Podnoszę alarm pl-publikacje! Wielkie blogowiska upadły, Facebook traci zaufanie - pomóżmy blogerom!

in #polish6 years ago (edited)
Sort:  

Spróbuję stworzyć tekst popularny dla "Super Expressu". Mam wrażenie, że przeciętny czytelnik tej gazety kojarzy blockchain i kryptowaluty z praniem brudnych pieniędzy, oszustwami i handlem narkotykami, a o blogowaniu i ogólniej mówiąc twórczości, która jest wynagradzana w sposób bezpośredni w ogóle nie słyszał.
Może też będzie trochę o tym, jak społeczność Steemit się samoreguluje w kwestii treści niezgodnych z prawem, obraźliwych, niskiej jakości. Oczywiście na przykładzie #polish. :)

Dzięki wielkie za włączenie się, a zwłaszcza za dodatkowe, ciekawe pomysły! To, o czym chcesz napisać będzie w niemal dokładnym, 100-procentowym kontraście do standardowego info o kryptowalutach i BBSM. Redaktorzy mogą to potraktować jako ciekawy, warty wykorzystania "news".

wiem, że BBSM pochodzi od Blockchain Based Social Media, ale jakoś skrót BBSM dziwnie jakoś dla mnie wygląda. Zbyt blisko mu do BDSM chyba :P Swoją drogą rozwinięcie BBSM raczej mało osób kojarzy

Do "Superaka" i "Faktu" trzeba pisać językiem rozumiałym dla ich czytelników. Myślę, że nawet "media społecznościowe" to już trochę zbyt technologiczne. :)
No akurat mnie również BDSM się kojarzy. :)

W sumie racja. Ale jak skrótowo mówić blockchain based social media po polsku?

zdecentralizowane media społecznościowe? :)

to ogromne uproszczenie, ale może nieco łatwiejsze do zrozumienia dla przeciętnego Kowalskiego.

to jest ok, ale mi chodziło o powiedzenie tego skrótowo? Co popularyzować? ZMS? A przede wszystkim: zgubiliśmy blockchain, który ma dobrą renomę, o wiele lepszą niż kryptowaluty... - na związku z blockchainem moglibyśmy "pojechać"...

@noisy, byłoby wspaniale gdybyś znalazł czas na napisanie posta konkursowego. Prawda jest taka, że Ty masz o wiele większą od nas wiedzę o Steemit i doświadczenie w rekrutacji nowych użytkowników także.

Zapraszam i pozdrawiam serdecznie :)

Brawo @bowess! Jestem pewna że napiszesz świetny tekst :)

Trzymam kciuki!!!

To ja zaczynam myśleć czy mógłbym coś sensownego napisać odnośnie tego tematu. Jeśli coś dobrego przyjdzie mi do głowy, to spróbuję swych sił :)

Świetnie! Daj znać, jak tylko coś wymyślisz!

Nie ukrywam że liczyłam na Twój udział :)

Postaram się nie zawieść :D

Jeszcze jedno: o jakim dzienniku/czasopiśmie myślisz? To by nam się bardzo przydało (wstępnie i niezobowiązujaco) wiedzieć...

Jeszcze nie mam pojęcia... Muszę dopiero się rozejrzeć, gdzie byłaby szansa na publikację czegoś takiego. Jak coś już będę wiedział, to się będę kontaktował na chacie.

Oki, jasne.

Ewo, chętnie zrobię donację. Proszę, pokieruj mnie jak mam to zrobić.

Spróbuję też coś napisać i wysłać np. do Poznaj Świat lub Poznaj Swój Kraj. Bardzo bym chciała, ale nie wiem czy czasowo wyrobię. Ostatnio mam niewiele wolnego czasu :(

Dziękuję za zainteresowanie :)
Żeby zrobić donację po prostu zrób transfer do mnie ze swojego portfela na Steemit, jeśli jeszcze nie robiłaś takiej operacji daj znać to opiszę dokładniej.

Byłoby świetnie jakbyś napisała post do tego konkursu :) Byłam prawie pewna że cała ta akcja wzbudzi Twoje zainteresowanie ;) Bardzo się cieszę!
U mnie też coraz gorzej z czasem bo sezon się zaczął ale wierzę że damy radę.

Pozdrawiam serdecznie :)

Za chwilę wyślę jakąś donację w SBD dla uczestników konkursu! Sama postaram się wziąć udział, jednak nie wiem czy czasowo wyrobię się z takim wymagającym tematem, więc obecnie jeszcze się nie deklaruję. Powodzenia dla wszystkich!

Aniu, na Ciebie też liczyłam :) Twojego posta na pewno żadne czasopismo nie odrzuci! Byłoby cudownie gdybyś dołączyła do uczestników konkursu.

Dziękuję bardzo i pozdrawiam :)

Ja oczywiście ogromnie się cieszę i jestem Ci wdzięczny za zainicjowanie pierwszej edycji pl-publikacje, a także za bardzo ciekawe pomysły co do tematów. Myślę, że niejeden z nas osiągnie sukces, jak nie w tej edycji, to w następnych.... Uda się! A dobrą zabawę w konkursie będziemy mieć tak czy inaczej.

Uważam, że wypada mi dać dobry przykład. Po pierwsze deklaruję donację 10 SBD dla naszego konkursu. Po drugie deklaruję, że w ramach I edycji spróbuję napisać do o BBSM i Steemicie do magazynu Wyborczej, gdzie w dziale Technologie temat Facebooka jest nadal kontynuowany (ich obroty nadal rosną mimo afery Cambridge Analytica).

Dziennikarze Wyborczej nie łączą tego jednak z upadkiem polskich blogów, nie mówiąc już o blockchain media... Podejrzewam, że podobnie jest w innych dużych publikatorach. Mamy czym się przebijać!

Gratuluję dobrego pomysłu i życzę sukcesu. To co dzieje się z internetem i szalejącą cenzurą jest przerażające. Zastanawia mnie jednak czy steemit przetrwa ten internetowy totalitaryzm. 25 maja wchodzi RODO, jeśli jest ktoś kto rozumie konsekwencje tej ustawy mógłby napisać jak ma się ona do steemita. Głównie zastanawia mnie kwestia prawa do zapomnienia, jak zrealizować to w przypadku blockchaina?

Wiesz też mam takie obawy, ale może to poszerzy świadomość polaków, dlaczego cały świat się bogaci, a Polska jest w dołku podatkowym, co oznacza więcej ludzi, którzy razem przeciwstawią się rządowi, a wiedza, którą mogą tu nabyć otworzy im oczy na wiele spraw, więc patrząc na to, że niektórzy są za granicy i ich kraje pozwalają im na prowadzenie rachunków z przejrzystymi regułami możemy zdziałać naprawdę dużo, a pieniędzy nie trzeba od razu wypłacać tylko powoli sobie zbierać i walczyć, walczyć, walczyć, bo ja osobiście pierwszy raz spotkałem się z rzeczywistością, że zarabiam na treści, a nie dzięki "reklamom", które nie koniecznie muszą interesować... Damy radę i nie pozwolimy rządowi na wkopanie się do naszych kieszeni !!!

Ja również bardzo się cieszę i mocno trzymam kciuki za powodzenie tej akcji i dalszy rozwój konkursu pl-publikacje :)
Jestem także pewna że jeszcze niejednym pomysłem nas zaskoczysz ;)
Dziękuję Ci pięknie za hojną donację! :)

Same SMT -ens nie wystarczą. Musimy zacząć opowiadać o nas Polakom poza Steemitem. Wtedy dopiero cała ta nowa społeczność na blockchainie naprawdę się rozwinie.

A może nawet przy okazji kryptowaluty STEEM a zaczną gonić ETH... ;)

W jaki sposób na pl-steemian wpływa kwestia pcc?
Mam taką obawę, że chcąc promować platformę nieświadomie wepchniemy ludzi na minę. Zastanawiam się, czy to jest dobry moment, aby prowadzić takie akcje.

Na pewno warto to wziąć pod uwagę. Z tego co rozumiem, pcc w obecnej formie nie jest podatkiem, tylko interwencją państwa w gospodarkę, mającą na celu zniszczenie handlu kryptowalutami. Punktem wyjścia było podobno potraktowanie kryptowalut jako narzędzia finansowego dla oszustów i handlarzy narkotyków:

https://businessinsider.com.pl/finanse/kryptowaluty/podatek-pcc-od-kryptowalut/tptvkv0

Nasze artykuły odsłaniałyby inną, jasną stronę kryptowalut: możliwość tworzenia gospodarek wokół społeczności blogowych na blockchainie, innych niż obecne chore social media, gdzie "ceną za komunikację jest narażenie się na manipulację" (Jaron Lanier), blogerzy tyrają za darmo, a monstrualne korporacje komunikacyjne kierują światem. Jeśli jednak my - użytkownicy pierwszej platformy na blockchainie - będziemy siedzieć z założonymi rękoma i czekać na "lepszą pogodę", to nie bardzo widzę, kto mógłby tę lepszą pogodę sprowadzić...

Moim zdaniem nic nie szkodzi, aby uczciwie wspomnieć w naszych artykułach o pcc, o jego wąskich przesłankach, a nawet można wyjść od niego, dodając: ALE to wcale nie koniec historii o blockchain i kryptowalutach itd.

Pcc to jest prawo, a jego intencje nie mają znaczenia dla Kowalskiego, jeśli będzie musiał kilka razy w miesiącu zanieść dokumenty do US.
Jeślibym wracał do Polski, zacząłbym od wyzerowania mojego konta i rezygnacji ze Steemit, bo chciałem się na nim uczyć, a nie tracić czas, nerwy i pieniądze. Tylko ja mam ten komfort, a inni zostali postawieni w kiepskiej sytuacji nie z własnej woli i dlatego zastanawiam się, jakie są tego konsekwencje wśród obecnych pl-steemian, jakie podejmują oni decyzje - pytam, bo zwyczajnie nie wiem.

Też nie wiem. Nie wiem, czy Polacy z Polski porzucą Steemit... Ale wiem, że prawo ustalają politycy, ustawiający swoje programy według opinii wyborców, a opinie wyborców kształtują... min. tygodniki opinii.

A można spróbować szerzej? O ile oczywiście FB, YT i Wykop mam nadzieję,że padną pod naporem Steema, to ja mam pomysł na konkurs @Assayer nieco inny. Chciałbym skontaktować się ze specjalistycznym portalem historycznym. A tu rozumiem jest ograniczenie?

Wszystkie pomysły są cenne. Ja wymyśliłem i proponuję jeden konkretny system - system wspomagający próby publikacji w ogólnopolskich gazetach i tygodnikach (plus ogólnopolskie portale typu Onet). Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby wymyślać i uruchamiać także inne konkursy, np. nakierowane na specjalistyczne portale.

Nie mieszałbym jednak ze sobą różnych inicjatyw promocyjnych, bo ewentualni autorzy i sponsorzy się w tym pogubią i nic z tego nie wyjdzie.

Są na Steemit wybitni ludzie, którzy podołają temu wyzwaniu i wierzę w najbliższej przyszłości wielu cennych ludzi pojawi się na Steemit.
Świetna robota. Pozdrawiam.

Dziękuję :) Ja również wierzę że nam się uda.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 59708.78
ETH 3185.76
USDT 1.00
SBD 2.45