GuitarMaster

in #polish2 years ago

Nie wiem czy opowiadałem o projektach, które klepię amatorsko w wolnej chwili - jeśli tak to przepraszam, jeśli nie - Zapraszam :P

Gry na Linuksa

Mając na myśli gry na Linuksa często mamy na myśli gry uruchamiane natywnie przez Steam lub dzięki Protonowi / Wine. Czyli w sumie gry komercyjne i zamknięto źródłowe. Rozwój Linuksa jednak to rozwój wolnego oprogramowania. Coraz więcej osób zaczyna się tym interesować.

Ale niestety o ile technologia zaczyna doganiać Linuksa, a czasem to Linux wyznacza trendy o tyle w grach, szczególnie wolnych jest pewnego rodzaju zastój.

Tworzenie gier jest drogie - chociaż Fiverr pokazuje, że niedługo grę zrobi nam Hindus za 20 dolarów :P

Tworzenie gier jest czasochłonne i dodatkowo w małej ekipie ciężko zrobić naprawdę dużą grę. Postanowiłem więc jakiś czas temu spróbować sił w wolnooprogramowaniowym gamedevie i mam parę sukcesów na koncie :P

GuitarMaster

Były czasy w których nie można było sobie pozwolić na dobry komputer. Najczęściej sprzęt jaki się miało to po kimś. Kolega mi opowiadał o mitycznym Guitar Hero, w którym wcielamy się w gitarzystę zespołu rockowego. Niestety sprzęt był przeszkodą w dobrej zabawie ;)

Po jakimś czasie w CD-Action kolega odkrył zamiennik - Frets on Fire. Nie można powiedzieć, że się równa z GH, ale idea jest podobna - odgrywamy piosenki jako gitarzysta. Spodobało mi się to i zacząłem szukać kolejnych utworów.

Z czasem odkryłem modyfikację Alarian Mod, która przerodziła się w Frets on Fire X. To był mocny gamechanger, który robił z Frets on Fire - Guitar Hero / Rockband. Wsparcie dla różnych kontrolerów, elementy typu StarPower i tak dalej i tak dalej. Tak więc scena półlegalna miała świetną grę z pirackimi utworami :P

Po latach postanowiłem zrobić projekt GuitarMaster, który bazuje na tym, iż portuję utwory wolne do silnika Frets on Fire. Dzięki czemu można będzie legalnie grać w coś w rodzaju pełnoprawnej odsłony gry.

Aktualnie projekt ma przeportowanych 27 utworów, a ma być ich 42. Niestety raczej nie wyrobię się do końca roku z projektem :P Ale myślę, że 2023 to całkowite zakończenie projektu GuitarMaster.

Dodatkowo sam projekt ma lekko podtuningować oprawę wizualną gry - zobaczymy co wyjdzie.

github.com/IntinteDAO/FretsOnFire-Songs-GuitarMaster


Posted from https://blurtlatam.com


You can read this text in the original on the Blurt platform.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 57916.39
ETH 2552.77
USDT 1.00
SBD 2.42