Nostalgia starych filmików

in #polish5 years ago (edited)

Internet czasu zarazy jest wyjątkowo niestrawny. Nie dość, że dominuje tylko jeden temat, to jeszcze ludzie siedzą w domach, nie mają co robić i wypisują swoje mądrości w stopniu dotąd niespotykanym. Cóż, koronawirus może nas oszczędzi, ale za to większość będzie miała raka od Facebooka. Tak będzie. Dlatego wylogowałem się i zacząłem przeglądać filmiki, które kręciłem ponad 10 lat. Nie wniosły nic nowego, ale przynajmniej poprawiły mi humor. Kilka wklejam poniżej.

Co je łączy? Wszystkie zostały nagrane podczas manewrów ASG w latach 2008-2010. Była to chyba jedna z moich ulubionych rozrywek. Mam na myśli strzelanie z pistoletów na kulki, nie kręcenie filmików. W domu miałem cały arsenał wiernych replik. Od Beretty M9 po SVD. A potem dość nagle ewakuowałem się z Damaszku Europy i już nigdy do tego nie wróciłem. Pozostały tylko te filmiki.

Na początek manewry w Haczowie w lipcu 2008 roku. Filmik dość zabawny. Tak jak i gra aktorska. Miejsce: stara, opuszczona cegielnia.

Kolejny film nagrany został w październiku 2008. Gra odbyła się w budynku dawnej szkoły z internatem w Tarnowie-Mościcach. Spory kompleks, do którego mieliśmy dostęp dzięki znajomemu, który grał w teatrze, który miał tam swoją siedzibę.

Następne manewry odbyły się w 2009 roku. 14 marca. Z okazji urodzin generała Józefa Bema. Tym razem miejscem były okolice lasku Lipie w Tarnowie. Sporo wysokiej trawy i krzaków.

Dwa miesiące później odbyły się kolejne. Znów w Tarnowie, ale w innym miejscu - w zabudowaniach starej mleczarni. Najbardziej postapokaliptyczny klimat z wszystkich miejsc. Maj 2009.

W sierpniu wróciliśmy do Haczowa. Tu odbyły się kolejne manewry w terenie. Niestety broniąc jakiegoś stogu siana zgubiłem swój sygnet z orłem.

Na koniec ostatni filmik. Nagrany w styczniu 2010 roku podczas ostatnich manewrów w lasku Lipie. Był to ostatni raz kiedy strzelałem się w Tarnowie. I jedna z ostatnich moich strzelanek w ogóle.

Filmy te nigdy nie były nagrywane "na serio", niemniej po upływie dekady ich śmieszność polana jest nostalgią i posypana lekką szczyptą żenady. Większość scen była rejestrowana przedpotopowym aparatem cyfrowym i montowana na Movie Makerze. I w sumie trochę żal, że potem zarzuciłem nie tylko ASG, ale również praktykę nagrywania filmów z każdego wydarzenia, które organizowałem. Cóż, starość nie radość.

Sort:  

YouTube jaki by nie był i ile głupoty by nie ukazywał to tez skarbnica nostalgii obejrzeć coś co się kiedyś stworzyło może być takie średnie ( jak w moim wypadku) ale i tez pamiątka ze coś się kiedyś robiło gdzieś się było

Posted using Partiko iOS

No i najistotniejsze w tym wszystkim jest to, że minęło ponad 10 lat, a to dalej tam jest. W przeciwieństwie np. do DLive'a czy DTube'a :(

But the end of all things has drawn near. Therefore be sober-minded and be sober unto prayers.(1 Peter 4:7)

Question from the Bible, What does the Bible Say About Tithing?

Watch the Video below to know the Answer...
(Sorry for sending this comment. We are not looking for our self profit, our intentions is to preach the words of God in any means possible.)


Comment what you understand of our Youtube Video to receive our full votes. We have 30,000 #SteemPower. It's our little way to Thank you, our beloved friend.
Check our Discord Chat
Join our Official Community: https://steemit.com/created/hive-182074

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63835.35
ETH 2630.22
USDT 1.00
SBD 2.82