Przeziębienie

in #polish7 years ago (edited)

Ostatnio się przeziębiłem i to ostro (katar, kaszel, bóle w klatce piersiowej o temperaturze nie wspomnę), wszyscy mówili idź do lekarza on ci pomoże. A co zrobiłem, nie poszedłem i zacząłem się leczyć starymi sprawdzonymi sposobami. Jakimi już piszę: czosnek na śniadanie i kolację (oczywiście z chlebkiem i masełkiem) oraz bańki (ale nie nacinane). Efekt trzy dni w łóżku i po przeziębieniu. A co by było gdybym poszedł do lekarza: najpierw czekanie w recepcji, później oczekiwanie na wizytę u lekarza (wszystko w budynku słabo ogrzewanym, a temperatura rośnie). W końcu wizyta i badanie, powiedzmy diagnoza prawidłowa i leki przepisane jak i tydzień lub dwa zwolnienia. Leki zakupione stówka poszła, ale czy zdrowie by wróciło, jasne, e tak po tygodniu lub dwóch. Czyli mam zaoszczędzony czas i pieniądze. Zgadzam się, że medycyna poczyniła ogromne postępy, ale najlepiej leczyć się po staremu. Takie jest moje zdanie.

Sort:  

Ja od dobrych 5 lat stosuję miksturę z poniższego obrazka.

naturalny-antybiotyk.jpeg

Kiedy tylko czuję, że mnie coś zaczyna rozbierać lecę do sklepu i miksuję ;) Przez ten czas ani razu nie byłem na tyle chory żebym nie mógł normalnie funkcjonować. Maksymalnie 3 dni lekkiego osłabienia i po wszystkim. Może efekt placebo, a może działa. Ja jestem wręcz przekonany, że na zwykłe przeziębienie czy grypę nie ma sensu marnować czasu w kolejce do lekarza, ani pieniędzy w aptece ;)
Dodam tylko, że jeśli chodzi o cynamon to warto szukać trochę droższego cejlońskiego, jest znacznie zdrowszy. Ostrzegam też, że osoby ze słabym żołądkiem mogą mieć problemy z przyjmowaniem tej mikstury. No i jej smak jest okropny, ale w końcu lekarstwa nie są od tego żeby smakowały ;)

okropny smak, z jakiegoś powodu bakterie giną

Kiedyś schizofrenię leczono lobotomią :D więc nie zawsze stare metody są dobre :D
zdrowy rozsądek przede wszystkim ;)

tak jasne, jakby było bardzo źle to bym poszedł

Tak - czasami to działa, ale zazwyczaj i tak lepiej iść do lekarza. Możesz mieć anginę, która ma bardzo podobne objawy co zwykłe przeziębienie, a nieleczona prowadzi do bardzo poważnych konsekwencji - to raz. Po drugie samemu nie wydrukujesz sobie L4 :)

niby tak, ale na pewno nie warto od razu faszerować się antybiotykami a to często przepisuje od razu lekarz

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 59232.58
ETH 2523.47
USDT 1.00
SBD 2.47