Instruktaż nr 127: Co zrobić gdy FB nieprawidłowo wyświetla link ze Steemita?

in #polish6 years ago (edited)

Wraz z założeniem konta na Steemicie ograniczyłem znacznie moją aktywność na Facebooku. Nie podoba mi się, że Marek Cukrowa Góra chce za wszelką cenę wyciągnąć ode mnie piniondze. Zasięgi stron są tragiczne. Nie wspominając już o wszelkich praktykach cenzorskich czy wycieku danych osobowych. Stąd też po latach walki na "fejsie" przeszedłem do social-mediowej opozycji i przyszłość wiążę z platformami zdecentralizowanymi. Z drugiej jednak strony FB to wciąż najlepszy kanał przekazywania informacji (nie jest dziełem przypadku, że to dzięki temu serwisowi zainteresowałem się blockchainem) i dobrze nadaje się do propagowania Steemita. I tak oto toczy się moja prywatna wojna z molochem. "Propaguj decentralizację na scentralizowanych serwisach!" - to moje hasło. Dobre, nie?

Niestety czasem pojawiają się problemy z linkami. Zazwyczaj jest to brak miniatury. Innym razem to źle wyświetlająca się nazwa. Wynika to najczęściej z tego, że ktoś wrzucił link na FB, a potem z różnych powodów zmienił nazwę. W takim przypadku FB zwykle wyświetla nazwę pierwotną. Dotyczy to nie tylko linków do Steemita, ale również innych serwisów (ja najczęściej spotykam się z tym w przypadku linków jutubowych).

fb1.jpg

Aby naprawić błąd w wyświetlającym się linku należy użyć Debuggera.

fb2.jpg

W Debuggerze wklejamy źle wyświetlany link. A następnie klikamy na Fetch new scrape information.

Screenshot-2018-4-9 Object Debugger - Facebook for Developers.png

Jeśli link został naprawiony, wówczas pojawi się miniatura i/lub nowa nazwa.

fb3.jpg

Teraz wystarczy wkleić ten sam link na FB i wszystko powinno działać jak należy.

Oczywiście narzędzie to nie zawsze zadziała. Mi wiele razy pomogło i jak tylko mam problem z wyświetlaniem linku, to w pierwszej kolejności używam właśnie Debuggera.


Na koniec uwaga z nieco innej beczki. Należy pamiętać, że Steemit to nie FB. To serwis działający na zupełnie innych zasadach. Wiele osób o tym zapomina i nie zapisuje swojego hasła (najczęściej zapisując je tylko w przeglądarce). A po jakimś czasie lub formacie dysku słyszę pytanie: Jak odzyskać hasło? A odpowiedź niestety brzmi:

HASŁA NIE DA SIĘ ODZYSKAĆ (JEŚLI SIĘ JE ZAPOMNIAŁO).

Dlatego jeśli nie zapisałeś swojego hasła (najlepiej je wydrukować i schować w bezpiecznym miejscu), to lepiej zrób to w tym momencie.

Sort:  

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 59894.48
ETH 2608.80
USDT 1.00
SBD 2.46