Generator żydowskich imion

in #polish7 years ago (edited)

Ogólnie programista ze mnie żaden. Liznąłem trochę HTML i CSS ale przecież to nie programowanie :). Zrobiłem kilka stron na wordpressie i wizytówek od podstaw ale to wszystko właściwie na swoje potrzeby. Jako małolat złapałem jakieś proste zlecenia i na fali podniecenia chciałem się złapać jakiś bardziej skomplikowanych języków ale podczas ich nauki stwierdziłem, że to nie dla mnie.

logo2.gif

Od czasu do czasu jednak czegoś się uczę. Robię sobie czasami swoje projekty, przy których proste programowanie jest niezbędne. Tak jest w przypadku Jude Generatora. Na pomysł tego projektu wpadłem... na bezrobociu. Przez dwa miesiące bez pracy miałem mnóstwo czasu na swoje zajawki. Z kolegą, który tak samo był bezrobotny zwiedziliśmy chyba cały Dolny Śląsk i pół Czech. Jednocześnie zacząłem bawić się w drzewo genealogiczne. Szło mi całkiem nieźle, bo mam niemal kompletne drzewo na 4 pokolenia wstecz oraz pojedyncze ślady i nitki sięgające nawet XVII w. Co więcej, znalazłem legendę z XI w., która idealnie pokrywa się z historią pewnej nitki mojej rodziny ale o tym może napiszę kiedyś bo historia jest tematem na osobny post. W każdym razie zaporą nie do przejścia okazały się ręcznie pisane księgi parafialne z zaboru rosyjskiego. Podczas szukania źródeł wpadłem na mnóstwo artykułów dotyczących pochodzenia i budowy nazwisk, nie tylko polskich. I wtedy jakoś przyszedł mi do głowy pomysł na napisanie generatora nazwisk. Na pierwszy ogień poszły nazwiska żydowskie - wszak dość specyficzne i łatwe w budowie. Poza tym Żydzi to w naszym kraju dość gorący temat, te wszystkie fejkowe listy żydów z wymyślonymi nazwiskami, rzekomy polski antysemityzm itp.

Samo pisanie generatora to dwie sprawy. Po pierwsze wymyślenie algorytmu, który na podstawie wpisanych danych wyszuka coś podobnego oraz zbuduje nazwiska w sposób logiczny i sensowny. Tutaj bazowałem m.in. na algorytmie, o ironio, Levenshteina. Druga sprawa to baza imion i nazwisk, do zbudowania której przeglądałem stare księgi adresowe np. z Łodzi oraz bazy danych ofiar niemieckiego totalitaryzmu. Ostatecznie po jakimś miesiącu prób i błędów wyszła pełna wersja generatora.

Popularność tego projektu nieco mnie przerosła. Pochwaliłem się tym raptem na mikroblogu na Wykopie, wrzuciłem link na Reddit po czym w przeciągu pierwszych dwóch dni miałem 12k unikalnych wejść. Start miałem jak Strimi, strona padła po kilku minutach i na cito przenosiłem ją na nowy serwer. Przez pierwszy miesiąc trzymała się tendencja min. 100 unikalnych wejść a z czasem zacząłem zauważyć, że strona zdobywa popularność wirusowo poprzez Facebook. Od razu pomyślałem o tym, żeby spróbować coś na tym zarobić. Niestety wszystkie programy partnerskie mnie odrzuciły. Dała się odczuć z ich strony wyraźna alergia na słowo Żyd czy Jude i ciągle ten sam tekst - strona jest obraźliwa, rasistowska i nie wiadomo jaka jeszcze.

Niemniej od lutego do dziś praktycznie nie miałem dnia bez kilkudziesięciu wejść, zdarzają się czasem jednodniowe skoki w postaci kilkuset unikalnych odwiedzin. Większość odwiedzających wpisuje średnio 5-7 nazwisk. Tylko 15% odwiedzających opuszcza stronę bez zabawy. Przeważają odwiedziny z Polski, Niemiec, USA i Australii. Łącznie moją stronę odwiedziło ponad 50 tys. unikalnych użytkowników.

Trzy najpopularniejsze nazwiska to:

  1. Janusz Korwin-Mikke - 722 razy
  2. Adam Michnik - 650 razy
  3. Adolf Hitler - 631 razy

Tak więc drodzy Steemianie, zapraszam również Was do sprawdzenia koszernych wersji swoich nazwisk, oczywiście z przymrużeniem oka i bez niepotrzebnego doszukiwania się tutaj drugiego dna. Plan w przypadku, nie daj Boże, kolejnego bezrobocia to generator nazwisk niemieckich i arabskich.

Sprawdź Jude Generator 2.0

Sort:  

Haha niezła inicjatywa. Pozdrowienia i zapraszam do siebie!!!

UpVoted! Welcome

Motek Szulcszwanc. Wow.

Wygląda na to że to było wyjątkowo korzystne bezrobocie. Jak to trudno jest wiedzieć co jest dla nas dobre. W sumie to nic w tej sprawie nie wiemy.

Kto wie co bym jeszcze wymyślił gdyby nie to, ze srodki do życia mi się kończyły i trzeba było brać byle co...

I know what you mean :)

Mi się tak kończą te środki od wielu miesięcy ale bezrobocie jest tak twórcze że wciąż to jakoś przedłużam.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 59889.02
ETH 2673.12
USDT 1.00
SBD 2.46