Druk 3D, świetna zabawa, czy wymagające i drogie hobby?

in #polish6 years ago

Cześć, jak wiecie z mojego postu powitalnego, interesuje się drukiem 3D i tak się składa, że mam drukarkę i mogę trochę powiedzieć o tym, jakim zajęciem jest druk 3D.

Mam drukarkę **Wanhao Di3 v2.1** i uwielbiam ją, drukuje bardzo dobrze, ale z początku miałem z nią dużo problemów. Pierwszym problemem był filament (plastik), używany do druku, kupiłem białe PLA od Wolfix i niestety, ale jakość tego filamentu pozostawia wiele do życzenia, gdy kupiłem inny filament przez jakiś czas było wszystko dobrze, aż do momentu, w którym urwałem przypadkiem kabel grzałki i musiałem kupić i zamontować nową. W międzyczasie rozbierałem różne części drukarki, bo myślałem, że są zepsute, przynajmniej nauczyłem się budowy mojej drukarki :P.

Później, ok. 3 miesiące po zakupie, zacząłem robić mody i kalibrować drukarkę, tak jak się powinno. Pierwszym modem była wymiana koła zębatego, które popychało filament, ponieważ fabryczne jest słabej jakości i źle wbija zęby w filament, przez co ten nie płynie przez dyszę. Drugim modem było wzmocnienie struktury drukarki w osi Z(pionowej), musiałem wydrukować kilka części, które na szczęście wyszły bardzo dobrze, następnie kupiłem dwa gwintowane pręty, które zamocowałem w wydrukowanych częściach.

Zamontowałem na ramie oświetlenie led, aby nie musieć włączać światła w pokoju, żeby sprawdzić jak idzie druk. Kolejnym modem był Mosfet, zrobiłem go dla bezpieczeństwa, ponieważ były historie, że niektórym paliły się płyty główne z powodu złych połączeń, które nie wytrzymywały napięcia i się paliły, ja chciałem uniknąć takiego niebezpieczeństwa, ponieważ to tańsze, niż kupno nowej płyty głównej. Ostatni mod, który zrobiłem to uchwyt na telefon, miałem w domu stary telefon, więc pomyślałem, że mógłby mi posłużyć jako kamerka. Wydrukowałem ramię z uchwytem na telefon, dzięki czemu mogę teraz sprawdzać postęp druku po za domem.

Więc, czy druk 3D to sama przyjemność? Zdecydowanie nie. Czy jest tani? NIE, sama drukarka kosztowała mnie ponad 1500 zł + mody ok. 300 zł. Czy warto było? Zdecydowanie tak! Druk 3D to coś pięknego, możesz zaprojektować coś na komputerze i w ciągu kilku godzin wyciągnąć to z płyty drukarki, lub znaleźć na internecie projekt czegoś, co w sklepie kosztowałoby 30 zł, a Ty możesz wydrukować to za 3 zł włącznie z filamentem i prądem. Druk 3D może też być świetnym zajęciem dla majsterkowiczów, ponieważ drukarki można ulepszać bez końca(i jeśli nie zapłacimy odpowiednio dużo to musimy).

To tyle, jeśli macie jakieś pytania, to piszcie w komentarzach, chętnie odpowiem :)

Sort:  

W następnych postach pochwal się co wydrukowałeś!

Druk 3d to mega ciekawa sprawa, sam zastanawiałem się nad kupnem do prototypowania małych elementów. Szkoda, że druk tyle trwa.

Są drukarki, które drukują bardzo szybko, tylko te niestety kosztują bardzo dużo.

Także interesuję się tematem. Byłem nawet o włos od kupna naszego polskiego Zortraxa. Drukarki o których mowa nazywają się bodajże Carbon 3D.

Yep, a raczej szukałem czegoś do 3k. Niemniej w końcu pewnie kupię, kwestia wolnej gotówki ale zabawa jest zbyt interesująca. Wolałbym frezarkę 3d ale to już więcej pieniędzy + odciąg, narzędzia itp.

Czekam na moment, w którym będzie dało się wydrukować drukarkę. To by było coś...

Jakby nie patrzeć to się da, ale trzeba dokupić niektóre części, np. silniki, dyszę, grzałkę itp. Na razie da się drukować obwody elektryczne, jeśli Cię to zadowala XD

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 66565.59
ETH 3503.87
USDT 1.00
SBD 2.72