Czy bitomat to trololomat?

in #polish6 years ago

IMG_0890.JPG

W Krakowie na granicy Galerii Krakowskiej i dworca kolejowego stoi bitomat. Gdy tylko mam okazję obserwuję go z pewnej odległości. Zwykle jest "niezajęty". Ruch mały. Czasem ktoś podejdzie. A nie, przepraszam, to nie do bitomatu, tylko do automatu z Coca-Colą. Prawdę mówiąc jeszcze nie widziałem, by ktoś z niego korzystał. Ale w sumie nie dziwi mnie to. "Kup drogo, sprzedaj tanio" - to nie jest najlepsza reklama. Ja w każdym razie z maszyny Ambasady Bitcoina jeszcze nie korzystałem. Ktoś ponoć korzystał, ale miał problemy z aplikacją i trochę trwało zanim zamienił krypto na fiaty (126p). Ale cóż, nikt nie mówił, że będzie łatwo. Zwłaszcza w Polsce. Ale nie o tym...

IMG_0933.JPG

Mnie w tym bitomacie najbardziej zaintrygowała naklejka z nazwą operatora urządzenia... shitcoins.club. SHIT COINS CLUB. Serio. Lepszej nazwy chyba wymyśleć nie mogli. Zaintrygowała mnie ona tak bardzo, że z ciekawości wszedłem na stronę shitcoins.club. I trochę się zdziwiłem, bo okazało się, że ten bitomat to stoi nie tylko w Krakowie, ale też w kilku innych miejscach na terenie RP, m.in. w Rzeszowie czy Bielsku-Białej. Nie to jednak było celem mojej wizyty, lecz odpowiedź na pytanie: kto za tym wszystkim stoi?

Wiecie? Ja wiem.

IMG_0938.JPG

Otóż za shitcoins.clubem stoi firma z Torunia. Jej nazwa to (czytane na jednym wydechu) SOCJALIZM BOHATERSKO WALCZY Z PROBLEMAMI NIEZNANYMI W ŻADNYM INNYM USTROJU sp. z o.o.

Trololo na 100%.

Sort:  

Jeśli kogoś interesuje to Wapniak zrobił film o wypłaceniu pieniędzy z takiej maszyny.

Cóż za zgodność, zauważył dokładnie to samo, co ja :) Nawet tego samego dnia był bitomacie.

Co do kursu wymiany to nie jest on zły, jak wymieniałem to był znacznie lepszy niż inne metody (1-2% straty), w kantorach online traci się nawet 10%, localbitcoins nawet 15% itp itd, nie wiem tylko czy to ta sama firma, aplikacja wyglada podobnie, ale nazwa firmy była inna (zmienili?)

IMG_0892.JPG

Między kupnem a sprzedażą 1000 zł różnicy. Trochę sporo. Na giełdzie jest jakieś 200. Ale z innymi automatami nie porównywałem, więc nie wiem. A anonimowość też kosztuje.

No ale z giełdy jakoś trzeba wypłacić.. 1000 zł spreadu czyli gdzieś w połowie mamy wartość prawdziwą btc, a 500 zł z 24/25 tys. zł to już "tylko" około 2%, a porównaniu z innymi dziwnymi formami wypłaty wychodzi bardzo dobrze.

Nie wiem jak wychodzi popularny bitbay, ale zdziwiłbym się gdyby nie mieli prowizji, no i brak anonimowosci.

Nie wiem jak jest teraz na BB. Kiedyś mieli tylko jakąś opłatę za przelew. Kilka-kilkanaście zł niezależne od wysokości kwoty.

Ja sprzedawałem eth ostatnio na kraken i zapłaciłem 0.09€ za przelew na konto w GB

najlepsza jest nazwa sp. z o.o.

Świetny post pozdrawiam

Shitcoins.club — to są oszuści!!! Nie polecam pod żadnym względem! Radzę trzymać się z daleka od bitomatow tej firmy. Zostałem oszukany i nie dostałem ani swojej gotówki, ani bitcoinów. Zgłaszam sprawę na policji i w prokuraturze.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 61251.21
ETH 2951.27
USDT 1.00
SBD 2.52