Nostalgia PRL-owskich zdjęć

in #polish4 years ago (edited)

poland-in-early-80s-bruno-barbey-8.png

Trafiłem wczoraj po raz wtóry na zdjęcia Bruna Barbeya - francusko-szwajcarskiego fotografa urodzonego w Maroku. W latach 1979-1981 przebywał on w Polsce, czego efektem był album pt. "Pologne". Polecam. Wyśmienite fotografie. Głównie sceny wyjęte z życia prostych ludzi. Ale nie tylko. Mnie wprawiły one w mocno nostalgiczny nastrój. Jest na nich inny świat, do którego częściowo tęsknię. I bynajmniej nie chodzi tu o ustrój.

Miałem kiedyś sen. Rzadko je miewam, jeszcze rzadziej zapamiętuję. Ten jednak zapamiętałem. Przeniosłem się w nim w czasie. Nie wiem jak, ale udało mi się wylądować w latach 60-tych. Co ciekawe, miałem ze sobą swojego Canona 60D. Do dziś pamiętam to wspaniałe uczucie, gdy idąc ulicami jakiegoś miasta robiłem setki zdjęć kamienicom bez żadnych reklam.

poland-in-early-80s-bruno-barbey-22-1.png

Wiele bym dał, by w tej konkretnej kwestii przywrócić polskim miastom wygląd sprzed 40 lat. Rzecz jasna daleki jestem od zachwytu nad wyglądem Polski lat 80-tych. Fakt - nie było reklam, ani tylu samochodów, ale docenić to można było tylko w historycznych częściach miejscowości. Osiedla na obrzeżach zwykle deprymowały. Choć mam też świadomość, że dobry fotograf potrafi zdziałać cuda. Photoshop zresztą też (przykład poniżej).

14022380_950780321715000_919350843671472459_n.jpg

PS. Barbey na swoich zdjęciach utrwalił nie tylko świat bez reklam, ale również bez smartfonów. Ale to już temat na inny artykuł...

Sort:  

Faktycznie świetne zdjęcia. Do tego z "innego świata". Jakoś mi chyba umknął ten fotograf, więc dzięki za to info o nim :)

Posted using Partiko Android

Do usług ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 66507.45
ETH 3328.17
USDT 1.00
SBD 2.69