NIE dla regulaminu

in #polish6 years ago (edited)

Regulaminy są po to, żeby je łamać

Jestem przeciwny wszelkim regulaminom, gdyż się nie sprawdzają. Pilnowanie ludzi wymaga policjantów, którzy będą wyłapywać i sądów, które będą karać. Kto niby miałby się tym zająć?
Zawsze też znajdą się osoby, które będą szukały luk i je wykorzystywały. Regulamin się rozrośnie do tego stopnia, że nikt nie będzie już w stanie go przeczytać. Pojawią się dziwne zapisy ograniczające swobodę wypowiedzi i wzmocni się cenzura.

Autocenzura działa

Obserwując tag #polish zauważyłem potężną autocenzurę, jest za grzecznie i zbyt milo. W pierwszej chwili mnie to odepchnęło i pomyślałem kolejne nudne miejsce pełne sztucznych ludzi. Znalazłem jednak parę interesujących osób bez kija w (autocenzura), zobaczyłem bluzgi kłótnie, zostałem nawet oflagowany przez przedstawiciela wrogiej mi korporacji. Odetchnąłem z ulgą, to jest normalna społeczność z ludźmi, a nie zakątek pełen botów.

walka z autocenzurą
nie_kurwa_nie_2.jpg

Głosujmy, flagujmy i resteemujmy

Sami decydujemy, co chcemy oglądać, możemy przecież użyć opcji mute i blokować spamerów z dużym steampower albo inne osoby. Brakuje opcji blokowania linków. Nie lubię, klikać dziesięć razy, aby wylądować na stronie pełnej reklam. Wole obserwować ciekawych ludzi, którzy mają konkretne zainteresowania, filtrują wiadomości i piszą coś ciekawego. Technologia steem ma wiele zalet, najbardziej jednak podoba mi się to, że głosując, wspieramy ludzi i to, co piszą. Działa to, jak sieć neuronowa, my ustalamy wagi i decydujemy o rozwoju sieci. Zajmuje to trochę czasu na początku, później jednak działa automatycznie.
Jeśli głosujemy na kogoś, nie tylko wspieramy jego treść, ale też wzmacniamy jego siłę głosu.
Resteemowanie też jest bardzo przydatne, pomaga wybić się wartościowym treściom i docierają one do osób o podobnych zainteresowaniach.
Możemy też flagować: oszustów, spamerów i wszystko to, czego nie lubimy. Jeśli będzie to normalną praktyką, wszystko samo się ułoży. Wiem, że to trudne szczególnie jak się jest nowym użytkownikiem, i przyznam się, że sam jeszcze niczego nie oflagowałem.

Poradnik dla nowych użytkowników

Jesteśmy samo organizującą się społecznością. Regulamin nie jest nam potrzebny, ale przydałby się poradnik co jest korzystne, a co nie. Jak pływać w tej wodzie pełnej ryb i wielorybów.
Niepisane zasady dobrze byłoby spisać, nowe osoby mogą czuć się zakłopotane brakiem informacji.

Filtrowanie treści po tagach,

Napisałem ten tekst głównie dlatego, że nudzą mnie posty o polityce, sporcie jakieś „wykopowe” linki i chciałbym zachęcić kogoś zdolnego, aby zrobił nakładkę, w której będzie możliwość filtrowania tagów i osób. Tak, aby każdy mógł sam sobie ustalić które tematy są stratą czasu a które wartościowe.
jeszcze mniej autocenzury
nie_kurwa_nie_1.jpg

Sort:  

Masz we mnie sojusznika. Nie po to spierdalałem tu z FB żeby i tu dać się ocenzurować...
Leci follow, upvote i resteem

aż normalnie muszę za follować i dać resteem

Brachu
Tutaj masz racje
Nie pozwólmy by steemit stał się ustrojem jak w PL
Ograniczenia , nakazy , zakazy
To ja się pytam po co i na co to ?
Czy nie można rozkoszować się czytaniem myśli innych użytkowników jak i opisywanie swoich ?

Ech ta nasza polaczkowość
Zgubi nas kiedyś nas samych
A może i już zgubiła

Przecież to nie srejsbuk

Powstała sobie jakaś grupka pseudo pilnowaczy i próbują rządzić niczym Zuckenberg
Co to ma być do cholery
Z jakiej racji i kto im dał do tego prawo
Banda nieudaczników
W życiu sobie nie radzą a ograniczenia na steemicie wprowadzają !!!!!

resteem poszedł dla społeczności

Dodam jeszcze, że osobiście nie będę tracił na takie dyrdymały energii.
Czekać tylko na podział społeczności ....
A mówili, że na steemit będzie pięknie i kolorowo ...

Kłamali, znów mamy pajaców pałających chęcią władzy i poprawności :(

Widzę znajomość całego systemu i społeczności w małym paluszku. O których "pajacach" mówisz?

Z tą nakładką filtrowania tagów i postów to świetny pomysł bo uwielbiam sport😀, a polityke już nie. Steemit się rozwija i wierze w jego możliwości!

Ubiegłeś mnie, sam chciałem zaproponować raczej stworzenie poradnika niż regulaminu. Nie ma sensu wymuszać pewnych zachować, ale lepiej jest ustalić jakiś wspólny kanon, który będzie zbiorem dobrych porad, ale nie będzie on w 100% wiążący. To powinno raczej działać tak: jeśli będziesz podążał za tymi radami, to na pewno wszystko będzie ok. Możesz też robić po swojemu, ale jeśli zrobisz coś po swojemu, to możesz zyskać, a możesz też stracić (dostać flagi itp.).

Trudno nie przyznać Ci racji :)
Lepiej chyba uświadamiać i edukować, niż narzucać prawa.

Chyba wypowiedziałeś wszystko co chciałem usłyszeć. Follow, Upvote i Resteem!

100% poparcia. Ale zawsze znajdzie się jeden z drugim i będzie cię przekonywał że dla twojego dobra lepiej wprowadzić skomplikowane regulaminy i obostrzenia. I Za każdym razem dziwnym przypadkiem akurat ten jeden z drugim w jego mniemaniu nadaje się najlepiej na bycie ubercenzorem i decydowanie co się nadaje na #polish a co nie.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 63564.17
ETH 3401.08
USDT 1.00
SBD 2.45