Czy interpretacje podatkowe uderzą w przemyt czekolady?

in #polish6 years ago

czeko1.jpg

W ubiegłym tygodniu Ministerstwo Finansów wydało wytyczne, jak rozliczać podatki z kryptowalut. W pierwszej chwili trochę mnie to zmartwiło i odebrałem to jako próbę uderzenia w przemyt czekolady, który (jak już zapowiadałem jakiś czas temu) chciałbym rozliczać w SBD. Szybko jednak uświadomiłem sobie, że przecież przemytnicy nie płacą podatków. Spokojny więc o przyszłość Kartelu zabrałem się dziś do pracy.

Część tabliczek z przyzwyczajenia oznaczyłem pieczęcią "herberciarni". Oczywiście nie powinienem tego robić, bo ułatwia to pracę Wydziału Antyczekoladowego. Taki towar zwykle trafia do najbardziej zaufanych odbiorców, którzy w przypadku zatrzymania przez policję zobowiązani są do szybkiej konsumpcji, żeby nie zostawić śladów.

czeko2.jpg

Czekolada jest zawijana w folię, pakowana do woreczków i tak przygotowana może trafić na przemyt. Trzeba jednak uważać, bo służby nie śpią. Sam zresztą się o tym przekonałem...

Był rok 2010. Lato. Zorganizowałem na Facebooku jakiś konkurs, w którym można było wygrać grę karcianą mojego autorstwa. "Żołnierzy Wyklętych". Zwycięzcą okazał się ktoś z Krakowa. A że mieszkałem wówczas w Krakowie, to umówiłem się z nim na moim osiedlu. Na Azorach. Przyjechał na rowerze. Wyszedłem do niego. Uścisk dłoni. Dałem mu pudełko z karcianką. Włożył ją do plecaka, zamieniliśmy trzy słowa i odjechał.

Kwadrans później zadzwonił do mnie przerażony. Z ostrzeżeniem, bym uważał. Okazało się, że wyjechał z osiedla, przejechał ulicą Radzikowskiego jakieś 150 metrów i zajechała mu drogę policja. Zrzucili go z roweru.

-Wyciągaj ten trefny towar - krzyczą.
-Ale o co cho? Jaki towar?!
-No a co tam masz w plecaku?
-"Żołnierzy Wyklętych"...

Nie uwierzyli. Przeszukali go dokładnie. Nawet za skarpetkami sprawdzali. Oczywiście nic nie znaleźli, bo chłopak miał tylko karciankę. Na odchodne przeprosili i powiedzieli, że szukali skradzionego radia. Musiała to być jakaś nowa technologia skoro mógł to ukryć w skarpetce...

Tak było.

czeko3.jpg

A co z dzisiejszym towarem? Cóż, trafi na rynek lokalny. Niestety przemyt za SBD wciąż jestem zmuszony odkładać z powodu małej podaży. Bądźcie jednak czujni. Prędzej czy później to nastąpi.

Sort:  

World of Photography
>Visit the website<

Thank you for participating in #foodphotography

You have earned 6.20 XP for sharing your photo!

Daily Stats
Daily photos: 1/2
Daily comments: 0/5
Multiplier: 1.24
Server time: 20:16:58
Account Level: 5
Total XP: 2577.14/3200.00
Total Photos: 133
Total comments: 52
Total contest wins: 39
And have also received a 0.50 percent upvote.

Follow: @photocontests
Join the Discord channel: click!
Play and win SBD: @fairlotto
Daily Steem Statistics: @dailysteemreport
Learn how to program Steem-Python applications: @steempytutorials
Developed and sponsored by: @juliank

Perełka... Resteem

Dzięki! :)

Ile za działkę? Można kupić na TORze? ;)

Podaż mała, więc cena na razie jest niewiadomą. W przyszłości możliwe, że 1 SBD.

Takiego towaru nie dostaniesz nigdzie. Nawet na TORze. Tylko u przemytnika Kartelu Bez Kresu. Ale na Islandię jeszcze nie ma przemytu... ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.032
BTC 59894.48
ETH 2608.80
USDT 1.00
SBD 2.46