Sort:  

Szkoda, że piwniczka Ewy tak daleko hehe

Haha ... może wybierzesz się kiedyś na Korfu, kto wie :) Oprócz wina mam i rewelacyjne sery domowe z koziego mleka na zakąskę ;) :)

Z greckich alkoholi, prócz win, to piłem tylko Ouzo i Rakiję. Nie jestem w stanie znieść anyżu - więc Ouzo odpada. O Rakiji (o ile mi się nie porąbała nazwa) wiem tyle, że to taki bimber chyba, być może pędzony z wina - można kupić domowej roboty na Krecie (najczęściej w butelkach po mineralnej ;). No i muszę przyznać, że jest niezły - nie dla każdego, bo mocny, ale naprawdę dobry. Lepszy od włoskiej Grappy. Wina greckie wszystkie mi smakują (nie żebym był jakimś znawcą, czerwonych np. w ogóle nie kupuję) ale na Retsinę nie trafiłem :-(.

Będzie odcinek o Rakiji?

Będzie i o greckim bimberku, a jakże :) Nazwy są różne w zależności od regionu... ale najważniejsze że, tak jak wspomniałeś, da się go pić :D
Retsina to specyficzne greckie wino, uwielbiane przez samych Greków ale rzadko jest oferowane turystom a w sumie nie wiem czemu. Mało kto robi je w domu bo wymaga to zachodu, my jednak spróbowaliśmy zeszłego roku pierwszy raz i byliśmy bardzo zadowoleni. Dużą zaletą tego wina okazała się jego trwałość dzięki właśnie żywicy i jej właściwościom konserwującym. Greckie wina domowe najczęściej są nietrwałe ponieważ z reguły nie dodaje się do nich żadnych konserwantów, chyba że idą na sprzedaż, wiadomo.
A Ouzo, no cóż, myślę że to kwestia klimatu i przyzwyczajenia, jak z wieloma innymi rzeczami. Z lodem lub wodą (po grecku) nie lubię natomiast z odrobiną lemoniady w postaci drinka to już inna bajka ;)

Congratulations @grecki-bazar-ewy! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Bardzo lubie wytrawne wina :) .... wole oczywiscie czerwone ale i biale mozna wypic .... i jak mowisz jak ktos potrzebuje wiecej slodyczy to slodka limoniada do tego czyni cuda :) ...

Czyni cuda, dokładnie :)

Szkoda, że wytrawne...

Z niewielką ilością sprit'u jest półsłodkie :)

Ja lubię retsinę moja żona niecierpi

Retsina to specyficzne wino. Ja też nie lubiłam ale z odrobiną lemoniady jest ok ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64777.26
ETH 3101.53
USDT 1.00
SBD 3.84