Stworzyłem pasek postępu mojego celu - Kupienie auta za pieniądze ze steemitsteemCreated with Sketch.

in #polish7 years ago (edited)

Ostatnio robiłem podsumowanie miesiąca pracy nad moim celem. Jeżeli ktoś jeszcze nie wie, to postanowiłem uzbierać $20 000, żeby kupić samochód - Datsun 240Z albo 280Z. Pieniądze te zbieram tylko wyłącznie poprzez steemit (pisanie postów, komentarzy, tipy itp. - czyli wszystko co wiąże się ze zwiększaniem wartości swojego konta).

Zdjęcie   Zdjęcia Google.png
Tak się mniej więcej prezentuje ten samochód (zdjęcie zrobione na zlocie tzw. old timerów)

@noisy w ostatnim podsumowaniu wspomniał o czymś istotnym, co pomoże lepiej śledzić mój postęp. Chodzi o pasek postępu, który będzie pokazywał, w którym miejscu mojego celu aktualnie jestem.

Postanowiłem stworzyć taki pasek. Jest to super pomysł na szybkie pokazanie postępu.

Jak stworzyłem pasek postępu

Zrobiłem go bardzo szybko, na tzw. "na odwal się". Chciałem umieścić w nim początkowo podstawowe informacje. W przyszłości będę rozwijał moją grafikę z postępem.

Technicznie grafika jest renderowana przez skrypt napisany w PHP. Niestety nie pobiera jeszcze wartości mojego konta automatycznie, ale to jest jedyna rzecz, którą muszę robić ręcznie i zajmuje to jakieś 5 sekund.

Robiłem szybkie podejście do automatycznego pobrania wartości konta ale:

  • poprzez api wartość konta nie jest dostępna, ale jest jakoś dziwnie przekazana, bo nie mogłem jej nigdzie znaleźć
  • poprzez curla nie chciało mi ściągnąć strony steemit, gdzie mógłbym sparsować potrzebną mi liczbę

Być może wrócę do automatzacji skryptu jeszcze, ale obecnie najważniejsza dla mnie funkcja działa i to mnie cieszy (pokazywanie postępu).

Jak to będzie działać

Każdy mój nowy post będzie miał na końcu posta wyrenderowaną aktualną grafikę z paskiem postępu, więc każdy czytelnik będzie na bieżąco z moim celem :)

Wyrenderowany pasek postępu

Poniżej przedstawiam jak się prezentuje pasek. Generalnie w przyszłości myślę, że przejdzie dużo modyfikacji i będę w grafice zamieszczał dużo więcej informacji.

index (1).png

ps. tak mam 0.27% celu :))

Jak chcesz być na bieżąco to follow @gustoo

Sort:  

Powodzenia, podkradłem także twój pomysł tylko u mnie inny cel :)

Spoko, spoko powodzenia :)

Great delivery!

Ja bym zbierał na DeLoreana żeby kupić BTC poniżej $1 xD

Haha, dobre 10/10 :p

Pasek wygląda ładnie :)

Jeszcze muszę wiele rzeczy w nim poprawić ale to jak będę miał trochę więcej czasu. Generalnie źle dobrałem proporcje, bo myślałem, że grafika będzie się wyświetlała większa, ale dzięki za dobre słowo :)

I am the Great Cornholio! I'm a gringo!

a może byś napisał coś więcej o tym aucie, jego historii, dlaczego jest takie wyjątkowe? :)

Na pewno pojawi się taki post :)

Każdego kolejnego dnia jesteś coraz bliżej, powodzenia!!

No racja, na razie postęp idzie powoli ale myślę, że w przyszłości może przyśpieszyć przy większej ilości followersów

jest dobrze - tylko ten Datsun drogi :)

No niestety drogi, widziałem że można kupić za około 40k PLN ale bez rzeczy do zrobienia + podarek + ubezpieczenia itp. A też droższe oferty, więc asekuracyjnie określił cel na 20k usd

jako dzieciak widziałem go na jakimś obrazku i chyba nawet narysowałem go kilka razy. Powodzenia!

No to wcześnie go zobaczyłeś, bo ja odkryłem to auto jakoś dopiero kilka lat temu :)

zanim uzbierasz to wszystkie rdza zje ;) powodzenia!

No może tak, ale warto próbować. Mam nadzieje, że w przyszłości więcej $ będę zbierać, gdy będę miał więcej followersów. No zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Trzymam kciuki!

Dzięki, jeszcze daleka droga do celu, ale cały czas do przodu :)

Fajny pomysł! Trzymam kciuki :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 63569.77
ETH 3424.28
USDT 1.00
SBD 2.50