Szkice znad Dunaju #1

in #polish6 years ago (edited)

Od wczesnej młodości prześladuje mnie Południe. Moje małe miejsce na mapie, położone tuż obok, w którym znajduję swój spokój. To nie kraj, choć ma swoją nazwę. Dla mnie to przestrzeń, ziemia szczęśliwa, do której wracam tylko z pozoru, bo za każdym razem jestem w niej inny. W życiu bywa tak, że stajemy się niewolnikami tych swoich miejsc. One przestają należeć do nas, a to my zaczynamy należeć do nich snując ich senną melodię podług partytury, którą nam podsuwają. Na szczęście nie umiem czytać nut, jestem wolny od prześladujących melodii i za każdym razem nucę inną piosenkę. Kiedyś myślałem, że większość z nich pochodzi z kasety Dire Straits, jedynej która pomimo lat, wciąż czysto grała w moim samochodzie. To jednak nieprawda.

Zawsze mam czystą kliszę, ale jakże bym mógł niemieć swoich ulubionych miejsc, skoro mam swoje ulubione uliczki, trasy z przystanku do domu i ulubione latarnie na krakowskich Plantach. Mam zatem i swoje ulubione miejsca, do których lubię wracać, a są one za każdym razem inne, tak jak w każdym wiosennym powiewie wiatru czuć zupełnie inny kurz przyniesiony za każdym razem znad innego miasta. Miejsca rzadko się zmieniają, są takie jakie są, trwają od wieków, jedne od czasów Tracjana, drugie od epoki św. Stefana, wielkiego władcy chrześcijańskiej Europy. Kiedy zmęczony jestem już przygnębiającą kopułą chmur zwisającą nad Krakowem, kiedy brak mi sił by wziąć z rana pierwszy głęboki oddech, jadę na Węgry, do kraju mojej małej Arkadii.
IMG_4473.JPG

Do naszych południowych przyjaciół jeżdżę od czasów nastoletnich. Mój Ojciec nigdy nie lubił dalekich podróży, jazda samochodem go męczyła, denerwowała, a w tamtym czasie nie wiodło się tak dobrze, by móc pozwolić sobie na podróże samolotem. Tak więc wspólnie z rodzicami jeździłem na przeróżne kempingi na Słowacji, racząc się nocami pod namiotem, rozlatującymi się huśtawkami i delikatnie falującą taflą jeziora. Jeździliśmy tam często. Zamki, baseny, kempingi i żetony do automatów z grami, to całkiem ładne wspomnienie. Nie jest ono może przesadnie radosne, bowiem zawsze miałem problem z nawiązywaniem wakacyjnych znajomości i raczej byłem tym dzieckiem, które godzinami wpatrywało się w drugi brzeg jeziora, zastanawiając się nad tym, co też może się tam dziać i czy to czasem nie jest jakiś inny, szczęśliwszy świat. Lubiłem też znajdować sobie w tym kempingowym świecie jakaś piękną dziewczynę, do której oczywiście nigdy nie zamierzałem podchodzić, na którą jednak lubiłem spoglądać i spacerując, ku zmartwieniu szukających mnie rodziców, zastanawiać się kim może ona być. To był pierwszy etap moich wypraw, mojej wyobrażonej przestrzeni. IMG_4438.jpg

Sort:  

Zwróć uwagę na tagi. Polskie tagi (z kilkoma wyjątkami np. #reakcja) zaczynają się od przedrostka pl- (jak użyte pl-artykuly). Użyte tagi #esej i #opowiadania w praktyce nie funkcjonują. Zamiast tego lepiej użyć #pl-opowiadania lub #pl-opowiadanie (widzę że tutaj nie ma konsensu), choć nie do końca jestem pewien czy treść artykułu jest tutaj odpowiednia dla tego tagu.

Więcej możesz przeczytać:
https://steemit.com/polish/@rafalski/lista-polskich-tagow-aktualizowana-live-beta

Racja, będę bardziej uważny. Oczywiście jeśli zdecyduję się kontynuować steemitową przygodę.

Tagi można podmienić edytując posta ;)

Racja, będę bardziej uważny. Oczywiście jeśli zdecyduję się kontynuować steemitową przygodę.

Czekam na kolejne szkice :)

Congratulations @filippal! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on any badge to view your Board of Honor.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last announcement from @steemitboard!

Do you like SteemitBoard's project? Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66274.97
ETH 3175.04
USDT 1.00
SBD 4.06