Próby trwałościowe kartelowej czekoladysteemCreated with Sketch.

in #polish5 years ago (edited)

IMG_7440.JPG

Pierwszą czekoladę zrobiłem 21 lipca Anno Domini 2017 z prażonego ziarna z Dominikany. Kolejne powstały z surowego (a później z prażonego) ziarna z Wenezueli, Wybrzeża Kości Słoniowej, Dominikany i Ekwadoru. To były moje pierwsze kroki. Sporo musiałem się nauczyć (zwykle na własnych błędach). Po wielu miesiącach prób nabrałem doświadczenia, które pozwala mi dziś produkować czekoladę bardziej świadomie, bez eksperymentowania za każdym razem. Wciąż jednak nie w pełni zbadałem zachowanie się towaru wraz z upływem czasu. Nadeszła pora, aby nadrobić tę zaległość.

IMG_7437.JPG

IMG_7432.JPG

9 lutego br. wyprodukowałem dwie serie specjalnych testowych czekoladek. Obie powstały z prażonego ziarna kakaowca z Wenezueli (bardzo lubię ziarno z tego kraju, bo smakuje dobrze zarówno prażone, jak i surowe). Do obu dodałem cukier kokosowy. Różnica jest jedynie w mleku. Jedna seria je zawiera, druga nie. Proporcje są następujące: 3-1 oraz 3-1-1.

Najpierw oczywiście musiałem ziarno uprażyć, obrać z łupiny, później mielić w młynku (dodać cukier lub cukier/mleko w proszku) aż do powstania półpłynnej konsystencji, tak by na koniec wszystko umieścić w formie. Każda seria to 12 małych czekoladek, które będę próbował co kilka dni.

IMG_7443.JPG

IMG_7453.JPG

Dziś (11 lutego) skosztowałem pierwsze dwie (jedna "mleczna" 60%, druga gorzka 75%). Jak zwykle mleczna bardziej mi smakowała. Co jednak ważne, po dwóch dniach od produkcji obie miały odpowiedni, wyrazisty smak. Nie osadził się też żaden nalot.

Kolejna próba w czwartek 14 lutego.

Sort:  

Proszę pamiętać, że w angielskiej notacji ułamki podajemy po kropce :P

No tak, dzięki :)
Mam nadzieję że nie nabroiłam za bardzo ;)

Dzięki! :)

This post is supported by $0.41 @tipU upvote funded by @grecki-bazar-ewy :)
@tipU voting service guide | For investors.

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70446.49
ETH 3571.68
USDT 1.00
SBD 4.73