Wprowadzanie tekstu do Androida.

in #polish7 years ago

Niestety z powodu wyjazdu nie mogę chwilowo kontynuować mojej wspaniałej serii na temat swoich projektów, które Wam sie czasem podobają ;)

Chciałem dziś przedstawić różne metody wprowadzania tekstu, ale nawet tablet dziś zepsułem :P (w sensie coś na niego spadło, ale gdybym dał tablet w innym miejscu to by żył).

Dlatego ten tekst będzie relacją niż testem. Szkoda, ale tak to już jest - zawsze wiatr w oczy!

Całość testów będzie przeprowadzana na smartfonie (Galaxy Note 2) i tablecie (jakiś chiński).

Klawiatura dotykowa

Klawiatura w Androidzie jest jaka jest. Da się używać, ale w porównaniu do np. Hacker Keyboard wiele przydatnych klawiszy jest ukrytych w różnych podmenu. Aby zrobić tag h2 muszę wejść w submenu z cyframi, a potem znakami matematycznymi - Po co? Bo ktoś tak ustawił i tyle ...

Podstawowe zdania można pisać używając trybu Swipe, czyli pisanie wyrazów bez odrywania palców - rysując ścieżkę. Działa nieźle, ale chyba nie umożliwia tworzenia zdań - ew. przejechanie przez spacje tego nie umożliwia.

Klawiatura-etui 7" na MicroUSB

Klawiatura fizyczna to najlepszy przyjaciel człowieka. No chyba, że nie. Klawiaturę tę da się używać, ale nie tak wygodna jak zwykła do komputera. Ostatecznie nie wiem co powiedzieć. Niby ma być lepiej, ale chyba lepiej przemęczyć się na dotyku. Ma dość dziwny skok klawiszy, klawisze są małe, a układ klawiszy nie jest do końca standardowy. Function przed Controlem - czemu?!

Rozpoznawanie mowy

Najciekawsza funkcja i najmniej przydatna. Dyktowanie artykułów może być fajne, gdyby nie to, że system z automatu nie daje znaków przestankowych. U mnie często ta funkcja w ogóle nie działała. W zasadzie można z tego korzystać, ale tekst trzeba drugi raz poprawić - czy to ma sens? Nie wiem, choć się domyślam ...


Kupcie sobie laptopa, to jedyny sprzęt godny sieci Steem.
Sort:  

Polecam Chromebook ze wzgledu na szybkosc dzialania i niewielkie rozmiary.
Co do klawiatury Gboard na Android, swietnie rozpoznaje moze plus znakomita integracja z google.

Swojego czasu miałem coś takiego i była to prawdziwa moc. Naprawdę wygodnie się na tym pisało.
BB

Może, ja miałem motorolę droid 4 z klawiaturą qwerty i ją lubiłem. Ale jakieś półwynalazki na usb - już nie ;)

Mam laptopa :) Pisanie czy korzystanie z internetu na telefonie doprowadza mnie do tzw. pasji szewskiej - chyba że ktoś musi albo nie ma innej możliwości, wiadomo - ale ja osobiście nie lubię, telefonu używam do rozmów i robienia zdjęć ;)

Przeglądanie stron na Androidzie to zło konieczne. Tak samo jak edycja tekstu czy arkusza. Tylko wtedy, gdy nie ma kompa pod ręką.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 70118.25
ETH 3744.50
USDT 1.00
SBD 3.84