Co wpływa na nasz głos w Steem?

in #polish7 years ago (edited)

Chcemy się dzielić lajkami w Steem - myślę, że wszyscy. Ale przecież jakby każdy się lajkował i każdy zarabiał - to by było problematyczne. Prawdopodobnie wtedy Steem jako waluta nic by nie znaczyła.

Są pewne ograniczenia składające się czemu nasz głos daje 10 centów (czy mniej czy więcej), a nie 10 dolarów.

Ilość Steem Power

O Steem Power już mówiliśmy w poprzednim artykule. Jego ilość wpływa na to ile ogólnie centów dajemy za post. 1 SP nie zmienia zbyt wiele, dopiero mając 1000 SP i więcej zaczyna nasz głos coś znaczyć.

Dlatego warto zbierać Steem Power.

Moc głosu poświęcona na post

Od 240 Steem Power (przynajmniej u mnie) aktywowała się możliwość ustawiania mocy głosu dla posta. Co to oznacza? Że nie muszę upvoteować za 100% głosu, a mogę za mniej. Minimalna wartość ustawiana przez użytkowników to 1%, dla programistów - 0.01%.

Voting Power

Jest takie sieciowe ograniczenie co do upvote. Nazywa się Voting Power. Każdy upvote zżera 2% Voting Power przy głosie wartym 100% (analogicznie 1% przy głosie 50% itd). Im mniej Voting Power mamy, tym mniejszą kwotą obdarzamy innych. Dziennie powinno się zregenerować 20% VP, co oznacza, że przy głosie 100% można obdarować ok. 10 osób.

Jak sprawdzać ile mamy wszystkiego?

Strona Steemnow odpowie na zadane przez nas pytania. Warto sprawdzić czy podane dane są o naszym koncie.

Ten pasek zawiera wszystkie potrzebne informacje - Ilość SP (Steem Power) [u mnie 1.335], voting power [u mnie 93.23%] i obliczenie ile mój głos daje przy konkretnej mocy upvote [u mnie dla 100% - $0.18].

Dodam jeszcze, że $0.18 to wartość przybliżona. Ogólnie w Steem obdarowuje się Steem i Steem Dollarami, które są przeliczane na konkretną ilość USD. Tak więc jak ceny obu idą do góry, to wskaźniki idą też do góry, mimo, że tyle samo dostaniemy Steemów i SBD.

Sort:  

A ja już to wszystko wiedziałem i dlatego 25% :P Nie no, żartuje, po prostu podobnie jak @lukmarcus staram się głosować sporo na polskie treści i chcę to jakoś sensownie rozdzielać.

Spoko artykul fajnie rzucac sobie lajki za hajsy. Tak jak pazdzioch w jednym odcinku kiepskich stwierdzil " powolutku pocichutku az do skutku"

Dostałeś ode mnie 20% jak większość Polaków, na których głosuję :)
A czemu? Bo trochę tego jest, a każdego chcę obdarować!

Love is in the air! :)

Ciekawy post, dzięki :)

ma to sens

Ode mnie dostałeś 'po calaku', bo tak to oceniam.

Bardzo fajny artykuł, który częściowo rozjaśnil mi co i jak. Mógłbyś przetłumaczyć na angielski żeby wiecej społeczności z tego skorzystało :-)

Spróbujemy niebawem ;)

Dzięki za pomocne informacje :)

To fajnie, ja mam dopiero 158 steem power, ale widzę, że w ciągu dwóch dni z samych upvoteów mi wpadło 10 C. Nie jest to wiele, ale już więcej niż na początku.

Kiedy myślałem, że już wszystko wiem o steemit to zacząłem coraz bardziej zgłębiać temat. Teraz mam wrażenie, że nie wiem prawie nic :D Z czasem może powoli to ogarnę

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 68092.03
ETH 3536.59
USDT 1.00
SBD 2.75