Sort:  

Chyba we wszystkich krajach śródziemnomorskich borykają się z "pamiątkami" starożytności. Pamiętam jak mieszkałem w Neapolu, to był przypadek, że budowa nowej kwatery dla dowództwa NATO została znacznie opóźniona, bo w trakcie budowy wykopano pozostałości jakiejś budowli, na szczęście było to tuż przy granicy działki, więc w konsekwencji wydzielili ten fragment z całej działki, ale sama procedura jak to u Włochów trwała miesiącami.
Natomiast w przypadku supermarketu na terenie bazy amerykańskiej, również odkryto coś podobnego podczas budowy, opóźnienie było również, ale w tym przypadku po zbadaniu i zabezpieczeniu wszystkiego przez archeologów miejsca gdzie coś znaleziono przykryto taflami szkła i klienci supermarketu jak robią zakupy chodzą po szklanej podłodze i w czasie, gdy nie mogą się zdecydować jakie masło orzechowe wybrać mogą podziwiać starożytne wazy i fragmenty budowli "pod swoimi stopami".

Dobrze że wymyślili ten sposób z taflami szkła (w Grecji też tak obecnie robią w miastach no i Muzeum Akropolu jest również przykładem, mam jeszcze jedno zdjęcie ale nasłonecznione więc nie dodałam do posta), jednak tereny prywatne poza obszarem miejskim to już jest zapewne większy problem. Co do czasu trwania procedury, no cóż, siga siga... Też długo czekałam aczkolwiek Pani archeolog nic nie znalazła ;)

Zapewne masz rację że w wielu krajach można sie natknąć na "pamiątki" starożytności.
Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

Bardzo efektowne muzeum. Warto byłoby raz jeszcze odwiedzić Ateny. :)

Mój dom również jest zbudowany na działce w strefie ochrony archeologicznej. Widzę, że procedury wszędzie są podobne. Rozpoczęcie prac ziemnych wiązało się z wcześniejszym zgłoszeniem u wojewódzkiego konserwatora zabytków. Nie znaleźliśmy nic. :)

Masz rację, Ateny warto odwiedzić jeszcze raz :)

Dobrze że i u Ciebie nic nie znaleziono. Pamiętam że emocje i obawy były spore...

Bardzo fajny post! Ponad 10 lat minęło odkąd byłam w Atenach, dzień był okrutnie gorący i ledwo żyłam wchodząc na Akropol, poza tym było to przed moimi studiami architektonicznymi i pamiętam, że (mimo że sama i z własnej inicjatywy chciałam tam pojechać) marzyłam tylko o tym, żeby się napić zimnej wody z lodem i paść na wznak na trawie :) Ale rzeczywiście, widok jest niesamowicie imponujący i bardzo dziękuję Ewo, że odświeżyłaś moje wspomnienia! :)

Dziękuję za miły komentarz i pozdrawiam z wyspy Korfu :)

Bardzo ciekawe miejsce. Obowiązkowe do zwiedzania jak ktoś w pobliże zawita. Pozdrawiam.

Tak, polecam z całego serca :)

Zawsze chciałam je zwiedzić. A po Twoim poście tym bardziej :)

Na prawdę warto! Pozdrawiam wiosennie :)

Można podać sprawę do Sądu i ewentualnie dostać odszkodowanie.

To " ewentualnie " brzmi trochę niepokojąco :-).

To prawda ale takie są realia ;)

wprawdzie nie Akropol ale budowla na miare ....IMG_5233.JPG

IMG_5190.JPG

DSC00229.JPG

Pięknie! Pozdrawiam Aneto :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69624.90
ETH 3615.21
USDT 1.00
SBD 3.73