Sort:  

:) Napewno smaczne !!!!

Musaka ma moc! Robiłam już kilka razy z różnych przepisów. Wapaniała!

Ale mi narobiłaś smaka!!! Bardzo dawno nie robiłam musaki. Moja wersja jest z bakłażanem i cukinią.

Musaka! Pamiętam jak pojawiła się w Steemitowej kuchni u @sweetsandbeyond :) A teraz dzięki Tobie możemy poznać oryginalną grecką recepturę. Dzięki!
Ja zaczęłam robić musakę tego lata, kombinowałam i kombinowałam z jej wegańską wersję aż pewnego razu wyszła tak dobra, że zjedliśmy z mężem całą "brytfankę" za jednym razem! I z tego powodu mam bardzo mało zdjęć (myślałam, że sfotografuje po obiedzie, a nie było już co. I tak jest za każdym razem!). Ale zainspirowałaś mnie, by mimo wszystko dodać ten przepis na moją zapiekankę a'la musaka, bo tak powinnam ją nazwać ;)

Jest trochę niebezpieczna. Uzależnia. Mieszkałem kiedyś w południowo wschodniej Bułgarii, więc mam w tym temacie indywidualne doświadczenie.

No proszę :)
A w jakiej wersji jadłeś musakę w Bułgarii? Była podobna do tej greckiej?

Dokładnie. Ziemniaki, mięso mielone (mieszanka wołowo-świńska), czubryca, bakłażan lub kabaczek i jeszcze coś tam. Od góry polewa z jajka i już na talerzu kwaśne mleko. Nigdy tego sam nie piekłem, ja tylko jadłem. Do dziś uważam, że z jakiegoś tajemnego powodu, dania smakują tylko w kraju pochodzenia. Pomimo, że będąc jakiś czas w jukeju starałem się odtworzyć kuchnię bałkańską, nigdy mi się to nie udawało. Nawet herbata turecka parzona na specjalnym zestawie i dokładnie wg. przepisu. W Polsce również. Zdecydowanie uważam, że delektowanie się smakami jest uwarunkowane otaczającą atmosferą a nie zawartościa jedynie talerza. Gdyby nawet przeteleportować caly zastawiony stół z Grecji prosto do Polski to i tak nie będzie to to samo. Co nie oznacza, że jesteśmy przykowani łańcuchem do naszego schabowego z kapustą, co to to nie. Podobnie jak wzbogacanie miejscowych genów cudzą domieszką, tak samo dobrze jest wzbogacać kuchnię doświadczeniami innych narodów - czego niestety z powodów głupoty niektórzy nie podzielają.

Uwielbiam! Uwielbiam! :-D

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63178.17
ETH 2581.50
USDT 1.00
SBD 2.71