Wywiad Jimmy Song - Bitcoin Core Developer - Legendy Krypto

in #polish6 years ago (edited)


Jak bez ryzyka zarobic milion zlotych w krypto w ciagu dwoch lat? Jaka jest przyszlosc Bitcoina i na jakie inne projekty oparte o Blockchain warto zwrocic uwage? O tym i innych rzeczach rozmawiam z Jimmy Song na Consensus w Nowym Jorku. Na koncu wideo jest konkurs.

Skorzystaj z linków pod wideo, by udostępnić je przyjaciołom i znajomym. Podziękują Ci za to!

Zasubskrybuj ten kanał!
Obserwuj mnie na Steemit: http://steemit.com/@indywidualista
Polub mnie i obserwuj na Facebooku: http://fb.me/indywidualista.pl
Obserwuj mnie na Twitterze: http://twitter.com/indywidualista
Tutaj mój angielski kanał dTube:

Mowa na TEDx "Czego nauczyłem się od najlepszych przedsiębiorców świata":
http://tedxwsb.indywidualista.pl

Mowa na TEDx i 3-godzinna prelekcja na temat
"Jak robić rzeczy niemożliwe":
http://tedx.indywidualista.pl

Tu możesz kupić książkę, którą napisałem z Brianem Tracy:
E-Book: https://www.amazon.de/Ready-Set-Special-Entrepreneurs-Professionals-ebook/dp/B078WZXJDW/
Papierowa: https://www.amazon.de/Ready-Set-Go-Nick-Nanton/dp/0999171402/

Tu możesz dostać darmowy rozdział następnej książki (o miliarderach):
http://TheBillionDollarSecret.com

TRANSKRYPCJA WIDEO

Dziś porozmawiam z jedną z krypto legend z Jimmym Songiem!

Jimmy Song jest wczesnym inwestorem w Bitcoin. Jest też deweloperem i programistą Bitcoin Core.

I maksymalistą bitcoinowym.

Zostańcie ze mną do końca. Na końcu będzie konkurs i coś do wygrania.

Zapraszam do wywiadu!

Jimmy! Na moim kanale przedstawiamy wspaniałych ludzi - inicjatorów przewrotów w branży.

Opowiedz mi swoją historię. Kiedy dowiedziałeś się o Bitcoinie i o tym rynku? W jaki sposób do tego dołączyłeś?

Tak! Wszedłem w to w 2011 r. po przeczytaniu pewnej historii na SlashDot.

SlashDot to coś w rodzaju technicznej strony internetowej i tam opowiedziano tę historię.

Znam większość tego typu historii, ale jedna z nich nosiła tytuł "Bitcoin przebił 1 dolara"

Pomyślałem "Czym do cholery jest Bitcoin i dlaczego jeszcze o nim nie wiem?!"

Uważam się za całkiem kompetentną technicznie osobę.

Dlatego pomyślałem "Jak mogę o tym nie wiedzieć?!"

Tak więc przez resztę dnia zgłębiałem ten temat i byłem po prostu absolutnie wstrząśnięty.

"21 milionów?! Nie mogę w to uwierzyć"

Pomyślałem "Ok! Muszę kupić trochę zanim wszyscy inni to zrobią"

A w tamtym okresie nie mogłeś tak po prostu w łatwy sposób kupić sobie Bitcoina.

Musiałeś przelać pieniądze na Dwolla, następnie z Dwolla na MtGox i dopiero na MtGox mogłeś je kupić. I musiałeś im ufać!

Więc zgranie wszystkiego razem zajęło właściwie około 2 tygodni. Nie mogłeś wtedy użyć karty kredytowej ani nic takiego.

Więc po prostu zrezygnowałem i zapomniałem o tym.

Największy żal mojego życia to nie kupienie Bitcoina za 1 dolara!

Ostatecznie tamtego lata kupiłem troche kiedy wzrósł do 30 dolarów.

Pomyślałem "Pal licho! Musze troche kupić!"

Więc ostatecznie kupiłem je mniej więcej w tamtym okresie.

To był 2011 rok.

A w 2013 po prostu trzymałem je na MtGox.

W 2013 jeden z moich przyjaciół powiedział "Musisz naprawde zabrać swoje pieniądze z MtGox. Oni robią jakieś ciemne interesy".

Pomyślałem "Ok" i zacząłem przeglądać portfele.

Nie miałem pojęcia jak to zrobić!

Czyli nawet nie miałeś wtedy portfela?

Nie miałem portfela! Trzymałem swoje pieniądze na MtGox!

Bardzo współczuję wszystkim ludziom którzy po prostu trzymali pieniądze na tej giełdzie.

Oczywiście mam wielki dług wdzięczności u mojego przyjaciela bo to on powiedział mi aby wszystko stamtąd zabrać.

Tak więc ściągnąłem portfel Armory. Pomyślałem "Stary! Przecież to jest gówniane!"

Ironizuję, ponieważ skończyłem pracować jako SVP w inynierii.

Więc ściągnąłem portfel i przeniosłem wszystkie swoje monety z MtGox do Armory. Oczywiście później tego samego roku wpadli oni w poważne kłopoty.

I zbankrutowali.

Tak właśnie zaangażowałem się w rozwój Bitcoina. Zdałem sobie sprawę, że to infrastruktura...

Nie odczułeś tak dotkliwie tej lekcji, zgadza się?

Nie! Dzięki mojemu przyjacielowi! Andrew Hires, jeśli to oglądasz to wiesz że Ci to zawdzięczam.

Ponieważ kilka miesięcy temu rozmawiałem z Rogerem Verem i on też nie stracił pieniędzy podczas tego ataku. Stracił natomiast podczas poprzedniego.

Tak! Każdy kto jest w tym od pewnego czasu przeszedł przez ataki hakerów.

Uczysz się jak zarządzać pieniędzmi. Lista oszustw w świecie krypto jest wielka.

Nawet teraz są tego ogromne ilości. Więc to było coś w rodzaju ważnej lekcji i tak właśnie zaangażowałem się w rozwój Bitcoina.

Więc byłeś wówczas deweloperem, naukowcem czy kryptografem?

Byłem programistą przez 15 lat zanim zająłem się rozwojem Bitcoina. To było w 2013 roku.

Byłem full-stack deweloperem. W 2013 zacząłem używać oprogramowania i dołączyłem do Colored Coins.

Zacząłem rozwijać i pomagać posuwać ten projekt do przodu.

Płacono mi w Bitcoinach za pracę na otwartym kodzie źródłowym. Na zlecenie człowieka z Ukrainy.

Takie rzeczy tylko z Bitcoinem! Facet z Ukrainy płaci Bitcoinami pracownikowi z Austin!

To było po prostu niesamowite.

Alex Mizrahi, jeśli to oglądasz to wiedz, że jesteś pierwszą osobą która dała mi pracę za Bitcoiny. On wie o kogo chodzi.

Tak, to było coś! Pracowałem nad tym 40 godzin w tygodniu plus moja praca 40 godzin w tygodniu.

Nie miałem wtedy dzieci, itd. To było mocne.

Pomyślałem, że powinienem po prostu odejść i zająć się tylko Bitcoinem. Tak też zrobiłem.

Później pracowałem też w Monetas, następnie w Armory.

Kolejno w Paxos, a teraz uczę programistów Bitcoina.

Dokładnie. Poruszymy jeszcze temat Twojego nauczania.

Ponieważ doradzam moim widzom wejście w świat Bitcoina i w programowanie.

I właściwie najbazpieczniejsą i najłatwiejszą drogą do zostania Bitcoinowym milionerem nie posiadając wcześniej żadnych pieniędzy jest programownie, prawda?

Tak!

Wejść w ten świat jako programista, zgadza się?

Ponieważ początkujący programista blockchaina zarabia średnio 162.000 USD rocznie.

Tak. Myślę, że to w zasadzie dolna granica! Pomyśl tylko o tych wszystkich ICO i o tym, ile pieniędzy oni mają.

Tak! Mają tak dużo pieniędzy, a jest tylko jeden programista na...
Na każde 9 wakatów!

Na 11!
Ohh! Na 11 wakatów!? Tak, to szalone!

W tej branży jest więcej pieniędzy niż ludzi, więcej niż programistów!

Rzucają w Ciebie pieniędzmi! Więc, to jest najłatwiejsza...

Tak! Jest problem z zasobami. Interesujące jest że wszyscy Ci ludzie mają o wiele za dużo pieniędzy.

Więc nie możesz przekonać ich do tego, aby pracowali. Chyba że zaoferujesz im ogromną ilość pieniędzy.

Mam na myśli to, że wielu deweloperów bitcoinowych ma bardzo dużo pieniędzy. Oni nie muszą dla nikogo pracować.

I głównie te kiepskie ICO nie mogą znaleźć deweloperów. Tak więc wszędzie mamy wielki niedobór deweloperów.

Głównie w wypadku tych słabych ICO. Nie uważam, że powinieneś dla nich pracować, ale są one częścią statystyk i przewodzą im.

Tak więc jesteś deweloperem Bitcoin Core oraz uczysz programowania.

Tak. To 2-dniowy kurs... W 2 dni od zera tworzysz w Pythone swoją własną bibliotekę Bitcoina.

Zaczynasz z bardzo podstawowymi parametrami matematycznymi, skończonymi polami, krzywymi eliptycznymi.

I musisz zrozumieć, że aby zrozumieć krzywe eliptyczne w kryptografii

rozumiesz oznaczanie i weryfikację oraz czym to właściwie jest.

I wtedy możesz stworzyć transakcje oraz bloki, a także zrozumieć jak analizować bloki oraz czym jest proof of work.

I ewentualnie wtedy masz wystarczająco dużo wiedzy, aby być w stanie to kontynuować i rozwijać.

Ok. Jak ludzie mogą Cię znaleźć? Czy masz jakąś stronę internetową?

Tak! ProgrammingBlockchain.com

Jest tam link do stypendium. Przyznajemy coraz więcej stypendiów. To łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Mój kurs nie jest tani. To koszt od około 3000 USD jeśli zarezerwujesz miesiąc wcześniej do 4000 USD jeśli zarezerwujesz, np. 3 dni przed rozpoczęciem.

Mój kurs w Nowym Jorku tak czy inaczej jest ju wyprzedany. Więc nie aplikujcie na niego.

Toronto, Sao Paulo, Denver - tam są jeszcze miejsca.

Ok. To są aktualne, obecne kursy. Nie przeprowadzasz webinarów na ten temat?

Tak. To 2 dni bezpośredniej nauki. Programujesz biblioteki.

Podczas dnia drugiego jest moment, w którym wysyłam Ci monety testowe i musisz stworzyć transakcję, która wydaje te monety używając Twojej biblioteki.

I to zwykle jest wielką atrakcją dla moich studentów. To jest jak wielka atrakcja. Więc będziesz się tego wszystkiego uczyć.

Niekoniecznie dokładnie, ponieważ to dużo informacji. To jak semestr wiedzy zawarty w dwóch dniach nauki.

Więc nie oczekuję, że wszyscy to wszystko zrozumieją. W zasadzie to nie oczekuję, że ktokolwiek to wszystko zrozumie.

Powinieneś to później przejrzeć. Dostajesz wystarczająco dużo, aby zacząć i stać się deweloperem.

Oczywiście będziesz musiał włożyć w to mnóstwo ciężkiej pracy, ale nie będzie to nic w rodzaju ślepego działania.

Otzymujesz program, dzięki któremu zdobędziesz tę wiedzę i wejdziesz w to.

Potrzebujemy więcej deweloperów i tak jak powiedziałem, ludzie cały czas wychodzą z dużymi pieniędzmi.

To zawsze będzie dobry interes. Sądzę, że zawsze znajdę miejsce dla tej klasy.

Ok. Pomówmy o branży, o Bitcoinie itd.

Z tego co wiem, jesteś bitcoinowym maksymalistą. Zainwestowałeś w jakiekolwiek inne altcoiny?

Mam altcoiny, które szanuję. Definitywnie szanuję Monero, Zcash i Decred.

Ponieważ ich deweloperzy dokładnie wiedzą co robią!

Wiele innych monet to po prostu klony Bitcoina, które zmieniły 1, być może 2 parametry.

Albo robią rzeczy które są całkowicie niebezpieczne, a oni nazywają je bezpiecznymi.

Uważam, że te 3 projekty coś w sobie mają.

zkSNARKs to interesująca technologia, poufne transakcje to interesująca technologia.

Zarządzanie w Decred i wszystkie te rzeczy. Ci ludzie wiedzą, jak programować.

I przeczytałem ich kod. BTCD to jeden z najlepszych kodów jakie kiedykolwiek czytałem, a stworzyli go ludzie z Decred.

Ale Decred to również klon Bitcoina. Musisz przyznać, że to fork z wczesnego stadium rozwoju, prawda?

Oni wzięli napisany przez siebie kod BTCD, który następnie zmodyfikowali dla Decred.

Więc jeśli spojrzysz na Monero, to wszystko tam jest całkowicie inne. Cała podstawa kodu jest inna. Base 58 jest inne.

Oni wszystko robią inaczej. Więc mam dla tych projektów wiele szacunku ponieważ ciągle potrafią robić to w bezpieczny sposób.

Mają naprawdę dobrą kryptografię itd. Do wielu innych projektów nie mam szacunku.

Czy któryś z nich będzie działał? Nie wiem. Przynajmniej szanuję ich deweloperów.

Oczywiście jest wiele projektów blockchainowych, które nie są walutami, a mają inne zastosowanie.

Jakie jest według Ciebie najbardziej interesujące zastosowanie z punktu widzenia inwestora?

Których branż dotknie to w następnej kolejności najbardziej?

Ok. Więc, wczoraj napisałem na ten temat artykuł. "Dlaczego blockchain jest trudny?"

Mówiłem też o tym wczoraj na swoim wykładzie.

Czy blockchain to bezkształtny, mglisty świat który możesz posypać czymkolwiek i zrobić z tego coś wspaniałego i latać lub coś w tym stylu...

Nie uważam że tak jest. Są aspekty technologii blockchain, dla których jedynym realnym zastosowaniem, jakie widziałem, jest Bitcoin.

Są aspekty, które jak sądzę, mogłyby być użyteczne w innych branżach.

Kryptografia Klucza Publicznego byłaby wspaniała dla każdego rodzaju pokwitowania.

Nie możesz przyjmować paragonów jak jakichś podpisów.

Zgadza się.

To jest to, na co większość tych projektów patrzy i deklaruje, że tego chce.

Chcą dowodu na to, że ktoś coś zrobił i podpisał zaświadczenie, że to zrobił.

Jak łańcuch dostaw.

Tak. Ciągle mówią o blockchainie. Naprawdę, wszystko o czym mówią to...

Że 99% rzeczy które robią mogliby wykonać dzięki kryptografii klucza publicznego.

Blockchain to połączenie różnych rzeczy.

To oczywiście kryptografia klucza publicznego, jest także proof of work,

jest sieć P2P, walidacja, reguły konsensusu i tego typu rzeczy.

To bardzo ciężka maszyneria i potrzebujesz jej tylko dla samego Bitcoina.

Dla wielu z tych branż stosowanie całej tej maszyny nie ma sensu.

Możesz wziąć kilka komponentów, które byłyby bardzo przydatne, tak jak np. pomysł z podpisanymi pokwitowaniami.

Tak, że masz niepodważalny dowód, że ktoś coś dla Ciebie zrobił.

To bardzo przydatne w wielu różnych kwestiach, ale to technologia z 1991 roku.

Zgadza się.

Ludzie po prostu zaczynają rozumieć, że mogą to wykorzystać dla siebie. I z pewnych względów nazywają blockchainem, ale to nie ma sensu.

Ok. Co sądzisz o przyjęciu Bitcoina i kryptowalut w mainstreamie, na szeroką skalę?

Jak daleko jesteśmy od tego lub jak szybko się to stanie? Jakie blokady widzisz na tej drodze?

Z jakimi wyzwaniami powinniśmy sobie poradzić, zanim to się wydarzy?

Jeśli byłbym badaczem społecznym, ekonomistą lub politykiem, byłbym w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Ja jednak zajmuję się tylko stroną techniczną.

Czyli uważasz, że nie ma żadnych wyzwań z punku widzenia technicznego?

Jasne, że są. Ale to już w większości działa. Bitcoin już działa.

Chodzi bardziej o przyjęcie tego w społeczeństwie. Być może specjaliści od marketingu, którzy wiedzą w jaki sposób promować rzeczy...

Oni odpowiedzieli by na to pytanie. Ja jestem od strony technicznej.

Więc nie uważasz, że zamienność byłaby problemem, który powinien zostać rozwiązany?

Sądzę że mogłaby być ale to znów pytanie społeczne.

Ok, racja!

Więc to niekoniecznie techniczna kwestia. Ja wiem, co jest możliwe.

I wiem jak można to zaadaptować. Ale czy rynek tego wymaga? Nie wiem.

Czy to naprawdę coś, co ludzie potrzebują zaadaptować? Nie wiem.

Nie mam kompetencji aby odpowiedzieć na te pytania. To poza moim wynagrodzeniem!

Okay!

Pomówmy w takim razie o najbardziej zaskakujących rzeczach (ponieważ jesteś w branży krypto od 5 lat)

Jakie wydarzenie w świecie krypto najbardziej Cię zaskoczyło?

Ok. Myślę, że największym zaskoczeniem był Bitcoin Cash.

Myślę, że dla mnie to było największe i najbardziej niepewne wydarzenie. Wydarzenie to udowodniło że Bitcoin jest bardziej antyfragilny niż cokolwiek innego.

Napisałem artykuł w kwietniu o tym, dlaczego oni się oddzielają i dlaczego podział Bitcoina będzie bardzo bolesny.

Przedstawiłem argument, że w wyniku podziału stracimy wszystko.

I żadna z tych rzeczy nie okazała się prawdą. Bardzo się cieszę, że byłem w błędzie.

Bardzo się o to bałem. To, co Bitcoin Cash udowodnił to to, że Bitcoin jest antyfragilny.

Wszelkie ataki czynią go jeszcze silniejszym. To było dla mnie ekstremalnie zaskakujące.

Pod koniec zeszłego roku napisałem dla Coindesk artykuł gdzie stwierdziłem, że w 2017 roku Bitcoin stał się antyfragilny.

I jeśli nie znacie tej koncepcji, przeczytajcie proszę książkę Nassima Taleba. Kapitalna książka!

To było ekstreamalnie ważne w historii Bitcoina, ponieważ udowodniło nie tylko mi, ale całej ekonomii.

Hej, wiecie co!? Bitcoin przetrwa i nie ma zbyt wielu rzeczy, które mogą go zniszczyć.

I nie wiemy czy cokolwiek może go zniszczyć! Tak więc, to była wspaniała niespodzianka i miłe zaskoczenie.

Ok. A jak zapatrujesz się na wrogi stosunek rządów do Bitcoina? Jak widzisz to w długim terminie?

Raz jeszcze, to bardziej społeczne pytanie, więc nie wiem. Staram się nie zwracać uwagi na politykę.

Ok. Powiedz o książkach. Jakie inne książki o tematyce pieniądza polecasz? I jakie pomogą ludziom lepiej zrozumieć blockchain?

Co poleciłbyś ludziom do przeczytania?

Dobra! Pokażę Wam to totalnie dla bezpieczeństwa. To jest książka, którą powinniście przeczytać.

"Bitcoin Standard"

To jest książka, którą powinniście przeczytać. Ona wyjaśnia wszystko z punktu widzenia ekonomicznego.

Ekonomicznego! To nie jest techniczna książka!

Znajduje się tutaj troche technicznych rzeczy, ale jest to bardzo przystępne.

Okay.

On jest z zawodu ekonomistą austriackim.

Oh, więc też znasz austriacką szkołę ekonomii!

Tak!

On opowiada o wapieniach, złocie i wszystkim tym, dlaczego potrzebujesz pieniędzy by mieć coś na własność i dlaczego Bitcoin jest tu najlepszy.

To jest książka! To jest książka!!!

Ok. Prawie ostatnie pytanie. Raz w roku robię prognozy odnośnie tego, co może wydarzyć się w branży.

Jaka byłaby Twoja prognoza na najblisze kilka miesięcy lub być może następny rok?

Powiedzmy, coś co nie jest tak do końca jasne dla wszystkich, nieintuicyjne? Co może wydarzyć się w nadchodzących miesiącach, w nadchodzącym roku?

Myślę, że to bardzo intuicyjne ale sądzę, że wiele tych projektów blockchainowych to kompletna bzdura i one po prostu upadną.

Okay.

Ok! Ostatnie pytanie. Masz jakiś przekaz dla słuchaczy? Coś, czym chciałbyś się podzielić? Byc może jakaś lekcja, porada lub po prostu wiadomość.

Tak! Jedna porada, którą przekazuję wszystkim, którzy wchodzą w świat Bitcoina to "Naprawdę znaj swoją inwestycję"

Wielu ludzi wchodzi w to bo po prostu chcą stać się bogaci.

Ale jeśli naprawdę chcecie gier 100X, musiscie wiedzieć w co do cholery inwestujecie.

Bo dzięki temu będziecie pewni, aby trzymać w trakcie trwania gry 100X.

Bardzo kuszącym jest sprzedać w momencie gdy podwajacie swoje pieniądze. Kuszącym jest sprzedać kiedy potrajacie się i później spadacie o 50%

To, co Was przy tym zatrzyma, to znajomość tego, czym to wszystko jest. Uczcie się!

I jeśli możecie, zacznijcie uczyć się programowania ponieważ oprogramowanie zjada cały świat.

I jeśli nie znacie oprogramowania i nie wiecie jak programować, będziecie jednymi ze zjedzonych. Tak więc, to jest mój przekaz dla Was!

Wspaniale, Jimmy! Dziękuję za Twój czas. Baw się dobrze na konferencji. Życzę sukcesów we wszystkich Twoich projektach!

Dzięki!

Do zobaczenia z Nowego Jorku!

To koniec tej piosenki!

Widzę, że ten film Ci się podobał. Jeśli tak, to daj mi łapkę w górę.

Zasubskrybuj pod spodem i nie zapomnij nacisnąć dzwoneczka żeby nie przegapiać moich filmów.

Zapraszam do komentarzy. Podziel się Twoją opinią na temat tego, o czym tutaj mówiliśmy.

Jakie jest Twoje zdanie? Jaka jest Twoja perspektywa? Co myślisz na ten temat? Jakie jest być może Twoje doświadczenie?

Udostępnij ten film znajomym, przyjaciołom. Podziękują Ci za to.

Mówiłem na początku o konkursie. Teraz konkurs! Zróbmy tak:

Weźcie jakiś cytat z tego wideo albo swój komentarz i udostępnijcie link do tego wideo z komentarzem albo swoim cytatem

Na Twoim Twitterze, Facebooku lub na którymś z Twoich profili społecznościowych. Do tego nie zapomnij dodać Twojego adresu Byteball.

Jeśli nie wiesz, co to Byteball, wejdz na www.byteball.org; ściągnij portfel, tam dostaniesz adres.

Daj swój adres Byteball i daj #indywidualista

My będziemy monitorować media społecznościowe. Wśród najlepszych komentarzy, najlepszych udostępnień, najbardziej kreatywnych i efektywnych.

Wybiorę kilka i zwycięzcom przeleję trochę Byteball bytes.

Jeśli ten film Ci się podobał to z pewnością spodobają Ci się moje inne filmy. Tutaj znajdziesz niektóre z moich najlepszych filmów.

To tyle na dziś z Nowego Jorku. Życzę Ci fantastycznego dnia. Dokonajmy czegoś niezwykłego!


▶️ DTube
▶️ IPFS
Sort:  

What's your favorite pokemon?

Bardzo interesujący wywiad. Pozdrawiamy :D

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63792.82
ETH 2563.50
USDT 1.00
SBD 2.66