Jankesi w Damaszku Europy

in #polish6 years ago

IMG_6573.jpg

Był koniec maja 2016 roku. Poszedłem na tarnowski Rynek zobaczyć US Army. Mieli jakąś trasę i zatrzymywali się w różnych miastach. W Damaszku Europy (tak zwykłem nazywać Tarnów) ludzi jak mrówków. Porobiłem trochę-set zdjęć i już miałem się zbierać... ale zauważyłem dwóch amerykańskich żołnierzy rozglądających się nerwowo w północno-zachodnim rogu rynku. Jeden niski, drugi wysoki. Podchodzę do nich i pytam:

-Nie za ciepło wam w tych mundurach.
-Za ciepło - odpowiada ten wyższy.
-Ale mamy to - mówi ten niższy i pokazuje rurkę połączoną z kamizelką wypełnioną wodą.

"Sprytne" - myślę sobie i pytam dalej:

-A skąd jesteście, chłopaki?
-Waszyngton - odpowiada ten niższy.
-Amerykański Pcim - odpowiada drugi.

IMG_6589.jpg

-I co przyjechaliście nas wyzwolić? - pytam mając w pamięci amerykańskie zaniepokojenie stanem polskiej demokracji, o którym pisała Gazeta Wyborcza.
-Nie, nie... szukamy toalety. Wiesz może gdzie jest? - rzecze ten wyższy.
-Jasne - mówię - w Muzeum. I pokazuję gdzie.
-O wielkie dzięki, dude - odpowiada ten niższy, daje mi do ręki dwie wtyczki i bez zwłoki (razem z tym wyższym) biegnie w stronę muzeum.

I tyle ich widziałem.

IMG_6635.jpg

IMG_6648.jpg

IMG_6560.jpg

PS. Legendarne amerykańskie wtyczki będzie można zobaczyć/usłyszeć dziś na streamie (a może nawet patos-streamie) o godzinie 20.00 na moim drugim video-contentowym koncie pod nazwą: @bezkresu.

Sort:  

Bardzo ciekawi mnie geneza określenia "Damaszek Europy" w kontekście Tarnowa.

To temat na długi artykuł. W czerwcu postaram się napisać.

World of Photography
>Visit the website<

You have earned 6.50 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.30
Block time: 2018-05-25T11:41:27
Account Level: 5
Total XP: 2716.92/3200.00
Total Photos: 171
Total comments: 52
Total contest wins: 37
And have also received a 1.25 percent upvote.

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 59894.48
ETH 2608.80
USDT 1.00
SBD 2.46