You are viewing a single comment's thread from:

RE: Jeżeli już rzeczywiście muszę, to jak wybrać bank?

in #polish7 years ago

Nie reklamuję żadnej z przedstawionych tam ofert, po prostu mówię, że ta strona jest wygodna - pozwala oszczędzić sobie samodzielnego przeglądania i porównywania ofert banków. Ja dzięki niej wybrałem sobie trzy konta tak, że bank nie zobaczył jeszcze ode mnie na oczy złotówki. Jeśli zacznie coś naliczać, znajdę sobie nowy.

A już z tak czystej ciekawości, co Cię tak ubodło we wspomnianej przez Ciebie ofercie?

Sort:  

Nie mówię, że reklamujesz :) Idea Bank - struktura i charakter właścicieli, jego zależność od podmiotów powiązanych. We wpisie i cytowanym artykule kryterium oceny jest bezpieczeństwo, którego IdeaBank nie gwarantuje, zresztą jak każdy bank. Natomiast są takie, którym można zaufać bardziej, niż innym. Strona rzeczywiście w przejrzysty sposób punktuje zalety, aczkolwiek jestem zdania, że to kosmetyka. W zbliżającym się okresie chaosu decydujące będą właśnie kwestie bezpieczeństwa.

Zapewne masz rację. Ale żeby wiedzieć jaki bank wybrać pod kątem bezpieczeństwa, muszę przeczytać artykuł, który linkujesz w swoim poście, bo jeszcze tego nie robiłem. Ja narazie kieruję się przy wyborze głównie własną wygodą, mam jakoś w głowie krążącą gdzieś daleko myśł, że tak naprawdę żaden bank nie jest bezpieczny dla moich pieniędzy więc to kryterium mnie do tej pory nie interesowało. Może pora to zmienić?

Jak najbardziej masz rację, jak pisałem wcześniej, rzeczywiście żaden bank nie daje pełnej gwarancji bezpieczeństwa. Najlepiej spróbować tak zorganizować finanse, aby na kontach posiadać jak najmniej waluty. Czasami niestety się nie da i warto wiedzieć, gdzie oszczędności będą przetrzymywane najbezpieczniej. Polecam również dalszą część artykułu, dotyczącą planowanej dyrektywy KE, dającej możliwość blokowania wypłat depozytów poniżej 100k EUR: link.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 60526.03
ETH 2378.39
USDT 1.00
SBD 2.54