N44, czyli lokal, którego nie masteemCreated with Sketch.

in #polish5 years ago

Uprawiam ostatnio swoistą internetową archeologię. Przeglądam stare filmy, szukam informacji na temat dawno już umarłych projektów. I tak też trafiłem na poniższe nagranie.

Przypomniało mi ono rozmowę z końca stycznia, w której Robert Mazurek zarzucił Krzysztofowi Bosakowi, że nie ma wykształcenia i de facto nie ma dziedziny, w której byłby ekspertem. Bosak odpowiedział, że stworzył Mapę Wydatków Państwa, i że startował w olimpiadach ekonomicznych w liceum. Cóż, trochę słaba linia obrony. Tak jak słabe jest zarzucanie komuś braku formalnego wykształcenia w czasach, w których byle głąb może mieć tytuł naukowy.

Jeśli więc miałbym coś zarzucać kandydatowi na Prezydenta RP z ramienia Konfederacji, to nie brak wykształcenia, ale zbyt łatwe odpuszczanie świetnych projektów. Mam tu na myśli przede wszystkim N44 - klub, który powstał w Warszawie w kamienicy przy Nowogrodzkiej 44. Byłem tam może z dwa czy trzy razy. Pamiętam, to jak przez mgłę. Grałem "Jeźdźców Rohanu" i prezentowałem grę karcianą "Żołnierze Wykleci"...

Lokal powstał w 2007 roku. Było to coś w rodzaju prawicowego klubu. Sporej wielkości mieszkanie, dobrze urządzone w samym centrum Stolicy. Robiło wrażenie. Miejsce teoretycznie było otwarte, każdy mógł przyjść. W praktyce jednak skupiało dość hermetyczne środowisko. Miało to z pewnością swoje plusy i minusy. Dla mnie najważniejszy jednak był fakt, że komuś udało się utrzymać miejsce i organizować w nim całkiem sporo różnego rodzaju spotkań. Niestety do czasu. 23 sierpnia 2011 roku Krzysztof Bosak na swoim mikroblogu napisał:

Dziś oddałem klucze do lokalu przy ul. Nowogrodzkiej 44. Przez ostatnie 4 lata i 2 miesiące prowadziliśmy tam z przyjaciółmi z MW miejsce spotkań, w którym drzwi dla każdej porządnej, prawicowej inicjatywy były zawsze otwarte. Ponad sto różnych dyskusji i projekcji, dziesiątki świetnych ludzi, setki godzin pracy pro publico bono.

Powodem okazał się zwrot kamienicy przez miasto przedwojennym właścicielom. Zdarza się. Szkoda jednak, że pomysł nie był kontynuowany w innym miejscu. Niemniej z wszystkich zasług Krzysztofa Bosaka tę chyba wymienił bym w pierwszej kolejności. 10 lat temu był to dla mnie jasny sygnał, że da się tworzyć własne miejsca kultury, niezależnie od państwa. Trzeba tylko chcieć.

Z czasem jednak zupełnie zapomniałem o N44. Przypomniałem sobie wczoraj. Przez przypadek. Sam nie wiem jak. Jaki z tego morał? Tylko konsekwencja i długoletnia praca pozwala wryć się w ludzką pamięć.

Sort:  

According to the Bible, Is there such a thing as untimely death in the Bible?

Watch the Video below to know the Answer...

(Sorry for sending this comment. We are not looking for our self profit, our intentions is to preach the words of God in any means possible.)


Comment what you understand of our Youtube Video to receive our full votes. We have 30,000 #SteemPower. It's our little way to Thank you, our beloved friend.
Check our Discord Chat
Join our Official Community: https://steemit.com/created/hive-182074

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63630.04
ETH 2656.44
USDT 1.00
SBD 2.81