You are viewing a single comment's thread from:

RE: Papierosy i szczepionki nie szkodzą zdrowiu

in #polish6 years ago

Ważne też by nie było konfliktu interesów. A puki co obawiam się, że może być z tym problem. Firmy farmaceutyczne nie powinny finansować badań efektów ubocznych leków. Nie wiem, czy jest już jakaś instytucja, która by to kontrolowała. Obawiam się, że nie. Niepokoi mnie cytat z Wikimedii:

W 2011 John Ioannidis na łamach „Scientific American” napisał, że w ostatnich latach liczba fałszywie dodatnich i wyolbrzymionych wyników badań, które przeszły przez proces recenzji naukowej, przybrała wręcz rozmiary epidemii.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_naukowe#Prawdziwo%C5%9B%C4%87_wynik%C3%B3w

Proszę nie zrozumieć mnie źle, jestem za szczepionkami. Ogólnie za nauką. Ale mam obawy czy zostawienie wszystkiego wolnemu rynkowi, to dobry pomysł.

Sort:  

WHO chyba się tym opiekuje, ale nie jestem pewien. Są też jakies prawa miedzynarodowe i uściślenia lokalne. Firm farmaceutycznych też jest trochę i napewno jest też trochę patoli. Pytanie na ile ta patola ma wpływ we wprowadzanie zupelnie nowych środków, a na ile zaangażowana jest w generyki i suplementy. Trzeba by odrobić więcej lekcji na ten temat

WHO to ściema. Jest wiele filmów dokumentalnych o tym.

i one ściemą nie są?

Są przytaczane przykłady, że raczej nie są.

czyli, w które badania mam wierzyć, a w które nie?do tego to się sprowadza przecież.

Zgadzam się z tobą ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 65725.20
ETH 3370.19
USDT 1.00
SBD 2.63