To żyje! Boty - Tematygodnia

in #polish6 years ago

Tworzenie różnego rodzaju botów to fajne zajęcie informatyczne. Nie mówię tu o botach jak DiosBot czy HelloBot, gdyż to raczej pewien sposób na wykorzystanie API, ale stworzenie coś co potencjalnie ma zastąpić człowieka w jakimś prostym zadaniu. Dzisiaj omówię parę swoich ciekawych botów.

Prehistoria

Ogólnie opiszę sytuacje przed oryginalną historią. Chyba pierwszy bot z jakim się spotkałem to były różnego rodzaju boty do Tibii. Było to oprogramowanie, które realnie zastępowało ludzi w grze. Wszystko oczywiście zależało od skryptu jakim dysponowaliśmy lub jaki stworzyliśmy.

Ogólnie Tibia jak ktoś nie grał to typowa gra MMORPG. Naszym celem było oczywiście byś jak najlepszym - zabijanie potworów, zabranie z nich przedmiotów, wbijanie coraz to wyższego poziomu. Boty w zasadzie wyręczały nas w prawie wszystkim co się dało. Praktycznie same grały, same się leczyły jak była potrzeba - pełny automat. Bardzo ciekawe doświadczenie.

Navyfield

Navyfield to w zasadzie druga gra MMO w jaką grałem. Ogólnie gracze do dyspozycji mieli okręty z czasów II wojny światowej - od fregat po lotniskowce i pancerniki. Grało się dość przyjemnie i jakoś szło do przodu.

Gra troszkę rozdzieliła się, Koreańczycy sprzedali ogólnie 2 licencje - dla USA, a z czasem do Europy. Więc ta sama gra była dla dwóch kontynentów. Grałem wtedy chyba na Europejskim i poznałem kogoś kto chciał się tu przenieść. Dał swoje konto z kapitanem (bez załogi) w zamian za całe moje. Ogólnie jego konto było naprawdę dobrze rozwinięte ... jakby była załoga.

Wbicie 70 poziomu załogi (w grze gdzie max jest 120) byłoby nie lada wyzwaniem czasowym. W internecie krążył bot napisany w Scar Divi, który nie działał do końca. Czytając kod udało mi się w jakimś stopniu zmusić do działania.

Scar Divi podobnie jak Autoit to program do tworzenia różnego rodzaju botów. Ma dużo różnych funkcji typu rozpoznawanie kolorów, klikanie myszką, wpisywanie tekstu. Bardzo podstawowe rzeczy, ale działały.

Bot był słaby, ale na tyle działał, że zdobywał doświadczenie w grze. Brawa dla niego ;)

Automaty do stron

Średnio legalne zajęcie ;) W sensie w Polsce legalne, ale jednak. Czasem trzeba było komuś napisać bot do pobrania filmów czy muzyki ze stron różnego rodzaju. Ogólnie jest to legalne w Polsce i sprawdzało się nawet dobrze. Boty były pisane w Bashu często (rzadziej w PHP).

Ogólnie idea jest prosta - pobrać materiał najczęściej bez rejestrowania się. Trzeba było sprawdzić różne zabezpieczenia strony - czy można je ominąć.

Oto parę sztuczek, może się przydadzą.

  • Sprawdź jak wygląda strona mobilna. Programiści często tworzą stronę mobilną mającą podstawowe funkcje, ale bez żadnych zabezpieczeń (typu captcha).
  • Na bieżąco sprawdzaj rezultat strony, najlepiej od strony głównej. Niektóre strony sprawdzają czy User Agent istnieje lub czy przeglądarka otrzymuje ciasteczka. Czasami jest to niezbędne do działania i musimy do np. wget'a taką funkcję dodać.
  • Sprawdzić link z plikiem. Czasem bardzo łatwe jest na podstawie wcześniejszych danych "wydobycie takiego pliku". Jeśli mamy strona.pl/1234, a plik nazywa się 1234.mp4 to wiadomo z czego się bierze nazwa.

Oczywiście przypomnę, że pobieranie gier czy programów jest nielegalne.

I tak się pisało różne rzeczy :D

Aktualne prace

Aktualnie prócz nowych wersji DiosBota (o ile się uda oczywiście) pracuję nad jednym "tajemniczym" botem wykorzystującym scar divi - dla Bitradio. Niestety Bitrad.io jest raczej upośledzonym projektem co wychodzi na każdym kroku pisania bota. Niby koncepcyjnie ciekawy pomysł, ale sam się rozłącza nie informując o tym, a potem wchodzisz w profil, a pieniędzy nie ma. Można ręcznie weryfikować, ale myślę jak to zrobić, by bot był w pełni automatyczny ;)

Oczywiście po co ten Bot? Cóż, lubię Bitcoina i Steem. Mój plan zakłada zdobycie 3 bitcoinów i 10 000 Steemów. Tylko postanowiłem SBD ładować w Steemy, a to oznacza brak możliwości poszerzenia Bitcoinów. Bo miesięcznie z Zcash jest teraz mniej niż 15 dolarów ... W ten sposób nigdy nie zdobędę Bitków ;) Oczywiście można dywersyfikować zarobki na Steem, ale to i tak mało, a z drugiej strony będąc "silnym" w Steem pomogę Wam.

Potencjalnie Bitradio może wesprzeć troszkę zarobki przeznaczane dla Bitcoina, no i naturalnie przyspieszyć dojście do celu ;)

Innego rodzaju automaty

Po co się tworzy boty lub automaty? By oszczędzić sobie czasu. Powiedzmy, że HelloBot generowałby treść, a ja bym musiał ją wysłać. Nawet jak zajmie mi to minutę dziennie, to jest to 5h rocznie. Niby bezpośrednio to się nie przekłada, ale automat robi to, a ja tylko weryfikuję czy mu się udało. Myślę, że każdy wie o co chodzi.

Automatów różnego rodzaju często używa się w administrowaniu systemami. Automatyczny backup, czasem restart komputera późno w nocy, kontrola zasobów ... Wszystko co da się przekazać maszynie ;)

Na zakończenie

Nawet nie trzeba patrzeć na mnie i informatykę. Montownie samochodów - automatyzuje się wszystko co się da. Bo jest tak taniej, szybciej, czasem precyzyjniej. Ser żółty krojony w sklepie - przecież nie będzie Pani Halinka jeździć na krajalnicy tylko maszyna szybko pokroi. Nie wiem czy twórcy takich urządzeń są szczęśliwi, ale jak są to jest z czego. Często trzeba coś poprawić czy przerobić, wykombinować ... ciekawe zajęcie!


Tekst powstał na podstawie trzeciego tematu z tematów tygodnia - To moje własne dzieło!

Obrazki wzięte ze strony pixabay.com

Sort:  

Będą Cię kiedyś palić za to na stosie... ale do tego czasu zdążysz jeszcze sporo nabroić :D

W Exeterze jest tablica pamiątkowa na cześć zamordowanych czarownic. No cóż innowacyjność nie zawsze popłaca! (;

Dzisiaj automatyzacja to konieczność. Dlatego tak wielu z nas jej używam. np. przeglądając steem korzystamy z tagów, a ja zaczynam przeglądnie od #tematygodnia #pl-artykuly .
Dlatego zgadzam się z tezą @ fervi , że automatyzacja się opłaci.

Fajny artykuł :) Ja ostatnio w kwestiach "automatyzacji" odkryłem że moge ustawić kiedy telefon sam się wycisza. I tak codziennie od 22 do pierwszego budzika, lub do 8, mój telefon jest wyciszony :D

W zasadzie ... :D Mój ojciec ma telefon (taki klasyczny), który się wyłącza o północy i włącza o 6 ;)

No ja to niedawno odkryłem, ale sztos opcja :D
Jeszcze planowałem na zime zgrać lampy w pokoju z budzikiem, żeby się tak 30 minut wcześniej zapalały - ponoć się łatwiej wstaje :P Ale w lecie i tak rano jasno będzie :D

Jestem wielkim zwolennikiem botów i automatyzacji bo czasu mamy w życiu niewiele (wg Biblii nasze życie zostało zredukowane z 700 do tylko około 70-80 lat!) i jak już człowiek trochę rozumu nabierze, to od razu - wynocha! Dlatego boty oszczędzają czas i pomagają nam w życiowych troskach. Ostatnio pojawiły się boty na platformach tradingowych i chętnie bym sobie takiego bota zaaplikował (jak bym umiał lol). Niech pracuje i zarabia jak ja piszę na ulubione tematy albo medytuję. (: Wykorzystanie sztucznej inteligencji to przyszłość, a nasza mała społeczność już korzysta z uprzejmości botów i ich twórców. Dlatego, jak trochę poprawi się nasza Steem Power to warto byłoby coś do botów oddelegować bo wtedy staną się naprawdę silne. Zastanawiam się jakie jest właściwie zapotrzebowanie rynku na boty i świadomość rynku, że taka opcja istnieje. Pozdrawiam i życzę udanych konstrukcji! (;

Ostatnio pojawiły się boty na platformach tradingowych

Na światowych rynkach od dawna działają automaty należące do wielkich firm finansowych. Uruchomione na dostosowanych do tego komputerach, w centrach danych bardzo blisko giełd, tak by opóźnienia w reagowaniu takich automatów na zmiany na rynku były minimalne. :)

Tak masz racje , boty bardzo ułatwiają życie . Robotyka / botyka jest bardzo rozwinięta . Zastępowanie czynności ludzkich jest na bardzo wysokim poziomie . Jeszcze troche i roboty bedą robiły za nas wszystko . Ciekawy temat . Dziekuję .

Dziękuję, pytanie czy to dobrze czy źle ;)

10k SP przy aktualnym kursie Steem wystarczyłoby po prostu kupić za około 25k$ i po problemie, przy ponownym powrocie do wzrostów Steem i SBD mogłoby się to nawet opłacić. Zazdroszczę umiejętności programowania i tworzenia botów!

tak wiem, już edytowałam ;p

Jak ktoś umie programować to niedaleko mu do tworzenia botów ;)

jak się chce zacząć uczyć programowania to od jakiego języka zacząć na początek? ja myślałam o pythonie, nawet znalazłam sobie już kurs na youtube

Moim zdaniem należy wybrać jeden język, pooglądać tutoriale i spróbować coś napisać. Jak będzie coraz lepiej i nam będzie się podobało to szlifujemy to. Jeśli nie to szukamy innego języka.

Uczyłem się C++, Javy, Pythona, Perla, LUA i zapewne wielu innych, ale nie wszystko udało się łatwo zrozumieć dla mnie, więc odpuszczałem aż znalazłem jeden gdzie się troszkę naszlifowałem i coś umiem (nie to, że jestem dobry - ale coś umiem opracować lub zrobić inaczej niż ludzie proponują)

Python wydaje się spoko, gdyż jest do niego bardzo wiele bibliotek typowo do tworzenia programów graficznych, gier różnych, potencjalnie nawet stron internetowych. Kwestia tego czy uda ci się opanować :)

ten jeden język, który znalazłeś i Ci pasował to jaki?

@annaburska jest wiele podręczników do Python.

  • to język polecany do nauki dla dzieci, ale daje ogromne możliwości.
  • ma wiele bibliotek (jak wspomniał @fervi) dzięki temu szybko można zrobić wiele fajnych rzeczy pisząc tylko kilka linijek kodu.
  • jest wiele osób pomagających społecznie (grupy, fora), które odpowiadają na pytania początkujących.

Zdecydowanie odradzałby zaczynać od C++.

Tym bardziej spróbuje najpierw z pythonem :) dzięki za odpowiedz

Boty to wybawienie. Jednak wielka moc niesie za sobą wielką odpowiedzialność! Nie dawajmy botom zbyt dużych uprawnień ;)

Z sudo lepiej działają!

nie miałam pojęcia, że tak to wygląda :o

Bardzo dobry artykuł i jak większość w tej tematyce zmusza do refleksji gdzie my będziemy za kilkanaście, kilkadziesiąt lat... Masz ciekawe podejście do tego wszystkiego i spory potencjał na zrobienie wartościowych rzeczy, trzymam kciuki :)

Przypomniała mi się śmieszna sytuacja przez ten post, mój znajomy kiedyś zrobił bota do gry MMO z maszyny do szycia :D Ustawił ją tak że cały czas wciskała spacje, w ten sposób postać cały czas atakowała mobki i sama skillowała. Po jakimś czasie dostał bana, odwoływał się wysyłając filmik z tym "botem" bo w regulaminie chyba była mowa tylko o oprogramowaniu, niestety z tego co pamiętam to nieskutecznie. :D

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60684.92
ETH 2911.45
USDT 1.00
SBD 2.30