Moja historia o Steem

in #polish7 years ago

Każdy miał własny początek w STEEM - Naturalnie ja też - dzisiaj jako, że 1 stycznia, czyli pierwszy dzień nowego roku chciałem troszkę podsumować parę rzeczy, a także przemyśleć kilka innych.

Przed rejestracją

Historię powinienem zacząć od Wykopu jak zwykle, gdzie wielu z nas zaczynało. Jednak też nie do końca. W 2016 około pojawiła się na głównej informacja o portalu internetowym, który płaci użytkownikom ... I nawet napisałem w tym temacie ... i Noisy też tak był. Tak, w teorii w 2016 mogłem być na Steem ;) Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.

Maj 2017 roku - Noisy szuka osób na Wykop ... I tak jakoś się zgadaliśmy, musiał bardzo dużo czasu poświęcić "na mnie", by mnie wtajemniczyć, ale mam nadzieję, że się opłacało. Już wtedy pisałem artykuły na moją stronę (którą chyba ubiję - Pingwinek.net) i rozpoczynaliśmy kanał na Youtube - Many More. Chyba nawet Occulta tworzyłem, bo pojawił się na moim Introduce Yourself.

Na początku był chaos ...

Steem był dość pusty ... społeczność polska była, ale nie w takiej ilości jak teraz. Średnio na polish pojawiały się 3 posty dziennie (albo tak mi się wydaje). Trzeba było działać, wtedy postanowiłem pisać jeden artykuły dziennie - przez przynajmniej rok (a może i dłużej się uda?). Część tekstów było z mojej strony, ale nawet tam ostatecznie nie pisałem tyle, by było dużo materiałów - natomiast na tyle dużo, że dały mi czas na tworzenie coraz lepszych tekstów.

Steem Meetup

Noisy jako, że stał się głównym mistrzem Steem - ogłosił stworzenie Meetup we Wrocławiu - grzechem byłoby nie pojechać i tak też zrobiłem. Bardzo fajne spotkanie wtedy powstało, na którym spotkałem wiele ciekawych Steemowych osobistości, które są z nami do dziś - na przykład @imperfect-one czy @jacekw. Chociaż pewnie nie byłem dobrym kompanem do rozmów to miło się słuchało ich opowieści z Kuby czy rozmów o sztucznej inteligencji.

Praca praca ...

Oczywiście dalej się rozwijałem na Steem, tworzyłem wpisy, zachęcałem innych do rejestracji i tworzenia treści, pomagałem na ile mogłem aż pewnego dnia chyba donkeypong napisał, że chce wspierać Polską społeczność i dostałem wotum zaufania (razem z @lukmarcus) od społeczności na pełnienie tej funkcji.

I to wszystko w ponad pół roku! :)

Przyszłość moja w Steem

Postaram się nie odejść nigdy z sieci - jest to miejsce, w którym warto być. Oczywiście jakby sytuacja życiowa zmusiła to trzeba byłoby się wstrzymać z publikowaniem treści, ale mam nadzieję, że nigdy do tego nie dojdzie.

Nawet kuratorstwo pokazuje dużo - zapłaciłem za 2GB internetu we Włoszech (80zł :/), ale robiłem co mogłem, by dalej wspierać naszą społeczność. W Przemyślu u babci nawet jak internet mobilny rwał to wkurzony - spędzałem z Wami czas i tworzyłem dalej ;)

Przyszłość Steem

Dzisiaj na Steem jest coraz więcej treści - muszę je czytać i czasami wiele godzin na tym spędzam. Myślę, że dojdziemy do momentu, gdy będziemy musieli własne tagi do każdej rzeczy zakładać - pl-memy, pl-muzyka, pl-bitcoin (...). Tag polish może stać się bardzo obleganym miejscem - zbyt obleganym.

Boję się troszkę różnych osób, które będą chciały "dokopać innej". Gdy do Steem wejdzie polityka (bez której radzimy sobie całkiem nieźle) czy inne kłótliwe tematy. Jednak mam nadzieję, że przezwyciężymy wszystko ;)

Na pewno Steem jako sieć ma bardzo duży potencjał. Przykładem niech będzie Radio Steem - stworzone przez użytkowników i dla użytkowników radio. Nie jest to projekt powiązany z siecią, ale pokazuje, że ludzie chcą być częścią społeczności. To nie pusta kryptowaluta, to cała sieć interakcji interpersonalnych - taki internet w internecie.

Oby rok 2018 był dla Was bardzo dobrym rokiem! Do zobaczenia z podobnym wpisem do 2019 roku ;)

Sort:  

Widzę że podobnie jak ja zaczynałes w maju :D. Ja na pewno mniej instensywnie. powodzenia życzę

Fajnie się czyta historię kogoś kto siedzi tu dłużej :D Najs :) Powodzenia w 2018! ;)

Miłe słowa.
Według mnie prawdziwa "nawała" postów dopiero przyjdzie...
Powodzenia i wytrwałości w 2018!

Hah pamiętam jak na tym meetupie zadawałem Ci masę pytań o Steem, byłem wtedy świeżakiem tutaj (ale nie takim z Biedronki). Trzeba zorganizować wkrótce kolejny :)

Jestem za😀

Czekamy, ale chyba na lato, bo w zimie to lipa ;)

No nareszcie, moge polajkowac temat, ktory rozumiem. ;)

Fajna historia :) Życzę powodzenia i wytrwałości w Nowym Roku na Steemit a wszystkiego dobrego w życiu osobistym :)

Historia ciekawa? Ja również średnio czytam i działam w zakamarkach 14 godz. Kiedyś potrafiłem 48 przesiedzieć jak się uparłem. Tylko że w owych czasach były modne mini stronki.

Ciekawa historia. Powodzenia. Czyli w pół roku zarobiłeś $2,359.49??? Pięknie.

Tyle jest moje konto w Steemach warte, ale SBD też jest. Możliwe, że nawet łącznie z 8k dolarów (strzelam)

Ja na steemit jestem od miesiąca, ale coraz bardziej mi się tu podoba. Polski steemit trzyma poziom między innymi dzięki kuratorstwu. Zgadzam si ę, że z czasem tag polish przestanie wystarczać. Zaczyna się "plaga" nadmiaru treści. Myślę, że społeczność sobie z tym poradzi. Niech politykierzy zostaną sobie na twitterze i forach głównych portali. Wszystkiego dobrego w 2018 roku życzę.

"Zakaz" pisania o polityce to moim zdaniem strzał w stopę. Dyskusje o polityce są bardzo ciekawe i pożyteczne gdyż, czy tego chcemy czy nie, polityka dotyka nas wszystkich i wszystkich dziedzin życia. Chodzi tylko o zachowanie podstawowych zasad dyskusji.

Ogólnie masz rację, ale często zwykła rozmowa przeradza się w kłótnię. Dlatego staramy się być dość neutralni - Ktoś opisuje swoją wizję polityki, ale nie narzuca "Ooo, ci z Pisu są tacy", "A nie, to ci z PO", "O, ci z SLD to takie gnomy, że ...".

Napisz swoją wizję danego problemu, rozwiązania, ale nie chcemy bezpośredniej polityki, bo to tworzy tylko podziały (jak na wykopie - 4konserwy i neuropa), a po co? Później jedni będą drugich flagować

Może niezbyt rozumiem Steema ale czy wzajemne flagowanie hermetycznej grupki ludzi dotknie osoby trzecie? (no oprócz blokowania dostępu do wpisów politycznych ale tych wszak i tak nie ma). A chciałbym zauważyć że wiele osób "zaangażowanych" ma również inne zainteresowania, jak ekonomia, historia, socjologia etc. Tak więc jest szansa na mały konflikt na tagu pl-politics ale prawdopodobne przyciągnięcie dosyć dużej ilości wartościowych osób.

Może i racja. Ja sam jestem zwierzęciempolitycznym. Ale lubię sobie odpocząć od tego syfu i właśnie dlatego cenię steem. Zawsze jest jeszcze opcja mute

wzajemne flagowanie hermetycznej grupki ludzi dotknie osoby trzecie?

Jeśli sobie dana grupa nie zasłużyła (a dostali flagi, bo są grupą) to wprowadza cenzurę.

Zakladam ze stworza wlasny tag bo juz zdecydowales ze polityka na polish jest niemile widziana. I tak, bedzie to cenzura ale nie dotknie tych "niezainteresowanych", wszak w tym jest caly problem. Ludzie nie chca "podzialu spolecznosci" i unikaja polityki, jesli zas przyjdzie grupka ktora politykuje i sie wzajemnie flaguje to dla tych niepolitykujacych nie bedzie zbytniej roznicy.

Też mam taką nadzieję, ale nie możemy nikomu zabronić pisać :(

Czytając tę dyskusję w sumie jako nowy użytkownik sporo się dowiedziałem. Mam na swoim koncie dwa posty polityczne więc będę wrzucał jako priorytet do tagu polityka. W sumie szkoda tylko, że tak małe zainteresowanie nią jest. Może coś nie tak opowiadam ale staram się robić to bezstronnie i obiektywnie komentując wydarzenia czy wypowiedzi. Jeśli ktoś chciałby coś jeszcze doradzić mi jako potencjalnie zaśmiecającego wątek polish to czekam na wskazówki!

Dzięki za podzielenie się Twoją historią :) Chyba nawet w jakimś stopniu mnie zmotywowała do własnej pracy nad postami. Również uważam, że sieć Steem ma ogromny potencjał i nigdzie stąd nie zamierzam się ruszać :D

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.029
BTC 62847.35
ETH 2464.17
USDT 1.00
SBD 2.64