You are viewing a single comment's thread from:

RE: Jak zrobić swój cydr

in #polish7 years ago

No co Ty :) Robienie cydru mnie nie interesuje, przynajmniej narazie, więc miło poczytać jak się to robi :) Zastanawiają mnie dwie rzeczy - pierwsza to piana, którą widać na zdjęciu - to chyba tylko efekt nalewania? Czy cel sam w sobie aby cydr miał pianę? I druga - jeśli dobrze widzę, to używasz zielonych butelek. W przypadku piwa się tak nie robi (pisałem już o tym), ponieważ działanie promieni słonecznych może popsuć piwo - czy w przypadku cydru nie ma podobnego zagrożenia?

Z góry dzięki za odpowiedź :)

Sort:  

Piana jest częścią cydru (powstaje w wyniku dodania cukru do butelek przy powtórnej fermentacji - drożdże zamieniają cukier w alkohol i przy okazji powstają gazy ;p) więc jest jak najbardziej naturalna, i nie jest to efekt nalewania. Trzeba uważać przy dodawaniu cukru, żeby butelek nie rozwaliło z ciśnienia :p

Hmm co do butelek, to był to czysty przypadek. Akurat takie miałem pod ręką, to takie wykorzystałem. Cydr i tak leżakował w cieniu. Nie wiem czy ta teoria nie jest wyssana z palca, bo co z takimi piwami jak Perła, Łomża, Lech itp. Zawsze miały zielone butelki. Jak by istniało niebezpieczeństwo zepsucia piwa, to takie koncerny raczej by nie ryzykowały.

No to w przypadku piany jest identycznie jak z piwem :) Sam mam teraz w piwniczce takie swoje granaty, że jak tylko otwieram butelkę to musże piwo łapać do kufla :) Ale wracając do cydru - zmyliło mnie zatem to, że kupując cydr lany z beczki nigdy nie trafiła mi się nawet minimalna piana...

Piwa, które wymieniasz są pasteryzowane. Jak kiedyś zrobisz swoje to polecam rozlać do butelki zielonej i brązowej i obie wystawić na słońce na parę dni, wtedy zobaczysz różnicę :)

No dokładnie, ten ze zdjęcia też mi się ulał trochę, bo zapomniałem, że są mocno nabite gazem ;P

Hmm musiałem nie zwrócić uwagi na pianę w cydrze z nalewaka, a to ciekawe, że mogłoby nie być w takim cydrze piany.

No fakt zapomniałem o pasteryzacji, faktycznie pewnie będzie różnica :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.14
JST 0.028
BTC 59305.10
ETH 2602.12
USDT 1.00
SBD 2.44