koncie, czy w skarpecie to jest to samo. Czy książeczka oszczędnościowa.

Są jeszcze z tym związane inne ryzyka. Że bank może zbankrutować. Jeśli trzymasz w skarpecie to może być pożar. Może być jakieś włamanie.

Także tu masz ryzyko utraty tych pieniędzy. I teraz powiesz "Tak, ale banki są ubezpieczone, itd.".

Te fundusze, które ubezpieczają banki tudzież garnki pieniężne, gdzie te banki są ubezpieczone...

One są tak małe, że to nie wystarczy na wypłacenie tych odszkodowań. Dostaniesz może 1%, może 10% tych pieniędzy, które są ubezpieczone.

Także zapomnij o tym. To jest immanentne ryzyko w systemie. Bank może zbankrutować. Może dojść do tzw. bail-out'u.

Do Twojego mieszkania ktoś może się włamać, może dojść do pożaru, itd.

Czyli oprócz tego, że na bieżąco tracisz pieniądze, to jeszcze podejmujesz ryzyko utraty całości.

I oczywiście to ryzyko istnieje też w przypadku akcji, nieruchomości i innych inwestycji.

Z tym że te inwestycje przynajmniej zachowują wartość pod wpływem inflacji, a byc może nawet mogą zwiększać wartość.

W zależności oczywiście od Twoich działań, tudzież od warunków rynkowych i innych rzeczy.

I teraz, tak jak mówiłem, jest takie powiedzenie w Stanach.

Że jak masz 10 tyś. na koncie, to jesteś głupi, bo to powinieneś już mieć zainwestowane.

Natomiast są pewne granice minimalne inwestowania.

Nie ma sensu zainwestowanie w nieruchomości 1000 zł. Za to się nic nie kupi i koszty administracyjne byłyby większe niż te 1000 zł.

Także powiedzmy, przy nieruchomościach w Polsce ta granica inwestycji mogłaby być, powiedzmy 50 tyś. złotych.

Chyba najmniejsze kawalerki tyle w Polsce kosztują. Nie wiem, bo w Polsce nie mieszkam.

Natomiast w przypadku innych inwestycji ta granica jest dużo niższa. W przypadku akcji tysiące, czy parę tysięcy złotych jest sens inwestować.

W przypadku kryptowalut nawet parędziesiąt, paręset złotych. Czyli praktycznie wszystko, co możesz odłożyć, możesz od razu zainwestować w kryptowaluty.

Ja tu nie namawiam nikogo do inwestowania w kryptowaluty... w ogóle do inwestowania. Nie jestem doradcą inwestycyjnym.

Nie jestem Twoim doradcą inwestycyjnym. To nie jest porada inwestycyjna. Mówię tylko, żeby nie oszczędzać pieniędzy.

Tylko jeśli już, to inwestuj! W co inwestować, to musisz o tym zadecydować, itd.

No! Myślę, że wyjaśniłem to, co chciałem Ci wyjaśnić. Pokażę Ci jeszcze, jak wygląda tutaj basen, gdzie jestem.

Tutaj już zaraz Słońce zachodzi. Trochę ciemnawo się robi. Mam nadzieję, że mnie jeszcze dobrze widać.

Tutaj jeszcze taki strumyczek

Mam nadzieję, że podobał Ci się ten film. Jeśli tak, to daj mi łapkę w górę. Zasubskrybuj tutaj pod spodem. Nie zapomnij nacisnąć dzwoneczka.

Zapraszam do komentarzy. Jakie jest Twoje doświadczenie? Jaka jest Twoja opinia na ten temat? Jaka jest Twoja perspektywa?

Podziel się tym wideo ze znajomymi, z bliskimi. Kiedyś Ci za to podziękują.

Ja tutaj mówię dużo o pieniądzach, o tym, jak myślą i działają najlepsi przedsiębiorcy na świecie.

Najbogatsi ludzie na świecie. Miliarderzy, którzy doszli do miliardów od zera.

Mówię też o moich inwestycjach w kryptowaluty. Mówię o robieniu rzeczy niemożliwych. Także na pewno warto oglądać moje filmy.

Obiecałem konkurs na początku. Zróbmy tak.

Udostępnij to wideo na swoich mediach społecznościowych... na Twitterze, na Facebooku z #indywidualista

#indywidualista

Razem z jakimś cytatem z tego wideo, może z Twoim komentarzem z tego wideo. Będziemy monitorować social media.

I wśród udostepnień wybierzemy takie, które jest najbardziej kreatywne. Może najbardziej efektywne.

I zwycięzca dostanie jeden egzemplarz książki, którą napisałem z Brianem Tracy.

Brian Tracy jest najlepszym trenerem skuteczności osobistej. Największym trenerem biznesu na świecie. Książka nazywa się "Ready, set, go!".

Tak to wygląda. To jest wydanie specjalne i zwycięzca dostanie to wydanie specjalne z moja osobistą dedykacją.

Także zapraszam do konkursu. Jeśli ten film Ci sie podobał, to z pewnością spodobają Ci się moje inne filmy.

Zapraszam do oglądania. To tyle na dziś z Hawajów. Życzę Ci fantastycznego dnia.

Zróbmy coś niezwykłego!


▶️ DTube
▶️ IPFS
Sort:  

Cześć.
Gdzie mogę kupić tę książkę o której była mowa na TDEX'ie ?

Bedzie opublikowana na wiosne 2019. Tutaj mozesz sciagnac darmowy rozdzial:
http://TheBillionDollarSecret.com

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63039.96
ETH 2549.01
USDT 1.00
SBD 2.78