Zrób sobie wiklinowe dzikie lampy. To bardzo proste.

in #polish6 years ago (edited)

Teraz jest dobra pora, żeby zrobić takie szybkie lampy. Wystarczy pójść na spacer, zebrać materiał i je zapleść.

Zrób je teraz

Wiosna to dobry czas na robienie lamp. Pogoda zachęca do spacerów a patyki wiklinowe są odpowiednio wilgotne, można je dowolnie zawijać i nie pękają.
Zostały też suche badyle i trawy, po zimie które też można wpleść w konstrukcję lampy.
Można wpleść też sznurki i inne materiały.

dzika_lampa_z_wikliny_i_patykow_1_1.jpg

Z sufitu zwisają mi oprawy żarówkowe w które wkręciłem żarówki ledowe, nie nagrzewają się i nie ma ryzyka, że coś się zapali.( zwykłe żarówki się nie nadają bo jest ryzyko zapalenia !! )
W kulach robiłem palcami dziurę i nakładałem na żarówkę , gałązki są na tyle elastyczne, że od razu powracają do poprzedniego kształtu.
Kule wiklinowe można samemu zrobić albo tanio kupić w wielu miejscach.
Ja z lenistwa użyłem gotowych, które zostały mi po jednym placu zabaw.

dzika_lampa_z_wikliny_i_patykow_2_1.jpg

Materiały

Wiklinę łatwo można zdobyć, wystarczy wiedzieć, że są to młode pędy wierzby, a wierzby rosną w wilgotnych miejscach i najłatwiej je znaleźć nad jakąś rzeką.
Można ściąć jednoroczne samosiejki lub powycinać pędy z drzew.

dzika_lampa_z_wikliny_i_patykow_3_1.jpg

Sadzenie wikliny

Wiklinę bardzo łatwo się sadzi i hoduje, wystarczy pociąć kawałki wierzbowych patyków na 20-30 cm i wbić do wilgotnej ziemi. Bardzo łatwo się ukorzeniają i szybko rosną.
Po dwóch latach mamy już długie pędy, które można ściąć albo zaplatać na żywca i stworzyć płot tunel, albo altankę
Teraz jeszcze dobra pora i można sadzić wiklinę akurat pogoda jest deszczowa i nie trzeba podlewać. W maju bywa za sucho i wiele z nich może się nie przyjąć
Z wikliny można sobie zaplatać płot tunel albo posadzić altankę.
Można też użyć patyków z innych drzew np. leszczyny albo z drzew owocowych tak zwane wilki, które się wycina na wiosnę ważne, żeby były świeże (suche patyki pękają i nie są takie elastyczne).
Wikliny i lamp nie trzeba malować, a jak coś się zepsuje to można dodać nowe gałązki.
Lampy robi się bardzo szybko, mniej niż godzinę jedną zależy jak się wydziwia i kombinuje.
Lampy ze zdjęć robiłem razem z Julką @julialu.handmade i wiszą w mojej pracowni.

dzika_lampa_z_wikliny_i_patykow_4_1.jpg

Wiklinowe wyroby

Wiklina to świetny i tani materiał który można wykorzystać na różne sposoby w domu i w ogrodzie.
Można sobie pozaplatać płotki i osłonic przed zbyt ostrym światłem rośliny. Można też zrobić koszyki albo miotły.
Zachęcam do zabawy i wyginania patyków

Sort:  

Podoba mi się post ;) Dobry pomysł kiedyś spróbuje. Polecam autora !!!

Ps. Zapraszam w wolnym czasie na mój fotograficzny blog

Bardzo klimatycznie...

Świetny pomysł. Ślicznie wyglądają te lampki :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69774.83
ETH 3620.03
USDT 1.00
SBD 3.72