Freecraft i Aleona's Tales - Wolne granie

in #polish7 years ago

Moje gamingowe życie nigdy nie było na dużym poziomie. W sensie lubiłem grać (dalej troszkę lubię), ale nigdy nie miałem dostępu do najnowszych tytułów, gdyż albo nie było internetu, a pieniędzy nie opłacało się wydawać na czasopisma jak CD Action, albo komputer nie dawał rady (tak, karta SIS albo VIA nie były fajnymi technologiami).

Oczywiście miałem dostęp do klasyków, którymi się zagrywałem, ale nigdy nie poznałem wielu gier, bo nie chodziły, albo nie miałem dostępu :)

Pewnego razu mój ojciec przyszedł z wojska, w którym pracował i kazał wywalić wszystko co pirackie i wgrywać Linuksy - obawiał się kontroli legalności oprogramowania, która pojawiała się czasem w domach żołnierzy.

Ostatecznie sprawiło to, że moje rozumienie gier troszkę różni się od innych. Nie oznacza to, że nie grałem w różne ciekawsze produkcje, ale lubię też te "Linuksowe" gierałki.

Kiedyś oczywiście gaming na Linuksie (FLOSS) był w gorszym stanie - to naturalne, ale ludzie próbowali robić co się da, by sytuację polepszyć. Jednym z ciekawszych projektów był dla mnie Freecraft, który niestety dzisiejszego dnia nie dożył w pełni. I to dziś o nim pogadamy.

Freecraft to w zasadzie klon Warcrafta II, który powstał dopiero przy Warcraft 3 ;) Ogólnie mechanika dużo się nie różni - zbuduj miasto, zbuduj wojsko, zniszcz wroga.

Po kolei

Oczywiście FreeCraft lub Aleona's Tales (to chyba kontynuacja gry, po tym jak Blizzard pogroził pozwami sądowymi) to RTS, w którym stajemy po stronie ludzi lub orków. Głównym celem jest "zniszcz wrogów".

Gra oficjalnie ma kampanię, ale nie działa mi ;) No niestety. Gra ogólnie pod względem gameplayu jest zrobiona (brakuje paru elementów graficznych, ale nie wiem czy się pojawią), jednak troszkę trzeba ogólnie posiedzieć nad innymi elementami.

Oprawa audiowizualna

Jeśli mówimy o tym co jest w oprawie wizualnej - jest dobrze. Gra miała być klonem Warcrafta 2 (i nawet na podobnym silniku jedzie), więc Warcrafta 3 z niej nie zrobimy (prędzej z Megaglesta). Ogólnie większość rzeczy jak nie wszystkie są dobrze odwzorowane (pod względem graficznym, ale i funkcjonalnym).

Efekty dźwiękowe są dobre - wiadomo co jest czym. Troszkę jak w prawdziwym Warcraft ;)

Muzyka ... ogólnie jest dobrze zrobiony i nie wnerwiający utwór klasyczny (kojarzę ze słuchu, ale nie znam nazwy). Jest on wkomponowany tak, że ciężko go wyczuć. Przydałyby się jednak znacznie większe pokłady "mp3" czy innego formatu używanego. To tak jakby w GTA było tylko radio z jedną piosenką. Odpowiednio zrobiona nie masakruje uszu, ale jednak mało.

Zdjęcia

screen01.png

screen02.png

screen05.png

I rozwalili mnie

Coś więcej

Nie wiem dokładnie co powiedzieć więcej, gra działa i jest dobra - najlepiej byłoby ją reanimować (o ile już nie ma takiego projektu) i dokończyć by była kolejną grą w pełni grywalną na Linuksa (a nie grywalną). Rozumiem, że wiele osób grających w nowości może kręcić nosem, ale od przybytku głowa nie boli ;)

Gra jest grywalna - nie wiem czy Multiplayer działa, ale z kompem można grać i nie ma problemów - często nawet on nam dokopie co się zdarzyło.

Czy warto zagrać?

Tak, jeśli lubisz Warcrafta 2. Możliwe, jeśli lubisz strategie, klasyki itd. gra działa w trybie walki z botami, a być może gdyby nie Blizzard - byłaby bardzo dobrą alternatywą dla Warcrafta. Podstawy w grze działają i bardzo szkoda, że nie została do końca zrealizowana. Gra ma parę bolączek i nawet na screenie widać, że była projektowana pod ekrany 4:3, a nie 16:9.

Gra jednak może spalić wam dziesiątki godzin czasu. Warto. Za tydzień pokażę podobną grę (ale w pełni zrealizowaną) - chyba inspirowaną Total Annihilation.

Steemit? Praca praca ... :)

Sort:  

a pieniędzy nie opłacało się wydawać na czasopisma jak CD Action

CDA to Ty szanuj. Mam chyba z 50 numerów począwszy od drugiego. W II połowie lat 90-tych było to okno na świat gier. Jeszcze dema dodawali :)

Może źle napisałem. Nigdy nie miałem kasy na czasopisma, bo "to głupoty". Za to mój ojciec (szczególnie w XXI wieku) kupował Linux+ Czy jak to tam się nazywało :D

Za to mój ojciec (szczególnie w XXI wieku) kupował Linux+

Szanuję :-).

Wiele osób które pracują w branży IT zaczynało od CD-Acton . A to dla tego, że oprócz recenzji gier, sprzętu, Na luzie i Action Redaction były też kursy i poradniki.

20180325_062455.jpg

20180325_060659.jpg

20180325_062519.jpg

20180325_061527.jpg

20180325_061640.jpg

20180325_061609.jpg

Uwielbiałem grac w Warcraft. Moja ulubiona gierka z dość odległych czasów. Miodzio.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63294.77
ETH 2638.69
USDT 1.00
SBD 2.70