Ciasto Szam-Mana

in #polish6 years ago

20181101_172006.jpg

Witam serdecznie po krótkiej przerwie 😊

Dziś mam zaszczyt przedstawić Wam dawno przeze mnie nie robione, a jednocześnie pierwszy raz upowszechnione na platformie Steemit moje wypieki. Jest to ciasto całkowicie mojego pomysłu i jestem pewien, że nikt nie zna tego przepisu, choć zapewne niejeden mógł wpaść na to i zrobić coś podobnego 😁
A teraz coś na temat tej orginalnej nazwy, która powstała dziś za sprawą mojej kochanej żony, która zagrała sobie słowami "szama" (jedzenie:) i "man" (czyli ja;) co razem daje człowieka przygotowującego szamę, przy okazji pięknie kojarzy się z szamanem.
Starczy już tej teorii, przejdźmy do praktyki.
Zaczynajmy!

Składniki:

  • 0/5 kg mąki owsianej (zblendowane płatki owsiane)
  • 2 jajka
  • 2 duże łyżki stołowe oleju kokosowego (musi być dużo!)
  • 2 mozarelle
  • ćwiartka kostki drożdży
  • 50g zblendowanych orzechów arachidowych
  • erytritol (zdrowy zamiennik cukru, bezkaloryczny) - wsypałem "na oko" dużo (proponuję spróbować ciasta po rozmieszaniu w celu dobrania odpowiedniej słodkości)
  • 2 czubate łyżeczki kakao
  • 1 łyżka syropu klonowego, który posłuży nam tylko w fazie rozmnażania drożdży przed dodaniem ich do ciasta

20181101_122046.jpg
Etap pierwszy :-)

20181101_123153.jpg
Etap drugi :-)

Zanim zacząłem wszystko mieszać nalałem szklankę letniej wody, dodałem ćwiartkę drożdży, wsypałem czubatą łyżkę mąki owsianej i wlałem łyżkę syropu klonowego, wymieszałem dokładnie. Gdy wszystko połączyło się wlałem zawartość do miski z pozostałymi składnikami i mieszałem dokładnie dolewając wody (może być mleko). Z uwagi na to, że owsianka szybko gęstnieje trzeba nalać więcej wody - ok. 0.5 litra.
Ciasto ma być gęste, ale nie za sztywne.

20181101_125512.jpg

Wymieszane ciasto ląduje w ładnej babkowej foremce i pod przykryciem (niekoniecznie) będzie wyrastać w zależności od temperatury, w moim przypadku (a dodam, że mi się nie spieszyło) trwało to ok. 1,5 godziny, dla mniej cierpliwych proponuję skrócić ten czas poprzez rozgrzanie piekarnika do 50st. C i włożeniu tam ciasta na kilkanaście minut.

20181101_155344.jpg

Tak wyrośnięte ciasto wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180st C na okres od 40 do 60minut.

20181101_165817.jpg

W połowie procesu dorzuciłem trochę bananów, ponieważ moja żona je uwielbia 😋

20181101_172011.jpg

Szaman zaczarował i Ciasto Szam Mana dokończone, teraz można szamać 😋😋😋

Cześć, pozdrawiam, idę sobie ukroić kawałek... 🍰😋

Sort:  

Twój post został podbity głosem noisy - kurator @grecki-bazar-ewy.

Ciasto wygląda pięknie i na pewno jest pyszne :)
Na płatkach owsianych robię czasem domowy chleb więc wiem jak cudownie taki wypiek smakuje.
Pozdrawiam Szamana i Jego Żonę :)

@grecki-bazar-ewy Bardzo Dziękujemy i również Serdecznie Pozdrawiamy 😊

Twój post został podbity głosem mmmmkkkk311 - kurator @pl-kuchnia.

Bardzo oryginalny przepis na ciasto! (a raczej babkę :))

P.S. Co do mozzarelli, nie ma pewności, że była wegetariańska, sprawdź jakiej podpuszczki użył producent, powinno być napisane w składzie. Podpuszczka nie-wegetariańska, to enzym znajdujący się w śluzówce żołądka cielątek.

@zdrowie Bardzo dziękuję za informacje lecz obawiam się że na opakowaniu nie ma takiej informacji.Dam znać jak sprawdzę bo chwilowo skończyły mi się zapasy mozzarelli .Bardzo dziękuję za podzielenie się ta wiedzą

@zdrowie niestety na opakowaniu są tylko wypisane 3 składniki : mleko, sól oraz regulator kwasowości

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63350.70
ETH 2595.60
USDT 1.00
SBD 2.85