Sort:  

@grecki-bazar-ewy ciekawie jest poznawać greckie tradycje, dobrze to opisałaś, a zdjęcia mnie najbardziej zaciekawiły. bodajże 2 lata temu wpadłam na zupę awgolemono , pamętam, że proces przygotowania był praktycznie identyczny. i cóż...było okej do momentu dodania jajka! albo przepis nie taki, albo jajka/cytryny dodałam za dużo, albo to po prostu nie mój smak... mąż stanowczo odmówił jej spozycia ... hehe.

przypomniało mi się - to był przepis z jakiego korzystałam: https://zakochanewzupach.pl/avgolemono/ dużo się nie różni, prawda? ale jednak konsystencja u mnie była dużo płynniejsza :)

ps jak pojadę do Grecji to wbrew swoim złym doświadczeniom spróbuje tej zupy. w końcu gdzie mi tam do greckiego kucharza, a lokalni znają się na swej kuchni najlepiej ;-)

Przepis w podanym przez Ciebie linku znacznie różni się od mojego.
W swoich postach staram się podawać oryginalne greckie przepisy. Takie, których nauczyłam się od rodowitych Greczynek, od męża który jest z wykształcenia kucharzem (na zdjęciach do tego posta właśnie mój mąż gotuje, widoczne są Jego dłonie) i z greckich tradycyjnych książek kucharskich.
Jeżeli do tradycyjnego greckiego przepisu wprowadzam jakieś swoje zmiany to zawsze o tym piszę.

Większość przepisów kuchni greckiej które krążą w sieci mają raczej niewiele wspólnego z tradycyjną kuchnią grecką ;)

hm, dla mnie wygląda bardzo podobnie, bo połowa składników w nim jest na wywar, a ty swoją zupę przygotowałaś na rosole, więc wydaje mi się, że podobnie wychodzi. :)

mmm, bardzo lubię poznawać tradycyjne przepisy. . tak mnie to inspiruje! póki co mam w myślach baklavę twoją. muszę tylko zaplanować, kiedy ją zrobić !!! :)

a mąż też rodowity Grek ? :)

tak, zazwyczaj tak jest...dlatego dobrze Cię tutaj mieć :)

Nie chodzi mi o wywar czy rosół, aczkolwiek rosół to też wywar w sumie :P
Dalsza część przepisu jest odmienna ale mniejsza z tym...

Mój mąż jest rodowitym Grekiem, korfiańczykiem i wyspiarzem :)

Zupa bez zupy. Zgadza się co kraj to obyczaj. U nas wiadomo jak wygląda zupa. Wszystko co w niej zawarte musi pływać. Zjadłbym i grecką zupę, ale po jakimś czasie brakowało by mi naszej typowej.
Pozdrawiam.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66540.93
ETH 3186.50
USDT 1.00
SBD 4.11