Czarne kury rasy Ayam Cemani

in #polish5 years ago

Ayam Cemani to wyjątkowa rasa czarnych kur pochodząca z Jawy albo Sumatry (zdania co do jej pochodzenia są podzielone i ciężko mi zweryfikować te informacje)

ayam-cemani-czarne-kury-5-2.JPG

Mają czarne pióra, grzebienie, skórę, mięso i kości. Pigmentacja jest bardzo mocna i ich krew jest bardzo ciemna, to ona zabarwia całe ciało.
Jajka składają jednak jasne, hodowcy chcą to jednak zmienić i już osiągają ciemniejsze skorupki.
Wzbudzały podziw i były bardzo cenne, uważane były za lekarstwo i hodowane w celach obrzędowych. Kury te są nową rasą w europie i ich ceny są wysokie, na początku kosztowały po kilka tysięcy, teraz ich cena w Polsce oscyluje koło 100 zł co i tak jest sporo.

ayam-cemani-czarne-kury-4-2.JPG

ayam-cemani-czarne-kury-3-2.JPG

Kurki mam od wiosny i bardzo mi się podobają, niestety są płochliwe i agresywne. Kura siedząca na jajkach dziobała wszystko w zasięgu wzroku.

ayam-cemani-czarne-kury-1-2.JPG

Chciałem, aby kury chodziły po ogrodzie i dbały o niego. Kogut miał jednak inne zdanie i uciekał do stada sąsiadki, w którym jest więcej dorosłych kur.
Był to problem, bo rozbił stado sąsiadki na dwie grupy i rywalizował z drugim kogutem.
Koguty całymi dniami się kłóciły i piały, teraz się dogadały, ale i tak jest problem z ich pianiem i uciekaniem.
Kury są bardzo szybkie, świetnie latają i manewrują w locie. Złapanie ich kończy się porażką, jednak wieczorem wracają do kurnika.

ayam-cemani-czarne-kury-2-2.JPG

Zdjęcia z mojego kurnika, a informacje z:
https://www.ptakiozdobne.pl/504_Ayam_Cemani.html

Sort:  

Piękne kurki! No a kogut wiadomo, przecudowny :)

!tipuvote 1 hide

Można się przestraszyć ;)

Weźmisz czarno kure....

Kiedyś zajmowałem się hodowlą kur ozdobnych. :)
Ojj dużo tego było...

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 64555.14
ETH 3086.03
USDT 1.00
SBD 3.85